Spare

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Er du flink til å spare eller kjøper du som oftest det du har lyst på der og da?

Hva er ditt beste sparetips?

Her shopper jeg for det meste i slutten av mnd rett før lønn, enn rett etter;) Da vet jeg hva jeg har å rutte med.

Prøver å spare kr 5.000,- i måneden, men ikke alltid det går :P
Har egentlig ingen gode tips å komme med i farten

Prøver å spare kr 5.000,- i måneden, men ikke alltid det går :P
Har egentlig ingen gode tips å komme med i farten
5000,- er en god sum da!

Vi sparer til sammen 1000,- kr til barnet i mnd. 500,- hver i pensjon, betaler ned 3000,- ekstra på boliglånet hver mnd også sparer jeg 500,- bsu og en varierende sum til buffer kontoen.

Men jeg er dårlig på å spare til ting vi skal kjøpe :P

Å spare er ganske ukjent for meg og...
Mest fordi den hersens lånekassa skal ha så sykt mye penger hver mnd :P
Blir lite til overs :(

Jeg lever her og nå :-P
Hvis vaskemaskinen skulle ryke så hadde vi hatt råd til å kjøpe ny liksom..

Men vi sparer til barna da :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited by a moderator:
Vi sparer litt til alle ungene (varierende sum), 1000kr hver til BSU og jeg sparer 1000kr til pensjon.
Putter inn litt ekstra på BSU innimellom, ellers jeg dårlig på sparing :(

Stort sett ganske flink, men nå lever jeg av studielån og en liten deltidsjobb, kjøper det jeg har lyst på når jeg har lyst til det føler jeg, dyrt eller billig, sparer 200 på bsu i mnd, 200 på en annen sparekonto, også 200 til babyen i mnd. Også har jeg sånn smartspar, slik at hver gang jeg drar kortet går det 5 kr over på sparekonto, på 2-3 mnd hadde jeg rundt 1600 kr der :-O I tillegg så er turmf grei sparing, det er jo i utgangspunktet penger du ikke hadde regnet med, 300 her og 300 der blir penger av sånt :)

Har vært flink å spare men ikke mulig å spare på null inntekt:/

Sparer ikke nå.
Med en redusert inntekt har vi ikke rom for det. Til våren stiger inntekten vår sannsynligvis med rundt 3-400.000 før skatt, så da er vi i en litt annen situasjon og kan prioritere de tingene kraftigere.

Sparer ikke mye nå nei... Er for gammel til å spare i bsu, men gjorde det så lenge jeg kunne. Sparer litt til ungene i mnd da. Men vi kjøper det vi trenger likevel :-)

Sparer litt til mini, litt på bsu og litt på bufferkonto :-)

Har vært flink å spare og samtidig kjøpt det meste jeg vil ha (men tenkt meg nøye om). Nå etter vi nettopp har kjøpt leilighet blir det litt dårlig på sparing da det ikke blir mye til overs, siden man trenger jo litt nytt når man flytter :p regner med vi blir flinkere etterhvert når vi ikke må kjøpe noe hele tiden av møbler og sånt til leiligheten

Jeg har pleid å være så flink til å spare, men nå i det siste har jeg ikke spart ei krone :( Mannen er litt flinkere enn meg. Han sparer fast hver mnd.
Jeg må komme igang med sparingen igjen. Vi skal jo bygge ny terasse til sommeren.
Har spart noen hundrelapper her og der til bryllupet da.

Vi er ikke flinke til å spare, men burte absolutt vært det!
Bruker en del penger hver mnd på å pusse opp huset vi kjøpte i sommer da :) Det er veldig gammelt og trenger en del kjærlighet og omsorg både ute og inne ;)

Sparer på bsu-ung til ungene da.
Ellers så kjøper vi det vi trenger og vil ha når behovet er der.

Prøver men ikke lett med en arbeidsledig mann:-). Blir ikke rik av å gå på nav og sykepleierlønn;-)

Har fast trekk hver mnd. 1000,- på min sparkonto og 1000,- til frøkna sin (barnetrygden)

Ellers går pengene med til studielån, huslån og hverdagskost.

Spare, hva er det? :p
Jeg har planer om å starte da :p

Kjøper stort sett det jeg har lyst på. Sparer via aksjefond, nedbetaling av bolig og via en utleiebolig vi eier.

Sambo er veldig flink. Jeg er også flink til å sette vekk, problemet er bare at jeg er veldig flink til å hente dem tilbake til brukskontoen igjen og. :p

Back
Topp