Sparer dere til barna?

jeg har ikke økonomi enda til å spare selv. Men besteforeldrene gjør det :) Når jeg har 100% fast jobb, så tar jeg over sparingen. og da blir det vel rundt 500 kr i mnd :)

Sparer en liten sum til hver av barna! 200 kr i mnd + at bestefaren sparer 100 kr til hver i mnd. Bursdags penger osv. Blir også satt inn!

Tenker at barna må lære seg og spare selv også. Dette blir bare en liten hjelp på veien, når barna skal ta bil lappen eller komme seg på bolig markedet!

Nei, betaler ned på boliglånet vårt så kan vi heller gi forskudd på arv når hun skal kjøpe egen bolig.
Å betale ned på boligen er den beste formen for sparing!

Sparer barnetrygda, men det hender vi tar fra kontoen også når vi skal kjøpe noe litt dyrere til gutten vår. Fyller den opp fortere enn det minker, så er fornøyd med det:) i tillegg sparer han selv på børsen, og det blir jo litt det også:)

Sparer barnetrygden, men det er en buster hvis det er noe dyrt vi må bruke til guttungen. Han har også begynt å spare selv og skal åpne egen konto. Ellers sparer jeg 500 kr i fond i ny og ne til han.

Ja, det gjør vi. Har en slags brukskonto og gubben sparer i fond.

Her spares halve barnetrygden hver mnd.
Så sparer farmoren også.

500 i mnd, på barnesparekonto.

Sparer fast sum til ham hver måned og har gjort det fra starten av. Helt nødvendig ettersom jeg ikke kan stå som eventuell kausjonist den dagen han skal inn på boligmarkedet (jeg er ufør, dermed lav inntekt).

Vi putter noen kroner månedlig inn på barnas sparekonto :)
Vi har gjort det til en vane å runde av beløp til nærmeste hundre hver måned og da går overskuddet til barnas konto.
Pengegave og ol skal og inn dit, men fortrinnsvis bruker vi slike penger til jentungen nødvendigheter eller om hun har spesielle ønsker :)

Vi sparer barnetrygden.
Og pengegaver hun får blir satt på konto. Håper kontoen vokser seg stor og god til hun blir 18. Skal studere/skal på boligmarkedet osv.

Me har ikkje råd til å spare for øyeblikket, men mormora har fast trekk hver mnd til alle barnebarna. Penger han får utenom blir lagt på sparebøssa, og brukt til ting han trenger.

Sparer foreløbig barnetrygden på egen konto i mitt navn, for bruk til litt dyrere ting siden, eks konfirmasjon, førerkort, utdannelse.
Og så har de egen konto i sitt navn som gaver og sparebøsse penger går inn på.

200 i måneden. Før var det å barnetrygd men den går med nå

Back
Topp