Sparer dere på babyklær til evt barnebarn i fremtiden?

Uplanlagt treer her, og han er også et lite luksusdyr som går mye i nøstebarn. Jeg selger fortløpende ettersom han vokser ut av klærne.
 
Jeg sparer på alt som ikke blir ødelagt, mye av klærna frøkna går i er mine gamle noe jeg synes er morro:happy: vil gi hun og evt fremtidige søsken samme mulighet om de ønsker. Vis ikke kan det nok hende jeg finner på noe kreativt med de da
 
Jeg tar vare på de søteste klærne til min gutt fra baby. Men ser det blir mindre og mindre klær jo høyere størrelsene er. Men så håper jo jeg ennå på søsken. Derimot når vi er ferdige og jeg er sikker på at søsteren min ikke får barn, blir jeg nok å prøve å selge det meste eller bytte inn på feks kapphal. Men sjansen for at hjemmestrikk og de aller søteste greiene blir igjen, er helt klart til stede.
 
Det min mor har strikket til barna blir tatt vare på og enkelte plagg for å ha som minner :)
Ellers blir det nok å selge og gi bort mye av det etter hvert :)
 
Jeg tar vare på de søteste klærne til min gutt fra baby. Men ser det blir mindre og mindre klær jo høyere størrelsene er. Men så håper jo jeg ennå på søsken. Derimot når vi er ferdige og jeg er sikker på at søsteren min ikke får barn, blir jeg nok å prøve å selge det meste eller bytte inn på feks kapphal. Men sjansen for at hjemmestrikk og de aller søteste greiene blir igjen, er helt klart til stede.
Kan man bytte babyklær på Kappahl? Hvordan funker det?
 
Kan man bytte babyklær på Kappahl? Hvordan funker det?

Beklager er vell ikke å bytte. Men du kan levere en pose med brukte klær til kappahl og få gavekort på 50 kr hos dem. så du på en måte bytter inn mot nytt kjøp hos dem.
 
Min mor har spart på masse (pent) tøy fra da jeg var liten. Ikke alt er like praktisk i dag (mangler knapper mellom beina på bukser, ikke body men genser osv), men jeg koser meg med retro tøy og mini har på 80- og 90-talls klassikere:hilarious: Har feks tatt i bruk vinterdress, strikkatøy, pysjer, sommertøy. Har man plass, så ville jeg spart på litt.
 
Mine tre eldste er 15,17 og snart 21 :D -Derfor sparer jeg endel av tøyet til snuppa mi på 7mnd.. Tenker at det ikke blir SÅ mange år til jeg blir bestemor faktisk:joyful: Minstejenta her bruker endel hjemmestrikket ulltøy som pappa’n og jeg hadde da vi var små.. Vi er 39år begge to, men tøyet er overraskende godt bevart:rolleyes:
 
Mamma har spart på en del fra meg, men det upraktiske omslagsgensere med knyting og noen voldsomme pyntekrager og blir definitivt ikke brukt:hilarious: det som derimot blir brukt er hjemmestrikka babytepper etter meg og sambo, og en del av hans gamle strikkeplagg som svigermor har spart på. Og kjolen jeg hadde på ettårsdagen min, brukte storesøster på ettårsfotograferinga si. Den blir også spart videre, sammen med strikkaplagg og noen spesielt utvalgte "vanlige plagg" som har affeksjonsverdi.
 
Hadde tatt vare på alt for mye etter datteren min som kom for 11 år siden. Når jeg nå gikk gjennom disse klærne for noen måneder siden laget jeg en egen boks til henne med pledd og strikkede klær. Tok også med noen bittesmå klær, samt noen prematurbleier som hun brukte. Blir nok å gjøre det samme til lillegutt etterhvert.

Tanken er at disse boksene tilhører hvert enkelt barn og de plaggene som ligger i dem blir ikke gjenbrukt av eventuelle søsken. De får det som et minne etterhvert:)
 
Sparer på ull , spesielle plagg og litt ammet, jeg synes det har vært kjempegøy å ikle kengubsrnet klær fra onklene og pappaen ,vet mange som synes det er stas.
 
Back
Topp