Spark og bevegelser

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Hvordan er aktiviteten til mageboerne deres nå?
Snuppa her er fullstendig gal! Spesielt om kvelden føles det ut som hun slår salto og kan sparke og snu seg i timesvis uten pause! Blir helt fascinert av at et så lite menneske kan være så sterk! Samboer er oppriktig bekymret for at hun ikke kommer til å sove når hun kommer ut, hehe :)
Kan ikke si at spark og bevegelser avtar nei, her øker de på! Full rulle hele dagen, og jeg har til og med morkaken forran! :)

I natt var jeg også oppe en stund med vonde kynnere.. Måtte puste meg gjennom de og det tok lengre tid før de forsvant denne gangen.. Vanligvis forsvinner de så fort jeg får satt meg opp i sengen. Men men, fant ut at å stå å svaie og massere magen samtidig virket veldig smertelindrende. Å lene seg fremover mot vasken mens jeg stod i ro gjorde smertene verre! Nyttig erfaring å ta med på fødestuen i juli :)

Jeg har faktisk i 3 tilfeller fått BLÅMERKE på magen etter harde spark :o og jeg er ikke en person som får blåmerker lett :o så her er det liv :D veldig gøy :D

Er det noen som har opplevd hikking enda ?? Det har nemlig ikke jeg :p

Det er veldig opp og ned med aktivitet i magen noen ganger går magen i alle retninger og andre dager er det veldig rolig. Hikking har jeg kjent lenge :)

Har myyyye hikking! :p hver dag, flere ganger om dagen :)

Mye aktivitet her og, merker det har begynt å bli trangt til henne - mer glidende bevegelser som om hun åler seg bortover :) buler ut her og der!
En del spark i ribbeina og høyre side, hun ligger med hodet ned og har gjort det siden ultralyd i uke 28 (3D) og lå fortsatt med hodet ned i går på jm time (31+0 i dag) :)

Mye hikking! Og mye store bevegelser! Hun er mye er aktiv enn storebroren var ;)

Jeg har faktisk i 3 tilfeller fått BLÅMERKE på magen etter harde spark :eek: og jeg er ikke en person som får blåmerker lett :eek: så her er det liv :D veldig gøy :D

haha, det er imponerende!!
Nei, ikke kjent noe til hikking så langt.. :)

Masse bevegelser, og ser og føles som en ål i magen min:p

Usikker på hva som er spark og evnt hikking her da:o

Her er det mye liv og røre. Samme var det med storebror. Han var skikkelig sovebaby. Men veeeeldig aktiv når han er våken.

Her er det liv og røre hele dagen, han er mye mer aktiv enn sine søstre, såvidt eg huske. Men på natten er det rolig heldigvis:)

Ja heldigvis er det rolig på natten her også, men jammen kan hun lage leven på ettermiddagen/kvelden! Føler hun prøver å finne veien ut! haha

Her er det mye liv og røre. Samme var det med storebror. Han var skikkelig sovebaby. Men veeeeldig aktiv når han er våken.

Ja, storebror var også veldig aktiv når han var våken, men også veldig sovebaby.. Krysser fingrene for at lillesøster er av samme ulla! :)

Jeg har faktisk i 3 tilfeller fått BLÅMERKE på magen etter harde spark :o og jeg er ikke en person som får blåmerker lett :o så her er det liv :D veldig gøy :D

Jeg og! Har forslått muskulatur under ribbena :p skriker av smerte noen ganger. Haha. Min hikker forresten hvertfall 4-5 ganger om dagen, så begynner å bli litt lei!

Sparker, åler og herjer. Presser rumpa opp på høyre siden, så magen ser helt skjev ut. Ligger langt nede i bekkenet, så føler av og til at h*n bruker blæra mi som boksesekk. Styrer på hver kveld/natt frem til ca kl 03 zzz. Så våkner lillesøster kl 06. Dette lover ikke bra ;) Hikker så og si daglig :)

Sparker, åler og herjer. Presser rumpa opp på høyre siden, så magen ser helt skjev ut. Ligger langt nede i bekkenet, så føler av og til at h*n bruker blæra mi som boksesekk. Styrer på hver kveld/natt frem til ca kl 03 zzz. Så våkner lillesøster kl 06. Dette lover ikke bra ;) Hikker så og si daglig :)

Det skjer her og. Vet ikke hvordan min ligger, men tror det må være rompa som stikker ut innimellom på høyre side:p haha
Og jeg kjenne stadig et eller annet nedover mot blæra og rompa mi:o

Det skjer her og. Vet ikke hvordan min ligger, men tror det må være rompa som stikker ut innimellom på høyre side:p haha
Og jeg kjenne stadig et eller annet nedover mot blæra og rompa mi:o
Jeg fikk se posisjonen til min på UL i forrige uke. Og var til jm i dag. Hun trodde at h*n fremdeles var i noenlunde lik posisjon. Med hodet gooooodt ned i bekkenet, sa hun mens hun klemte og moste babyen. Kjente så mye nedpress at jeg trodde h*n skulle poppe ut ;)

Her har det vært rolige tilstander helt siden jeg kjente første bevegelser i uke 17. Den siste uka har aktiviteten tatt seg litt mer opp (32+3 i dag), så nå kjenner jeg henne kanskje 15 min om gangen sånn kl 8-9, 17-18 og 23-00. Kan selvfølgelig komme et lite spark her og der innimellom disse "aktive" periodene også da :) bevegelsene er rolige og smygete. Tror ikke jeg får noen motorikk-dronning akkurat :P blir sikkert en sånn unge som ikke går før hun nærmer seg 2 år! Hikke kjenner jeg 3-4 gang i uken, og det har jeg gjort siden uke 24 :)

Last edited:
Her er jenta vår stort sett veeldig aktiv. Vekker meg om morgenen med første spark i 6 tiden, så holder hun det gående til leggetid. Har noen rolige perioder innimellom, men for det meste "svarer" hun med bevegelse/spark med det samme jeg legger hånden på magen :) Snuppa har ligget heelt på tvers siden uke 25 (er nå 32+3), så det begynner bli trangt! Likevel klarer hun å strekke på seg flere ganger til dagen, slik at magen tøyes noe veldig ut til sidene:eek: Ikke behagelig! Håper hun snart finner på å snu seg med hodet ned...Hikke kjenner jeg daglig:p

Her er det fest i magen:D Frøkna er veldig aktiv tidlig på morgenen (5-6) og gjerne på kvelden i 20-22:p
Sist uke var det MYE hikking, åh herregud, magen hoppet opp og ned som en ball.
Lurer på om hun har snudd seg, for jeg kjenner ett enormt press mot blæra og går på toalettet veldig ofte:eek:

Så hjelper det ikke akkuratt at mannen rister litt på magen og sier "bolle våken" (yes vi kaller henne for bolle:p)

Han beveger seg mye hver dag :)
Har også en samboer som allerede nå er bekymret for at vi får en nattugle :P jeg har våkna i 2-3 tiden på natta flere ganger av at han hopper rundt i magen.
Tror ikke jeg har opplevd hikke ennå.

Back
Topp