Sparing

Hulder

Forumet er livet
August 2018
Vårspirene 2021
Spara dåke nåke i mnd.? Enten til ungane, deg/ dåke eller begge deler? Tenke på at eg må begynne å legge av eit vist beløp i mnd., sånn at eg har litt i bakhand. Lure på 1000 kr i mnd. Er det for lite? Har ca. 17 000 i mnd....og so lure eg på ka eg ska sette inn på kontoen til Johan kvar mnd? 200 kr ? 500 kr? Meir? Har egentlig ikkje peiling eg

Sparer 500 i mnd til vesle snuppa mi. Kommer også til å gjøre det til neste mann. Sparer i fond så på 16-18 år så blir det vel en del [;)]

Hmmmm, so 500 kr e ikkje for lite til ungane? Egentli so synst eg ikkje det, men folk ser jo so forskjellige på sånt. Som åleinemora e da jo ikkje allverdens eg kan sette spare før eg merka da på kvardagsøkonomien....

vi setter inn 200kr i mnd til litjmann og 2000kr på sparekonto[:D] han fikk åpnet 3 kontoer til i dåpen sin så det renner inn penger til han[8D] hehe

Her hjemme sparer sambo og jeg 800 kr hver i mnd på fond og BSU (valgte å ikke avslutte kontoene da vi kjøpte rekkehus grunnet skattefordelen). I tillegg sparer vi ca 3500kr på felles "buffer-konto". Når frøkna vår kommer har vi tenkt å spare barnetrygden på hennes konto.

Når en skal sette opp et sparebeløp er det viktig at det ikke går over spareevne. Noen som sparer så mye at de ikke har rom for å leve ved siden av; som kinoturer osv. Men sparing er viktig!! en merker ikke at en sparer, men merker at en har spart!! [:D] (godt ordtak for meg som bank-ansatt...! [8D])

Vi sparer på sparebøsse, foreløbig kun til oss selv (har jo ingen andre å spare til). Vi skal ha skikkelig ferietur, så vi har spart siden i høst.
Har vel spart over 20 000, er usikker på hvor mye siden vi satte noe inn på konto og kjøpte biletter for det.
men vi vil nok spare til ungene når de kommer [:)]

Setter inn barnetrygden dems hver mnd inn på sperret konto, dem får dem når dem blir 18.
Vi setter av vi også, men det brukes opp i ferier og slikt [:)]

Akkurat nå sparer vi mye frem til vi overtar huset i september. Vi har spart 30.000 siden begynnelse av mars og målet er 50.000 til vi flytter inn, liker å ha mye ekstra når vi får eget hus for man vet aldri[;)]

Vi sparer litt til guttene hver mnd, men skal overføre barnetrygden til neste år når jeg er ferdig utdannet og begynner å jobbe.

Vi satt inn 500 kr i mnd, men de siste mnd har vi ikke hatt råd til dette. Enn må jo se hva man har råd til å sette av. Hun har nesten 10000 på kontoen sin og er straks 10 mnd. (fått endel av mormor og morfar)

Sparer 1500 kr på høyrentekonto på min og 500 kr til hver av ungene. Pluss alle pengegaver de får så de begynner få endel. Har de på 2 høyrentekontoer på mitt navn men skal også fikse kontoer i deres navn.

vi har pensjonskonto.
og så sparer vi 200kr til hver an ungene i mnd.
har også høgrentekonto

Sparer fast 500kr i mnd, så vi har i ekstra om det dukker opp uventede utgifter.
Og så sparer jeg litt til jenta vår på en annen konto. Men har ikke noe fast beløp, bare setter inn innimellom når jeg har litt ekstra penger. Jeg er student, og mannen er ikke akkurat overbetalt, så vi sparer det vi føler at vi kan[:)] Men 500 i mnd vokser fort det syns jeg, og så setter vi alltid inn mer om vi innimellom får noe ekstra[:)]

Vi sparer til å cashe ut lånet på bilen og til egenandel til vi skal kjøpe leilighet, men vi setter ikke av for det... Det samles opp på brukskontoen MIN, for jeg bruker ikke sånn som han[;)] Thorbjørn får ikke et fast beløp i måneden, vi har til sammen spart over tyve tusen til nå og han er syv måneder, så om det går like bra fremover, vil han jo ha en pen sum når han blir atten[:D]

Alt hjelper. [:)] Fast sparer vi 400 kr til oss selv i mnd og barnetrygden til begge barna (skal brukes på store utgifter som ny seng, bilsete, konfirmasjon osv osv). Ellers sparer vi litt ekstra når vi har mulighet.

Sparer det vi har muligheten til å spare. Elias har sin egen konto, men den er lite brukt. Har ei sparebøsse vi putter penger på..både store og små penger[;)] På tide å tømme den snart nå[:)]

Til oss selv sparer vi det vi kan.. om så bare en 200lapp.. Bedre enn ingenting[:)]

Vi sparer 500 kr mnd i fond til hver av dem. I tilegg har dem sparekontoer som alle gaver/sparebøsser går inn på[:)]

Vi sparer 1000,- på konto til William hver mnd! Har ordna sparekonto i hans navn. Så han får dem når han blir 18.

prøver å sette av litt til oss selv hver måned ja. alltid godt å ha noe bakhånd. i tillegg sparer vi barnetrygden som skal brukes på barna, men det er ikke sparing som barna skal overta en gang i fremtiden nei. men som vi skal bruke på barna i en eller annen forstand. mormoren sparer penger til begge i fond i tillegg. også sparer vi i bsu seff.

her sparer vi barnetrygden. pluss de har en del fra besteforeldre. selv sparer vi 3000 i mnd. men mye av det blir brukt igjen i løpet av året på ferie, møbler div ting og tang. men vi har og altid en konto med 50000 stående fast, i tilfelle noe sku skje.....

Back
Topp