Spark i ribbeina?

*Lillekorn*

Tillamor
Dette er 3. kvelden på rad at jeg får skikkelig vondt i ribbeina på venstre side bak på ryggen. Det er skikkelig sårt og stikker som en kniv konstant. Det varer fra 2-10 minutter, går over, men kommer tilbake igjen og varer hele kvelden. Tenker at det kanskje er lillejenta som sparker, men kjenner ikke noe tydelige spark, bare smerter.
Har noen opplevd det samme? Synes det er litt rart at det bare kommer på kvelden.. Er 30 uker i morgen.

Jeg hadde også det en periode. Vet ikke hva det var, men det forsvant like plutselig som det kom (etter noen dager). Jeg hadde det før jeg kunne kjenne spark, så tror ikke det var det.

Jeg er uke 29 og har hatt spark mot ribbein fram i en hel evighet (4uker). Det kan vare lenge av gangen og er både ubehagelig og vondt. Gruer meg til føttene på lille vokser Men høres ikke ut som du/dere har det samme som meg mtp stedet du beskriver.

Jeg fikk beskjed fra fysioterapeut å begynne å tøye overkroppen fra uke 20. Hun sa at etterhvert som livmoren øker opp og presset blir større vil nervene som ligger ved lungene/ribbeina noen ganger komme i klem, noe som vil være vondt og smertefult. Hun sa at mange ble veldig bekymret når det skjedde, men det var helt ufarlig. Jeg synes det høres ut som det du opplever? :) ikke opplevd det enda selv.

Jeg hadde slike smerter i går, fikk det i bilen på vei hjem fra ferie. Virker som om babyen ligger og trykker opp mot ribbeina. Ble ikke borte før jeg hadde lagt meg ned en stund :P

Jeg hadde slike smerter i går, fikk det i bilen på vei hjem fra ferie. Virker som om babyen ligger og trykker opp mot ribbeina. Ble ikke borte før jeg hadde lagt meg ned en stund :P

Her også! Verste bilturen noensinne. Måtte stå i dusjen i varmt vann til det bør tomt og tøye øverste del av ryggen, type kattekrumming.

Dette er 3. kvelden på rad at jeg får skikkelig vondt i ribbeina på venstre side bak på ryggen. Det er skikkelig sårt og stikker som en kniv konstant. Det varer fra 2-10 minutter, går over, men kommer tilbake igjen og varer hele kvelden. Tenker at det kanskje er lillejenta som sparker, men kjenner ikke noe tydelige spark, bare smerter.
Har noen opplevd det samme? Synes det er litt rart at det bare kommer på kvelden.. Er 30 uker i morgen.

Kan det være pga at du setter deg ned om kvelden eller kommer det uansett? Jeg hadde foran og bak på høyre ribbekasse. Det hjalp med bevegelse så kanskje det er at du roer ned på kvelden og musklene og nervene i området blir kaldt/stivt?

Back
Topp