Sparing til barn

I eget navn. Grunnen er at ikke barnet skal ha tilgang på pengene som 18åring,men senere feks til bolig.

Jeg og pappaen sparer i eget navn, og penger fra andre på barnas konto. Dette pga at det blir mye penger til de er 18, slik vi vet at det vi har spart går til noe fornuftig. Pluss dette med at vi ikke vil måtte skatte for barnas penger og evt unngå verge fra fylket over pengene.

Jeg og pappaen sparer i eget navn, og penger fra andre på barnas konto. Dette pga at det blir mye penger til de er 18, slik vi vet at det vi har spart går til noe fornuftig. Pluss dette med at vi ikke vil måtte skatte for barnas penger og evt unngå verge fra fylket over pengene.

Dette unngår dere ved å spare i deres eget navn?

Nei vi prioriterer å betale ned hus og tenker det er like verdifullt , for d kam vi hjelpe barnet uansett

Vi prioriterer å bygge opp verdier og betale ned gjeld, slik at vi kan hjelpe alle barna da de trenger det på denne måten.

Jeg sparer vel i dems navn tror jeg. De hadde en god slant hver, men pga student livet så har jeg mått bruke de :(

Vi sparer noe i barnas navn, og noe i fond som står i vårt navn.

Ungene har konto i eget navn hvor dåosgavene, sparebøssene og det besteforeldrene velger å sette inn der til jul og bursdag.

Vi som foreldre betaler ned gjeld og bygger verdier og sparer penger i eget navn ikke tiltenkt et spesielt barn men for å sette oss i situasjon til å kunne hjelpe dem senere

Sparer i fond og aksjer hver måned i våre navn. I tillegg til en mindre sum på sparekonto i hennes navn per måned. Denne kontoen går og gaver, arv og lignende fra familie inn. Når den kontoen nærmer seg beløpet for verge og maksbeløpet for lånekassen kommer vi til å spare det resterende i våre navn frem til hun skal kjøpe bolig, bil, eller lignende.

Vi sparer i aksjefond til begge barna, len hvis jeg husker rett (mannens domene mer enn mitt å holde styr på det...) så står det i mannens navn, men fondene heter hvert av barnas navn. Vi sparer barnetrygden deres hver måned, og det er gøy å se hvordan disse pengene «vokser» :-)

Har en konto til barnet som vi setter inn barnetrygden på, og som også diverse gaver og slikt blir satt inn på. Ikke så mye der enda, men.

Har en konto til barnet som vi setter inn barnetrygden på, og som også diverse gaver og slikt blir satt inn på. Ikke så mye der enda, men.

Vi gjør det samme. Kontoen er i vårt navn. Og så skal vi spare i et fond. Har vi tenkt. Marsbaby, så kun en barnetrygd der ennå.

De har hver sin konto der det er litt penger som de har fått i gaver og som de sparer på sparebørsen.

Vi sparer til de i fond.

Vi sparer i vårt navn. Vi vil bestemme når hun får pengene og hva de skal brukes til, de skal ikke brukes bort på festing og tull.
Samme her!
Sparer litt i fond hver mnd, og tenker det skal gå til huskjøp eller noe annet vi foreldre anser som fornuftig :)

Back
Topp