Sparing i bank til barn.

hissigproppen

Forumet er livet
Jeg føler jeg bør opprette en bankkonto til snuppa, men har ikke annet enn nettbank selv. Derfor vil jeg opprette i en bank med filial, så vi kan gå sammen og fysisk sette penger inn i banken.

Har snust litt på Labb&Line-konto i Sparebank1, men jeg skjønte ikke det med 8 uttak i året, om det var helt gratis eller om man måtte betale noe for det. Noen som har Labb&Line som vet?

Jeg er prinsipielt i mot DnB Nor og Postbanken. Jeg kan være åpen for Nordea, men tror jeg går for Sparebank1 om ikke noen overbeviser meg om noe annet [;)]

Vi har Labb&Line og er fornøyd med det. Det koster ikke noe.

Litt usikker på det med uttak, men jeg vil tro det er en grense for hvor mange uttak man kan gjøre uten å måtte betale gebyr. Hvis du har lest at det er 8 så stemmer det sikkert. Vil tro at man kan gjøre flere uttak, men at det da vil påløpe et gebyr.

Da jeg var barn var det sånn spare-uke i banken. Vi tømte sparegrisen i banken, og fikk ballong, noen smågaver (bilde av oss selv og en kopp) og kunne delta på konkurranser. Veldig gøy! Slik jeg har skjønt det, er det noe tilsvarende opplegg med Labb og Line, uten at vi har deltatt på SparebankUke med snuppa.  

ORIGINAL: Karla

du er motstander av banken vi har pengene til vår lille snusk i[8D]

Jeg syns de er dyre og har lav rente, hehe...
Er ikke noe mer enn det.

Men hadde sånn "superduper-sparekonto" i postbanken.
Så flyttet jeg pengene til Skandiabankens brukskonto og fikk 3% mer i rente på pengene.
+ litt andre saker da, hehe.

en ting som dere må tenke på når dere oppretter en konto på barna er at det ikke kan overstige et sagt beløp. Da vil overformyndigehten gå inn og ta pengene og betale de ut igjen når barnet er 18 år. Så når det begynner og bli en del 1000 på snuppa sin konto så vil vi oprette en ny i våres navn. Vet dette var litt utenom emne men tror ikke det er så mangen som er klar over dette

ORIGINAL: malingullet

en ting som dere må tenke på når dere oppretter en konto på barna er at det ikke kan overstige et sagt beløp. Da vil overformyndigehten gå inn og ta pengene og betale de ut igjen når barnet er 18 år. Så når det begynner og bli en del 1000 på snuppa sin konto så vil vi oprette en ny i våres navn. Vet dette var litt utenom emne men tror ikke det er så mangen som er klar over dette

Jeg vet, men takk for innspill! [:)]

Hun kommer nok ikke til å få så mye penger, men om vi tømmer grisen så hadde det vørt moro å levere det i banken og ikke "mammabanken" [:)]

peiling på hvor mye som kan stå på barnas konto?
snuppa har snart 5tusen...

ORIGINAL: mybabygrl07

Lurer på om det er 75 000,-

Jeg har jobbet i posten/postbanken, så har kapitalkonto til lillegutt der. Er 12 gebyrfrie uttak i året, men siden vi ikke skal ta ut noe fra den kontoen uansett så spiller jo ikke det noen rolle egentlig. Vi har spart rundt en 20.000 allerede. Er fornøyd med den ordninga jeg....

Skal åpne konto til mini vi også, men ikke i hans navn, hvor det blir får tiden vise. Selv har jeg hatt postbanken siden jeg var liten og sambo har sparebanken vest.

Kan de bare ta pengene uten videre da?

ORIGINAL: mybabygrl07

er ikke helt sikker men det dreier seg om en del penger altså.

Snuppa mi har Labb og Line konto. Bestemor og bestefar fyller boersa og gaar og toemmer den for henne. De bruker aa sende Labb og Line pakker til snuppa etter at de har vaert i banken med smaagavene de faar naar de er der. Naar vi er hjemme paa besoek bruker vi aa dra i banken med boersa selv slik at hun faar se hva som foregaar. Hun liker det kjempegodt.
Jeg er veldig fornoeyd med ordningen. Hadde konto selv i den banken mens jeg vokste opp og hver gang meg moeter den gamle banksjefen saa hilser vi fortsatt.

Back
Topp