sparer dere penger til barna?

lilleville

Andre møte med forumet
sparer dere til barna?

vi sparer alt hun får i barnebidrag, pluss noe ekstra.
nå er hun 9.måneder og har 10.000 på egen konto...får dem ikke før hun blir 18 og de må brukes til leilighet,bil eller annet fornuftig[:)].

ikke fast nei og barnebidrag går med til den daglige økonmien... men han har likevel 5000kr på konto

Vi sparer ikke noe fast pr. mnd, men han får litt her og der. Han har vel ca. 30.000 på konto nå, så det syns vi er bra[:)] Er en del gaver fra dåp o.l.

Har åpnet sparekonto men vi sparer ikke noe ennå, skal se å få ordnet fast trekk etterhvert[:)]

ja, sparer en liten sum hver måned, vi har absolutt ikke god råd, men man klarer alltid å sette bort noe for det[:D]

Har spart 200 kr mnd siden hun ble født.. Mer har jeg ikke råd til foreløbig.. Blir å gjøre det samme til mini.

jeg håper vi kan fortsette sånn..men jeg har jo ikke jobb for øyeblikket..så det er litt usikkert

Putter småpenger på sparegrisen[:)] Får litt av oldemoren til å sette inn på kontoen med gjevne mellomrom og ellers gaver o.l

Sparer fast 300 kroner til han i måneden,pluss at jeg ligger alle mynter på spareglasset til han..Har blitt en del til nå[:)]

ja det gjør jeg, men ikke mye. har først og fremst meg selv å spare til. driver på med bil-lappen f eks. skal kjøpe meg leilighet. tenker det kommer en tid hvor jeg har bedre råd, og da skal det spares mer.

han er 3 år og har 8000 kr foreløpig da, så litt har jeg greid å spare. han skal få slippe å betale bil-lappen sin selv hehe [:D]

Vi sparer 500 kr/mnd i fond. Disse pengene skal vi disponere for henne. ( studier, leilighet o.l)
Så sparer vi 500 kr/mnd på høyrente, disse pengene er tenkt til større ting som koster. ( sykkel, trampoline, leirskole, ski o.l) Sparer og på sparebøsse. Har veld tilsammen 15 000, er 1 år.

Vi sparer så lenge vi har råd. Får vi et barn til og ikke har råd til det samme, så deler vi alt på 2.

Fast trekk på 200,-/mnd + alt han får av pengegaver [:)]

Vi har fast trekk på 250 kr i mnd. Hender vi setter inn mere.. kommer litt ann fra mnd til mnd[;)]

Vi sparer litt nå når jeg er student, men når jeg begynner å jobbe, så setter vi hele barnetrygden inn på kontoene deres + litt mer

Sparer ikke lenger til eldstemann - satte inn barnetrygden og ++ i 18 år så synes det holder nå. Gir henne penger når hun trenger det nå istedet. Anbefaler fondsparing[;)][:)].

De to andre har sparekonto som jeg har en fast trekk til i mnd'en.

ikke fasttrekk.
det har vi ikke råd til lengre.
hun har vell over 5000.
dåpsgaver og bursdagsgaver
og noe jeg har spara:)

Vi sparer barnetrygden hver måned...en del går rett på sparekonto og resten går i fond[:)]

Nei, vi sparer ikke enda.. men vi har lagt av 10 000 kroner av engangstødnaden jeg fikk.. ellers venter vi med å spare til økonomien er bedre.. Vi er begge studenter, så det er ikke så mye penger til overs..

Men jeg frykter ikke for at han kommer til å være fri for penger i fremtiden, han blir nok å få mer enn nok hos besteforeldre og oldeforeldre. og når vi selv får en stabil økonomi, så blir vi nok å sette inn barnetrygda på konto til han. 

Back
Topp