Sparer du til pensjon?

En tråd i 'Generelt' startet av Anine91, 27 Aug 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Anine91 Elsker forumet Påskekyllingene 2020 Assistert-jentene

Hvordan? Privat eller bare gjennom jobben?

2. Bare gjennom jobben, må vel spare vedsiden av også :wideyed:

3. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Ja setter inn en fast sum i mnd i pensjonssparing i tillegg til den jobben har

4. Ramp3n Glad i forumet

Samme her :)

5. Høst Forelsket i forumet Septemberhjertene 2018 Julegavene 2019

Bare gjennom jobb.
    Så lenge jeg ikke kaster bort penger på luksus, så ser jeg heller ikke poenget med pensjonssparing. Får jeg noe ekstra penger så betaler jeg ned på lån.

6. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Jeg burde for har dårlig sparing gjennom jobb.
    Men for tiden prioriterer jeg å betale ned lån med det jeg har tilovers hver mnd

7. Bruspulver Forelsket i forumet

Ja sparer 40 k i året i ips. Som er maksbeløp.
    Men mulig det blir mindre sparing når babyen kommer ;)

• Liker Liker x 1
  8. Kitty2019 Gift med forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 19 Julegavene 2019

Det er jo også sparing :) (nedbetaling av lån altså :p )

9. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Ja, det er det. Men det er billån jeg for tiden betaler ekstra på og ser fort for meg at vi ender med et nytt slikt når dette er nedbetalt. Så da føles det liksom ikke helt som pensjonssparing.

10. Frøknaa :) Gift med forumet Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019

Jeg sparer i fond i tillegg til gjennom jobben. Og så betaler vi ekstra på boliglånet hver måned.

11. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Gjennom jobb, og privat når jeg jobber. Blir et par år nå uten innskudd pga studier og ingen inntekt, men det er noen lapper som står der i det minste :)

12. Softis Forumet er livet Himmelbarn Desemberskatter 2016 Sommerfuglene

Ja, 1000kr inn på IPS hver mnd :)

13. Bkno7173892 Flørter med forumet

Ja, sparer både gjennom jobb og privat, har en fast sum som automatisk settes inn på konto hver måned.0

14. Maru246 Betatt av forumet Februarbarna 2020

Ja, sparer både gjennom jobb og setter inn 1000 på ASK hver måned.

15. MariaS Forumet er livet VIP Novemberlykke 2016 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Har en pensjonskonto i banken min der det settes inn et fast beløp hver mnd

16. Rimfrost92 Gift med forumet Septemberlykke 2015 Oktoberlykke 2019

Ikke nå, nå betaler jeg inn ekstra på lån, slik at jeg ikke har noe annet enn studielån og huslån når jeg er ferdig å studere

Planen er å starte spare til pensjon etter studie. Har fondssparing da, men mulig de pengene vil gå til barna, konfirmasjoner og slike ting, det spørs hvordan økonomien er når den tid kommer!

17. Ugla95 Flørter med forumet Påskekyllingene 2020

Absolutt ikke :p Det er langt flere av årene før pensjon enn etter, ogjeg har ingen garanti for om jeg i det hele tatt rekker å bli pensjonist. Bruker heller de ekstra pengene på å kose meg nå, spare til ting jeg har bruk for nå osv. Litt pensjonssparing blir det jo gjennom jobb såklart :)

18. Finn Flørter med forumet

Sparer indirekte gjennom å betale ned på lån.

19. VictoriaH Ventende August 2018 Assistert-jentene

Kun gjennom jobb. Men skal spare privat når jeg får bedre økonomi (ulønnet permisjon nå).

• Enig Enig x 1
  20. Novemberbamsen Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Nei..
    Jeg sparer på sparekonto, men har ingen egen "pensjonssparing" ved siden av det som blir spart til meg via jobben. De fleste jeg kjenner er *veldig* skeptiske til gebyrmengden i forbindelse med pensjonssparing, og det har smittet litt av på meg.

Del denne siden