Sparer dere til barna?

M

Moderator Marthe

Guest
Har dere opprettet sparekonto til barna? Og hvor mye sparer dere?
 
Ja. Sparer 500kr/unge/mnd + dåpsgaver og pengegaver til jul/bursdag første par årene. Og sparegrisen da selvfølgelig :)
 
Vi sparer til husbygging vi :) Men tenker å fylle opp en konto på kanskje 30.000 til hver unge sin 18årsdag. Eventuelt mer, om 30.000 plutselig er blitt småpenger i løpet av årene :p Vi er begge studenter nå, og jeg tror det blir enklere å spare mye etter at vi begge har fått faste jobber etter endte mastergrader. Dåpspengene og pengegaver blir selvfølgelig satt inn på sparekonto :)
 
Jeg fikk selv 20.000 av min bestemor i konfirmasjonsgave og 70.000 i forskuddsarv. Disse pengene fikk jeg tilgang på som 14åring. Tok lappen og brukte resten av pengene på en herlig månede i Paris, med alle måltid på restaurant.... Angrer ikke, men tror nok at det fort kan skje at pengene blir brukt til annet enn de var tiltenkt opprinnelig. Bestemor er veldig fornøyd med at jeg tok lappen da:)
 
Setter ikke av penger hver mnd nei.
Men om de får penger i navnfest gaver o.l. setter vi de inn på konto til dem.
 
Barnetrygden går inn på barnets konto. Det samme gjelder pengegaver i forbindelse med dåp, bursdager og høytid. Pengenes hensikt skal være å hjelpe barnet den dagen det skal ut på boligmarkedet, ta førerkort osv.
 
Nei,det tar bestefaren seg av til alle ungene. Med en på uføretrygd og meg selv i bare 80 % stilling, 3 barn og høy husleie, da fins det ikke rom for sparing.
 
Vi sparer barnetrygden og pengegaver foreløpig. Planen er å kunne hjelpe med med førerkort og leilighet i fremtiden.
 
Sparer barnetrygden på bsu+. Tenker å spare den et par år, til hun blir "dyrere i drift"... Da har hu en del å få renter av :)
 
Har begynt med sparing til vesla nå. Noe går i fond mens resten går på en konto som er hennes. 400kr mnd til fond og gaver, penger fra sparegrisen og div går på kontoen :)
Hun har også besteforeldre på morssiden som sparer til henne på en konto di selv har til henne.
 
Back
Topp