Sparer dere...

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
til barna/barnet? Her har de begge hver sin konto hvor jeg har autotrekk hver mnd.

Ja , vi setter inn en fast sum hver mnd :)

Last edited:
Enn så lenge nei -har et ganske stramt budsjett, så overskytende går enn så lenge inn i buffer/felles sparing.

Ble dog satt inn større beløp til han ved fødsel, burde gi en god headstart :)

Sparer barnetrygden, og slenger over litt hver gang vi betaler regninger.
Alt han får av penger til seg, går på hans konto. :)

Vi har ikke spart noe enda. Håper å ha nok økonomisk overskudd til å kunne spare barnetrygden fremover. Han fikk penger til både jul og dåp som står på egen konto. Det er vel en form for sparing det også :)

Ja:)

Vi har det til storebror, så vi må kommle oss til å få ordna det til lillegutt også.
Vi har ikke så god inntekt så det er ikke så stort trekk, men summen vokser og det er jo som er meningen ☺

Er fortsatt student, så vi har i teorien kun en ordentlig inntekt. Barnetrygden brukes derfor på nødvendigheter, både mat og utstyr. Synes det er flott at mange har muligheten til å spare barnetrygden, men synes samtidig da poenget med den forsvinner litt. Om den spares, er ikke foreldrene avhengige av den som mange andre er. Er derfor veldig for at barnetrygd blir basert på behov i fremtiden. På den måten får de med god inntekt lite og de med lav inntekt mer. Når jeg er ferdigutdannet nå snart, vil inntekten bli bra, og da håper jeg det blir mulighet til sparing for mini. Samtidig vil økt inntekt hos meg også endre behovet for barnetrygden, og jeg skulle ønske jeg da kunne gitt bort "min" barnetrygd til noen som er avhengig av de pengene i hverdagen.

(Ble litt avsporing her! Synes det er flott at folk sparer altså!)

Ja, vi sparer litt på konto og litt i fond :happy:

Back
Topp