Sparer du penger til barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Prøver å sette inn noen kr på kontoene deres innimellom, men vi trenger egentlig alt det vi tjener for å greie oss fra lønning til lønning...

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjøpte en liten billig student leilighet som startpakke for datteren til når hun var 18 år med exen. Tok opp 90% lån som skulle nedbetales over 15 år (ikke dyrt per måned).

Etter 10 år finner exen ut at han heller vil ha pengene selv, og tvinger gjennom salg av leiligheten.... Helt utrolig og jeg kan ikke gjøre noen ting da leiligheten offisielt ikke står i hennes navn.... Der forsvant alle hennes oppsparte midler....

Jeg legger av 200 kr av min lønn hver måned til henne, hun er 4 år og har 15 tusen på konto, alle penger hun får i gave går rett på sparebøssa , å når vi panter flasker går de pengene også på sparebøssa hennes.

Kjøpte en liten billig student leilighet som startpakke for datteren til når hun var 18 år med exen. Tok opp 90% lån som skulle nedbetales over 15 år (ikke dyrt per måned).

Etter 10 år finner exen ut at han heller vil ha pengene selv, og tvinger gjennom salg av leiligheten.... Helt utrolig og jeg kan ikke gjøre noen ting da leiligheten offisielt ikke står i hennes navn.... Der forsvant alle hennes oppsparte midler....
Delte dere ikke gevinsten mellom dere da?

♡Overgangen feb/mars♡

Delte dere ikke gevinsten mellom dere da?

♡Overgangen feb/mars♡
hvilken gevinst? Første 10 årene gikk nesten kun med på å betale ned selve rentene, siste 5 årene skulle være til å betale ned egenkapitalen....Det lille som står igjen går stort sett bort i salgskostnader....

hvilken gevinst? Første 10 årene gikk nesten kun med på å betale ned selve rentene, siste 5 årene skulle være til å betale ned egenkapitalen....Det lille som står igjen går stort sett bort i salgskostnader....
Uff, så kjedelig da :(

♡Overgangen feb/mars♡

Uff, så kjedelig da :(

♡Overgangen feb/mars♡
takk.. Hadde bare behov for en liten utblåsning.. Gjør meg vondt når jeg leser om andre som legger til side for barnet sitt, og så tenker jeg på datteren min som nå ikke får noenting på tross av år med sparing.....

Kjempekjedelig da Tove!

Vi sparer 800,- i mnd til jenta vår. Hun har heldigvis ca 50 000 stående på konto nå. Har to forskjellige kontoer. En til bursdag, sparing osv. Og den med 800,- i mnd som vi skal bruke til billapp osv. Når hun er 18 får hun resten av pengene:) vært heldige da, fått en god start til kun å være 4 år:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Vi har begynt å spare, har en babykonto, men i første omgang er det sparing til utstyr og klær. Senere skal vi spare månedlig og alle pengegaver skal inn på konto :-)

Har egentlig ikke tenkt så mye på det enda. Er sikkert lurt å sette av en viss sum i mnd. om man har muligheten for det! :)

Her har jenta 30000 kr på konto nå når hun var 5 år. Tenker å spare 500 hver måned frem til neste også er 6 år så 250kr etter det om ikke lønningene verd stiger noe betraktelig. Trenger egentlig pengene vi også fra lønning til lønning ;) glad jeg har klart såpass mye til nå ;)

Sparte tidligere i fond, aldri mer. De tusenlappene jeg Evt klarer å spare til ungen er 20 vil bli spist opp av inflasjon likevel. Det samme som pensjonen de vil vi skal spare til. Bedre å investere i feks gull.

Excuse me, Damn that autocorrect!

Sparte tidligere i fond, aldri mer. De tusenlappene jeg Evt klarer å spare til ungen er 20 vil bli spist opp av inflasjon likevel. Det samme som pensjonen de vil vi skal spare til. Bedre å investere i feks gull.

Excuse me, Damn that autocorrect!

Spørs hvor ridikovillig en er villig til å spare i det, med tanke på avkastningen.

Sparer selv i fond, og arbeidet bla med det:) så blir det her!:)

♡Overgangen feb/mars♡

Spørs hvor ridikovillig en er villig til å spare i det, med tanke på avkastningen.

Sparer selv i fond, og arbeidet bla med det:) så blir det her!:)

♡Overgangen feb/mars♡
Gjort det i 16 år, så har lært at det er ikke noe vits. Han har flere fond, fikk bla til konfirmasjon. Heller investere i andre ting tenker jeg. Min mann får ta seg av det, han er veldig inne på det. Hadde nett en ganske stor rettsak - folk som ble lurt til å spare i fond og tapte millioner.

Excuse me- damn that autocorrect.

Vi sparer barnetrygda til de, den blir trekt fra konto idet den kommer inn så vi ser ikke de pengene i det hele tatt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi putter alle småpenger på en sparebørsje. Pluss penger etter bursdag og jul havner på konto. Han er 4 år og har nesten 16 tusen på konto;) han får heller ikke røre en krone før han er 18! Kanskje 24! Vil at det skal gå til studie! Så vi får se.

takk.. Hadde bare behov for en liten utblåsning.. Gjør meg vondt når jeg leser om andre som legger til side for barnet sitt, og så tenker jeg på datteren min som nå ikke får noenting på tross av år med sparing.....
Uff føler virkelig med deg!
Råttent gjort av eksen. Bryr seg ikke han da!
Blir sint sjøl merker j!!
Hvis du starter et lit fond, sender j gjerne noe symbolsk! Legg d på face (er ikke der selv) men ser stadig folk som får inn litt der..
Måtte vært en dedikert konto og ryddig på den måten osv, men j hadde støttet;)

"Kampen mot egoistene" - er fin overskrift!

Blei litt rivi m her nå.. Hehe!
Lykke til!;)

Uff føler virkelig med deg!
Råttent gjort av eksen. Bryr seg ikke han da!
Blir sint sjøl merker j!!
Hvis du starter et lit fond, sender j gjerne noe symbolsk! Legg d på face (er ikke der selv) men ser stadig folk som får inn litt der..
Måtte vært en dedikert konto og ryddig på den måten osv, men j hadde støttet;)

"Kampen mot egoistene" - er fin overskrift!

Blei litt rivi m her nå.. Hehe!
Lykke til!;)
Haha, kampen mot egoistene!! Hahaha

♡Overgangen feb/mars♡

Back
Topp