SPARK? og andregangs gravid?

mariolau

Forelsket i forumet
hei jeg er 12+5 men har ikke kjent noe ennå, flere?
ser det er mange som har skjent å da blir jeg litt stresset å nervøs, var på ul den 6/1-12 da var alt fint. men har lyst å kjenne spark.

Hei mariolauemoticon

Jeg kjente spark for første gang i går, da var jeg akkurat 15 uker.. dette er mitt tredjeemoticon
med nr. 2 var jeg 16-17 uker og nr. 1 var jeg 20 uker.

det kan være morkaka ligger i veien så en ikke kjenner det helt i begynnelsen..

Håper dette kan være til trøst! Tror ikke du trenger å uroe deg!

du skal absolutt IKKE bekymre deg hvertfall! Det er vanligere å først kjenne noe en gang mellom uke 15 og 20! Først da er babyene sterke nok, noen få kjenner det tidlig, det er oftest de som har en eller flere fra før! Hvis morkaka ligger forann, altså mellom babyen og magen tar det lenger tid enn om den ligger på siden eller bak! Bare vent, snart kjenner du spark! Jeg kjente ingenting før i uke 20 sist, morkaka var forann.. Kjenner ingenting enda denne gangen.. Men d kommer, vi kan bare glede oss:)

Jeg er andregangsgravid. tror jeg kjente spark i uke 14, men i går kjente jeg helt sikkert bevegelser, og da er jeg i uke 15. Ikke noe å bekymre seg for, er jo veldig individuelt hvor tidlig man kjenne. Jeg har vært på ul og fått beskjed om at morkaken ligger bak, og at jeg derfor vil kjenne mye liv denne gangen og. ;) men som sagt så kjente jeg ikke sikkert før i går, da jeg satt litt bøyd fremover på dataen. :)

Ikke for å være frekk altså, men hallo?Er ikke vanlig å kjenne noe så tidlig. Trodde du det?

Jeg er selv 2 gangs, har ikke kjent noe. er i uke 16.Og jeg regner ikke med å kjenne noe før rundt uke 18.

hehe nei du er ikke frekk:)
nei jeg trodde ikke det, men ser mange sier de har kjent noe i uke 10-12 osv, å da blir jeg stresset, trodde ikke det gikk å kjenne så tidlig.

Kjenner noe, men vil ikke kalle det sparking. Mer som at babyen snur på seg. Og det er ikke jevnlig heller. Ofte er det nok heller tarmbevegelser :D Tror jeg begynte å føle bittelitt i romjulen, var vel rund uke 13/14 eller så. Nå er jeg vel rundt 16+2 (redigert: UL beregnet. tickeren følger ikke het med) og tror jeg innimellom føler noe svakt. 
oppdatering: De siste dagene har det tatt seg opp :D har kjent tydelige spark i to tre dager, flere ganger til dagen. Lykke :)

hehe okei ;) Men det må du ikke stresse med vet du, er nok et par uker igjen til du kjenner noe. Kan faktisk ikke forstå at folk kan kjenne noe så tidlig. Da må det være en rar fornemmelse i magen fremfor et spark.. :/ tenker jeg da, men alle er jo forskjellig:)

Grevling skrev:
Kjenner noe, men vil ikke kalle det sparking. Mer som at babyen snur på seg. Og det er ikke jevnlig heller. Ofte er det nok heller tarmbevegelser :D Tror jeg begynte å føle bittelitt i romjulen, var vel rund uke 13/14 eller så. Nå er jeg vel rundt 16+2 (redigert: UL beregnet. tickeren følger ikke het med) og tror jeg innimellom føler noe svakt. 

Samme her, bortsett fra at jeg er 14 uker på tirsdag.. kjenner bevegelser av og til nå men usikker på om det er babyen..

Hei!...er 12+2 og ikke kjent noe ennå...tenker i uke 16-17 kanskje...

Jeg hadde veldig mye urolig mage før jul, og noen ganger kjennes det ut som at en skulle tro det sparket både her og der, men vet jo selvsagt at det var urolig mage og ikke babyen.

Nå, kanskje siste uken, er det noen ganger jeg har kjent bittesmå pirk mer mot siden. Jeg er ikke 100% sikker, men føles litt som at det kan være babyen. I så fall er jeg egentlig imponert, for jeg har morkaka liggende foran denne gangen, men det er mitt 5. barn, så har jo litt erfaring.

kjenner ingen ting, helt normalt :)

Første gang kjente jeg ikke en shit før jeg var 18 uker på vei, og til og med da var det ikke så lett å kjenne altså..

blir litt roligere når det er flere som ikke har kjent noe ennå:)
håper vi får kjenne det snart:)

Er nok helt normalt å ikke ha kjent. Har mange ganger trodd jeg har kjent tidlig, men så har bare magen vært urolig. Kjente noe tidlig denne gangen da, så har kjent liv selv. Men er normalt å ikke kjenne noe før man er et stykke utti. Kommer jo an på livmora og morkaken og alt :) De er jo bare bittebittesmå i uke 12 :)

Back
Topp