Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vel. Som barn av ei som valgte å ikke spare så hadde jeg store vansker med å komme meg inn på boligmarkedet imotsetning til gjevnaldrede med egenkapital. Jeg har alltid prioritert sparing til ungene, selv i perioder der økonomien har vært veldig trang så har det blir prioritert foran annet.
Hæ?
Trudde det var sånn at når renta var lav så betale man ikke så mye ned på det men mer på selve låne eller har eg misforstått?
Det er jo sparing til barnet da, om dere nedbetaler. Det er jo arven til barnet..Sparer 1700 kr i mnd til barnet mitt på 1 år. Men vi har nedbetaling av bolig på 25 år. Vurderer om vi skal droppe å spare til barnet, betale ned bolig på 15 år også har vi full mulighet til å spare masse til barnet. Hva gjør dere?
Vel. Som barn av ei som valgte å ikke spare så hadde jeg store vansker med å komme meg inn på boligmarkedet imotsetning til gjevnaldrede med egenkapital. Jeg har alltid prioritert sparing til ungene, selv i perioder der økonomien har vært veldig trang så har det blir prioritert foran annet.
Så fint for deg! Det har ikke vært mulig for meg. Det et en kjent problematikk.Jeg har aldri fått en krone av mine foreldre til bolig eller billappen, men det har da ikke vært problem å komme på boligmarkedet allikevel?
Jeg har eid bolig siden jeg var 19 år, har aldri leid en eneste bolig.
Det er ikke umulig![]()
Men det å betale ned på huslånet er noe smarteste man kan gjøre nå, mye smartere enn å betale inn på en konto. Man sparer jo da til barna for dette blir barnas arv og ikke minst kan man ha romsligere økonomi å hjelpe barna inn på boligmarkedet.
Så helt klart lurest å betale ned på lån![]()