Sparing til barna

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Har dere opprettet sparekonto til ungen?
Skal dere spare fast beløp hver mnd?

Selv har jeg akkurat fått opprettet sparekonto til henne. Tok riktignok over 2 uker...
Har satt på fast trekk til kontoen hennes hver mnd, men foreløpig er det ikke store summen. Får se etterhvert hvor mye vi har mulighet til å spare. Blir ihvertfall en god sum når hun skal kjøpe seg egen bolig etc..

Hun har hatt sparekonto en stund nå :)
Her for hun en fast sum i mnd. Vet ikkje om eg kommet til å sette inn en høyere sum. Men vet hun ikkje skal få mindre ihvertfall

Tenker at litt er bedre enn ingenting :D

Vi har hatt siden han kom til, og også åpna en til. Så vi har en som vi sparer på (som vi kan ta ut av om behov) og en som "alle andre" kan spare på. Der vil vi sette inn penger han får til bursdag ol. Etter at barnetrygden starta å komme, så setter jeg inn den hver mnd. Greit å ha noen kr når det kommer dit at han skal ha førerkort/bolig eller noe :)

Sparer 300 i måneden, pluss at alt av penger til dåp/bursdag går inn på den kontoen :) I tillegg snakker morfaren hans om å spare 200 i mnd til han :)

Sparer 600,- til de hver, og farfaren deres setter inn 200,- så det vil jo bli litt det ettersom åtene går. Disse pengene blir øremerket til bolig eller studier. :)

Mamma til 2 herlige ♡

Min for 500 kr i mnd. Pluss alt som hun for utenom vil også komme innpå denne kontoen.

Så for bare lære de sparing og penger når de vokser opp, så blir pengene brukt godt :)

Sparekonto hvo alle dåpspenger og penger vi fikk i barselgave ble satt inn . Sparer fast æ beløp i måneden, og vi kommer til å opprette startbsu også :)

Jeg har sparing til storebror hver mnd, men jeg begynte ikke med dette når han var så liten.. Får ikke bestemt meg for om det er urettferdig å begynne sparing tidligere for lillebror.. :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zara85 Kanskje du kan dele det du hadde tenkt til å spare til lille på to nå? Frem til lille er så gammel som storebror var når du startet for han? Blir fortsatt litt renteforskjell men da har du iallefall spart like mye for begge to.

Zara85 Kanskje du kan dele det du hadde tenkt til å spare til lille på to nå? Frem til lille er så gammel som storebror var når du startet for han? Blir fortsatt litt renteforskjell men da har du iallefall spart like mye for begge to.

Ja det går an.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har fast trekk + barnetrygd inn på kontoene til barna våre.
De kommer til å komme godt med en dag =)

Back
Topp