Gjør det som føles rett for deg og dereDer sa du noe. Du har helt rett, er helt enig. Men jeg føle det blir som at jeg "stjeler " hennes penger, disse barnetrygdene. Vet det ikke er slik, men føle slikt, at det blir litt feil å bruke "hennes" penger...
Jeg har aldri følt at de pengene er barna sine, så jeg kan ikke relatere til den følelsen. Vi bruker barnetrygd inn i budsjettet på lik linje med annen inntekter, sparer likevel stor del av inntektene hver måned. Mye av pengene jeg sparer er ikke øremerket noe spesielt og er med tanke på fremtiden. Jeg planlegger å hjelpe barna inn på boligmarkedet når de blir eldre, og jeg føler ikke noe behov for at de skal ha noen stor formue i sitt navn mens de er så ung. I tillegg er jeg redd for at pengene kan bli brukt til russebuss eller annet jeg synes er flåsete før de er voksne nok til å ta gode valg. Det er også viktig å tenke på at stor formue kan begrense stipend og lån for de når de blir voksne. Men det vil ikke være noe problem med dagens satser om man kun sparer barnetrygd. Selv setter jeg inn pengegaver fra oss og pengegaver som de mottar i bursdag,jul eller liknende på deres konto.