Sparer du penger til barnet ditt??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Har dere begynt å spare til barnet eller skal dere spare?

Det skal vi nok. Men ikke før ungen har kommet ut og kan få sin egen supersparkonto, vil jeg tro den økonomismarte samboeren min lander på.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi har en felles sparekonto for alle barna som det settes inn et beløp på hver mnd.
Denne skal gå til konfirmasjon og førerkort til alle 3.

Vi setter inn to hundre i måneden fra de er født til våre.

Sparer 500 kr i måneden til sønnen min, kommer til å spare det samme til babyen når h*n kommer ut :)

Sparer 1000,- i måneden til hver av barna våre. Det er barnetrygden som går rett inn på kontoen til dem, så jeg merker jo ikke at de forsvinner :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkt å spare barnetrygden og låse den til boligkjøp den dag barnet er stort nok. Om vi vil klare å spare alt hver mnd vil tiden vise :P

Vi skal spare til konfirmasjons- og 18 års gave. Men starter ikke sparingen før lille nurk har kommet til verden :)

Ja :)

Nei, vi opplever ikke behov for å spare øremerket til barna våre, men dersom vi ser at økonomien snur og vi evt. blir usikre på fremtiden så gjør vi det. Nå setter jeg ca 2 - 3000 inn på konto til sønnen vår hver måned, her trekker jeg barnehage og evt. store innkjøp.

Det viktigste er å ikke opprette konto i barnas navn :)

Oi dette har jeg ikke tenkt på enda! Hvorfor skal man ikke opprette konto i barnets navn?

Mtp når de skal studere og sånt - har de for mye i formue, får de mindre i stipend osv. ;) vi sparer i bolig vi og evt hjelpe våre studerende barn med bolig i studietiden + førerkort. resten får de klare selv :)

Vi putter bare på mynter og slikt som ligger rundt i huset på sparegrisen:) ellers sparer besteforeldre og en oldemor hver mnd, de setter inn litt ekstra den mnd hun har bursdag i stedenfor å gi gave:) De gjorde det samme med meg til jeg var 20:)

Jeg setter av 200,- i mnd til jenta og min mor setter av 50,- i mnd til henne som hun skal få i 18 årsgave fra henne :) Blir å gjøre det samme til den som kommer å :)

Barnetrygden settes inn på ein eigen konto, me kjem nok til å bruke av barnetrygd pengane ved behov i tida framover, men målet er at ungane iallefall skal få førerkortet når den tid kjem... Utover dette har me oppretta ein eigen konto i kvar av ungane sitt navn, der dei sparer pengene dei får til bursdager, jul o.a.

Vi har ikke noen fast månedlig sparing nei. Men lillegutt har to store sparebøsser som vi putter på 10 og 20 kroninger i ny og ne. Ellers sparer vi også alt av penger han har fått til dåpen, jul og bursdager :) Det samme kommer vi til å gjøre med jenta i magen når ho kommer til verden :)

Back
Topp