Spark, hvor hardt?

Lillejordbær

Flørter med forumet
Hei! :) Hvor mye og hvor hardt sparker deres babyer? Min er litt forskjellig, noen ganger er det lite og noen ganger mye. Vet ikke helt hvor mye som er normalt? Og ifølge Google er alt normal
 
Ja, er nok slik at alt er normalt, egentlig. For meg varierer det veldig fra gang til gang. Kommer nok ann på hvordan barnet ligger og hvilken type gymnastikk det holder på med der inne. Så jeg tror man bare må lære seg å kjenne sin baby etterhvert. :dummy1:

Du har helt sikker lest her: https://kjennliv.no/, men legger ut i tilfelle.
 
Det som er normalt for din baby er normalt. Lær deg å kjenne din baby sitt bevegelsesmønster, så merker du fort forskjell om det er en endring :)
 
Sparker mye etter frokost og gjennom hele dagen, så litt pause fra middag til sengetid. Mye mer action enn med storesøstra
 
Hun her er rolig hele dagen frem til jeg setter meg ned i sofaen etter storebror er lagt. Da er det en del spark og bevegelse frem til morgenen igjen. Hun er helt ulik fra storebror hvor det var full fres hele tiden frem til siste trimester. Hvor mye og hvor ofte varierer veldig, så det handler mest om å bli kjent med sitt eget barn og hva som er normalen der, og hvis det avviker fra hvordan det pleier å være så ta kontakt med lege.
 
Min er litt av og på. Kan være superaktiv en hel dag, mens neste dag er han litt roligere. Kjenner han likevel, og han våkner til hvis jeg stryker på magen og prater med han. Virker bare som han enkelte dager tar det litt med ro, eventuelt ligger på en måte som gjør at jeg ikke kjenner han så godt :)
 
Ganske likt som Maisol her - han kjennes hver dag, men noen ganger heftigere enn andre dager, andre dager en god del mindre aktivitet. Noen dager er hele magen i heftig bevegelse, mens andre dager kjenner jeg han kun på innsiden uten å kunne se eller kjenne bevegelsene fra utsiden i veldig stor grad. Tenker at så lenge jeg kjenner bevegelsen hver dag, så er det i orden. Han kan være en liten luring og ligge slik at jeg kjenner mindre, og dytter litt rundt på magen for å få en reaksjon, og like før jeg rekker å bli bekymra så får jeg et heftig spark i blæra:hilarious:

Tror det viktigste må være å kjenne liv daglig, ut fra din baby sitt mønster :)
 
Min mageboer er helt i 100 nesten hele dagen. Han sparker og hopper rundt i tide og utide. Sparken kan være ganske så kraftige også. Med forrige gutt så kjente jeg også mye sparking, men jeg merket ikke mye til det når jeg sto oppreist og var i aktivitet. Han her derimot kjenner jeg sparke uansett hva jeg gjør. Han sparker mye ned mot underlivet, noe er utrolig ubehagelig.

Veldig kjekt å kjenne masse liv altså, men håper det roer seg litt ned når han kommer ut:D
 
Back
Topp