sparer dere penger til barna?

Ja, vi sparer barnetrygda hver mnd.
Men så er han faktisk så " heldig" å ha arvet masse penger ifra oldefaren. Har også fått et stort beløp av pappaen min når han ble født, så han lider ingen nød når han skal " ut i livet"[;)]

jeg sparer ikke noe fast til han... er alene og student. så er jo ikke
akkurat den rikeste[8D] han har 15tusen på den ene kontoen og den
andre har han 350kr[;)]

Vi sparer ikke til guttene. Har greit med penger så vi kommer til å spare en del til oss selv etterhvert, så får vi hjelpe guttene økonomisk den dagen det trengs. (pengegave ved huskjøp, hjelp til utdanning o.l.)

Hu har en konto, men vi sparer ikke til henne noe fast. Hun har fått litt dåpspenger inn der, og det er det.

Barnetrygden går med i det store dragsuget, dessverre.
Men er ikke redd for at hun skal ha tom konto når hun blir stor, for det er noen år til og med litt bursdagspenger etc blir det jo litt etterhvert :)

ORIGINAL: Rox

Sparer fast 300 kroner til han i måneden,pluss at jeg ligger alle mynter på spareglasset til han..Har blitt en del til nå[:)]

Samme her[:D]

Vi sparer 100 kr til hver av ungene i mnd som går rett inn på kontoene demmers. De har også hver sin sparebøsse som de legger småpenger på. Innimellom legger de også bursdagspenger og penger de får i julegave dit (hvis det ikke er noe de trenger akkurat i øyeblikket. Da kjøper vi heller det de trenger for de pengene, feks trengte minsten ei boblebukse nå når han hadde bursdagen sin, og da brukte jeg deler av pengene han fikk for å kjøpe ei reimatec bukse til han).

Men hvis det er noe de virkelig ønsker seg så tar vi penger ut av kontoene demmers slik at de kan betale iallefall deler av tingen selv (feks så har eldste begynt å snakke om at han vil ha Nintendo DS, og da må han nok være med å betale i allefall deler av beløpet selv).
Vi har også tatt ut penger for å kjøpe ting de virkelig trenger, feks da minsten måtte ha nytt bilsete for noen år siden, så tok vi ut penger av kontoen hans for å kjøpe det, også satte vi inn igjen de pengene vi fikk når vi solgte det gamle bilsetet hans.

Vi sparer i fond til dem begge..+ at de har 2 sparekontoer som alt av gaver og småpenger går på

vi sparer barnetrygden og dåps penga og penger han fikk til jul..

og han har 10500kr:) + det som er i sparebørsa aner ikke hvor mye det er hehe..

det brukes til dyre ting han trenger... og resten til bil/leilighet når dentid kommer:)

ja  vi sparte, men vi måte og låne de  pga gubben er  i en grå sone hvor han ikke får lønn fra hverken sjefn eller nav så da  måte vi ta ut 14 tusen  fra  han konto. og det spiser meg levende[:(]

Skulle egentlig få 2000-3000(barnebidrag) inn på egen konto fra første mnd. MEN, BF har ikke betalt en dritt.. [:'(][:@]

Setter inn fast beløp på konoen hennes hver mnd og alle småpenger går på en sparebøsse til henne. Så er vel blitt noen tusen allerede....har ikke sjekka helt!

Sparer 200 kr mnd til ho. [:)]har ikke råd til noe mer....

Vi sparer 250 kr/mnd hver, så det blir 500 kr/mnd.. Han er 9 mnd og har nå rundt 9000 kr [:)]

1000kr i mnd på kontoen hennes. pluss litt gaver å sånn i ny å ne. men må gjøre et eller annet, forhun kommer til å ha over
200 000kr når hun er 18, og det er ikke bra sånn skattemessig for henne. så vi får snakke med banken. evnt ha kontoen hennes i vårt navn.

noen som har noen skattemessige lure idèer????????????????????

ORIGINAL: Rox

Sparer fast 300 kroner til han i måneden,pluss at jeg ligger alle mynter på spareglasset til han..Har blitt en del til nå[:)]

Samma her, pluss alt han har fått til dåp og gaver ellers er også komt inn på sparekontoen[:)] pluss at jeg setter inn litt mere i ny og ned da, alt ettersom jeg har råd til[:)]

Her er planen at vi lager en konto i hennes navn, hvor penger som hun får går inn på, samt sparebørsen. Mens vi åpner en egen konto i våres navn som vi setter inn barnetrygden. Da hindrer det henne i å få for mye penger i hennes navn. Samt at dette er penger som skal brukes ting etc til henne. Som vi kanskje ikke ellers hadde hatt penger til med en gang. Samt at dette er penger som etter planen er å bruke på dåp, komf også. For sånn som økonomien er nå, så ser det ut som om det er en grei ordning. Men vet ikke helt hvordan det blir. Men planen er at vi ordner det slik. Hvis det blir slik at vi ikke har råd til å sette av penger til neste mann, eller at der blir større forskjell på kontoen deres, så har vi mulighet til å fordele pengene mer rettferdig når de står i vårt navn. Og det vil jo ikke gjelde gaver til dem, men kun penger som vi har spart.

ORIGINAL: lykkeligmamman

1000kr i mnd på kontoen hennes. pluss litt gaver å sånn i ny å ne. men må gjøre et eller annet, forhun kommer til å ha over
200 000kr når hun er 18, og det er ikke bra sånn skattemessig for henne. så vi får snakke med banken. evnt ha kontoen hennes i vårt navn.

noen som har noen skattemessige lure idèer????????????????????

jeg har sønnen min sin sparekonto på meg. da slipper han få problemer med skatt, lånekassen, stipend etc i fremtiden.

ORIGINAL: Miss Nobody

ja  vi sparte, men vi måte og låne de  pga gubben er  i en grå sone hvor han ikke får lønn fra hverken sjefn eller nav så da  måte vi ta ut 14 tusen  fra  han konto. og det spiser meg levende[:(]

så dumt, men sånn er det bare av og til. kommer jo bedre tider hvor dere evt kan sette det inn igjen [:)]

Ja, setter over kr 200,- til kontoen hans i måneden. Itillegg kommer bursdags gaver osv..

Back
Topp