Spark og bevegelse....

Tamita<3

Glad i forumet
Hvor tidlig begynte dere å kjenne bevegelse og spark....?

Med første gutten så begynte jeg å kjenne liv når jeg var rundt 13-14 uker....
Andre gangen jeg var gravid så kjente jeg liv allerede i uke 11, fordi jeg visste hva jeg skulle kjenne etter...

i dag er jeg 9 uker... og kan nesten ikke vente til å kjenne liv:D
selv om jeg har kjent i dag at det er bittesmå bobler som sprikker i magen:P men det er sikkert bare luft i magen:)

Begynte å kjenne det rundt uke 20.

Første gang i uke 21, andre gang i uke 15 og det har jeg hørt er tidlig så uke 11, seriøst? Trodde ikke det gikk an jeg siden babyen er knapt 5 cm..sikker på det ikke bare er luftbobler eller tarmer som jobber inni der? :-)

Jeg er 11 uker nå og er helt sikker på at jeg kjente bevegelser derfra da jeg la meg i går kveld. 

jeg er 11+3, og ganske sikker på at jeg kjente noe før jeg sto opp i dag.. det boblet flere ganger helt nederst i magen. innbildning? aner ikke, men jeg kjente det jeg kjente ;) kjente det tidlig med nr to også..

har bevis at man kan kjenne det tidlig, da jeg gikk med nr 2, var jeg på ul uke 11+6, da jeg lå der så jeg ikke skjermen, men jeg sa til ul dama at jeg føler den beveger seg nå... da sa hun på meg, snudde skjermen mot meg og sa.. det er tidlig, men babyen er kjempe aktiv.:)
så hun trodde da på meg i det minste.. dermed vet jeg at det er mulig å kjenne, om man vet hva man kjenner etter :) og de som tviler på det, får tvile.. :))

gleder masse til bevegelsen, en herlig følelse.
sist kjente jeg det i uke 16

Tror jeg kjente i uke 15 sist. Men kan jo være inbilling også. Men skikkelig spark og bevegelse var ikke føre etter uke 20.

Samuels hjertemamma skrev:
Første gang i uke 21, andre gang i uke 15 og det har jeg hørt er tidlig så uke 11, seriøst? Trodde ikke det gikk an jeg siden babyen er knapt 5 cm..sikker på det ikke bare er luftbobler eller tarmer som jobber inni der? :-)

Nei, er sikker på at jeg kjente det allerede da. har hatt veldig aktive barn i magen.. hehe...
får se hvor tidlig jeg kjenner det denne gangen. kan nesten ikke vente til den dagen:D

glede mg sååå masse t å kjenne liv :) men den veien e ganske lang for mg siden dette er første så forvente isje å kjenne någe på mange veker ennå mn glede mg masse :)

Ca rundt uke 12 med førstemann. Husker ikke helt med lillesøster men ca 13-14 uker kanskje? nå er jeg overbevist om at jeg har kjent det allerede

Jeg husker ikke når jeg kjente de andre gangene. :teflonhjerne: må innrømme at jeg har begynt å vente og kjenne etter, selvom jeg nok tror det går endel uker til.

Uke 18 med førstemann (morkaken lå foran), uke 14 med nummer to. Nå kjenner jeg for det meste luft som beveger seg, gleder meg til det er den lille i magen jeg kan kjenne. Livmoren er kommet over skambeinet så håper det ikke er alt for lenge til. Blir liksom litt mer virkelig da :)

jeg var rundt 20 uker da jeg kjente bevegelser sist, men har helt glemt ut hvordan de første bevegelsene kjentes ut!Hehe så det blir spennede om jeg kjenner dem igjen og kanskje kjenner det litt tidligere denne gangen!;)

Kjente bevegelser fra uke 13 forrige gang. Hvis jeg satt eller lå på magen. Så kjente jeg tydelige bevegelser hver dag fra uke 17. Gleder meg til å kjenne det igjen :-D

Det høres så herlig og magisk ut å kjenne liv, og jeg gleder meg sånn :D
Jeg venter min aller første skatt, så er super spent, men så lurer jeg på da.....

Hvordan kjennes det ut egentlig, helt i starten, hva er det man skal kjenne etter?

Neta88 skrev:
Det høres så herlig og magisk ut å kjenne liv, og jeg gleder meg sånn :D
Jeg venter min aller første skatt, så er super spent, men så lurer jeg på da.....

Hvordan kjennes det ut egentlig, helt i starten, hva er det man skal kjenne etter?

Kan vel si det kjennes ut som luftbobler eller sommerfugler som stryker deg på innsiden :) er sånn jeg har følt det ihvertfall :)

hehe, høres både herlig og underlig ut. :)) Oi, som jeg lengter etter å føle noe liv inni der!!

Back
Topp