Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her går barnetrygden med i det store sluket. Så vi sparer når vi kan.
Når man kan spare barnetrygden så har man ikke behov for den. Burde vært behovsprøvd. Så kunne de som virkelig trenger den fått høyere. Og ingenting til dem som fint klarer seg i hverdagen uten de pengene. Lite penger for dem men mye for de med lite.
Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app
Vet ikke helt hva jeg synes om det. I mine øyne handler det veldig mye om prioriteringer!
Sent from my iPhone using BV Forum
Det kan vel også skje hvis foreldrenes inntekt er for "høy"?Ikke minst vil en formue kunne ødelegge for barna den dagen de søker stipend.
Samme her! Her har vi akkuratt nok hver mnd, ikke en krone mer, faktisk!!Her går barnetrygden med i det store sluket. Så vi sparer når vi kan.
Når man kan spare barnetrygden så har man ikke behov for den. Burde vært behovsprøvd. Så kunne de som virkelig trenger den fått høyere. Og ingenting til dem som fint klarer seg i hverdagen uten de pengene. Lite penger for dem men mye for de med lite.
Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app
Bor du borte tror jeg ikke foreldres økonomi spiller inn? Usikker der...Det kan vel også skje hvis foreldrenes inntekt er for "høy"?
Mente jeg fikk borteboerstipend med nød og neppe pga 2 av 3 gode år for min far. Har de endret det kanskje?
Vil bare si til deg at du har min fulle sympati. Dette er bakdelen med den nye sparetrenden. At de som faktisk er nødt til å bruke barnetrygden slik den er ment, til det barnet trenger idag, kjenner på dårlig samvittighet.Huff, følte meg litt stygg et øyeblikk her, for vi har ikke mulighet til å spare hele barnetrygda til lillemor.. Hele summen, pluss litt til, går jo direkte i mat til henne, da meieriet mitt ikke ville fungere..:/ I tillegg kommer jo alt det andre.. Vi er helt avhengig av hver krone vi får inn, men likevel har vi heldigvis greid å spare en liten sum til henne allerede, da vi har fått ferie- og skattepenger og levd litt lettere i noen måneder nå Og heldigvis er vi på tur til å snu flisa litt nå, da pappaen endelig er kommet i gang som lærling med mye bedre avtale enn vanlig lærlinglønn, i tillegg til at jeg forhåpentligvis får større stilling enn tidligere etter endt permisjon! Men pengegaver hun får iløpet av livet før hun blir 18 går selvfølgelig direkte inn på hennes konto, og den kontoen rører vi ikke Det er jo penger vi ikke skulle hatt i utgangspunktet uansett, men det er ikke dermed sagt at hun skal få de pengene den dagen hun fyller 18, de skal gå til fornuftige formål, som kommer godt med i starten av hennes voksne liv
Synes ikke du skal føle det slik! Barnetrygden er ment som en liten hjelpende hånd til å dekke det grunnleggende. Ikke å spare slik vi gjør. Vi har hatt 2 gode lønninger de siste årene og med et nøkternt forbruk har vi en veldig romslig økonomi. Men vi "sylter" og sparer pengene da min arbeidsplass ble nedlagt og jeg kunne tenkt meg et studieår. Så selv om vi nå har mulighet til å spare mye vil det kanskje snu om litt. Og da har kanskje din/deres situasjon bedret seg <3Huff, følte meg litt stygg et øyeblikk her, for vi har ikke mulighet til å spare hele barnetrygda til lillemor.. Hele summen, pluss litt til, går jo direkte i mat til henne, da meieriet mitt ikke ville fungere..:/ I tillegg kommer jo alt det andre.. Vi er helt avhengig av hver krone vi får inn, men likevel har vi heldigvis greid å spare en liten sum til henne allerede, da vi har fått ferie- og skattepenger og levd litt lettere i noen måneder nå Og heldigvis er vi på tur til å snu flisa litt nå, da pappaen endelig er kommet i gang som lærling med mye bedre avtale enn vanlig lærlinglønn, i tillegg til at jeg forhåpentligvis får større stilling enn tidligere etter endt permisjon! Men pengegaver hun får iløpet av livet før hun blir 18 går selvfølgelig direkte inn på hennes konto, og den kontoen rører vi ikke Det er jo penger vi ikke skulle hatt i utgangspunktet uansett, men det er ikke dermed sagt at hun skal få de pengene den dagen hun fyller 18, de skal gå til fornuftige formål, som kommer godt med i starten av hennes voksne liv