Sparetråd

happymum til to

Blir kjent med forumet
Det er kanskje flere enn meg som skal ha litt ulønnet permisjon... hvis noen har noen gode sparetips å dele blir jeg glad:)

Gikk gjennom alt av forsikringer og lån før jeg gikk i permisjon,sparte noen tusenlapper i måneden på det...Ellers så har jeg mattilbud-appen,handler mye ut fra hva som er på tilbud.Men vi har et hårreisende mat/husholdningsbudsjett, så kunne sikkert kuttet mye mer...Men mat er viktig for oss,så da vil jeg heller kjøpe mindre av andre ting tror jeg...

Spør om avdragsfri på huslån om du har det. Siden det er bare snakk om en liten periode er banken som regel ok med det :)

Spør om avdragsfri på huslån om du har det. Siden det er bare snakk om en liten periode er banken som regel ok med det :)
Nei, trenger ikke det altså... har vel ca spart opp fire mnd lønner som er de månedene jeg skal ha ekstra. Men tenkte det er jo alltids greit å være litt mer bevisst hva en bruker penger på. Selger klærne minsten vokser fra, det blir endel kroner.

Gikk gjennom alt av forsikringer og lån før jeg gikk i permisjon,sparte noen tusenlapper i måneden på det...Ellers så har jeg mattilbud-appen,handler mye ut fra hva som er på tilbud.Men vi har et hårreisende mat/husholdningsbudsjett, så kunne sikkert kuttet mye mer...Men mat er viktig for oss,så da vil jeg heller kjøpe mindre av andre ting tror jeg...
Mattilbud appen bruker jeg også. Har de fleste kjedene i trilleturavstand, så er flink til å handle der det er billig

Samle alle forsikringene hos en leverandør.
Lage meny for 1 uke av gangen og storhandle.
Aldri gå på butikken sulten:p
Lag opp store middagsposjoner,og ha rester.

Vi satte opp månedsbudsjett og går igjennom alt ved 1. hver måned. Er ofte da man selv seg hvor man kan kutte ;)

Vi lager matplan og handler en gang i uka som regel. Sjekker tilbud og planlegger en uke i slengen ut fra gode tilbud. Kjempegreit når man kommer inn i det. Vet også at mange(jeg møter de på pinterest) mener at om man tar en grundig decluttering og rensker huset for alt unødvendig rot og ting som ikke blir brukt så sparer man mye penger. Tanken er at når man har ryddet og sitter igjen med de tingene man er mest glad i og har bruk for tenker man seg om en ekstra gang før man handler bare for å handle. Jeg gjorde det med klesskapet og har nesten ikke handlet noe! Fyller på med det som trengs nytt og det er sjelden mye eller dyrt. Anbefaler uansett å sjekke pinterest for tips. Mange lure mødre har vært gjennom denne perioden og spart mye!

Back
Topp