"Spare opp" tiss før man tar eggløsningstest?

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Når man tar graviditetstest sies det jo at man bør drikke lite og holde seg noen timer,slik at det slår korrekt/mest ut på testen. Er det det samme med eggløsningstest? At man bør holde seg noen timer og drikke lite før man tar? Noen tidspunkt som er bedre å teste seg enn andre?
 
Jeg har alltid brukt morgen urin. Da har jo kroppen sovet i flere timer. Så da er den konsentrert. Jeg bruker monitor. Så den leser streken

Det samme gjelder graviditet test. Tar man den på morgenen er den sterk konsentrert.
Og da vises testen best.
 
Når man tar graviditetstest sies det jo at man bør drikke lite og holde seg noen timer,slik at det slår korrekt/mest ut på testen. Er det det samme med eggløsningstest? At man bør holde seg noen timer og drikke lite før man tar? Noen tidspunkt som er bedre å teste seg enn andre?
LH stiger såpass mye at testen blir nok i de fleste tilfeller positiv uansett hvor tynn urinen er. Den får kanskje bare ikke fullt så høy topp som den hadde fått hvis urinen var mer konsentrert. De testene jeg har lest pakningsvedlegget til (samt gynekologen min) anbefaler at hvis man bare skal ta én test om dagen, så bør den tas mellom kl. 10 og 18 en gang.
 
LH stiger såpass mye at testen blir nok i de fleste tilfeller positiv uansett hvor tynn urinen er. Den får kanskje bare ikke fullt så høy topp som den hadde fått hvis urinen var mer konsentrert. De testene jeg har lest pakningsvedlegget til (samt gynekologen min) anbefaler at hvis man bare skal ta én test om dagen, så bør den tas mellom kl. 10 og 18 en gang.
Tusen takk for svar :)
 
Jeg har alltid brukt morgen urin. Da har jo kroppen sovet i flere timer. Så da er den konsentrert. Jeg bruker monitor. Så den leser streken

Det samme gjelder graviditet test. Tar man den på morgenen er den sterk konsentrert.
Og da vises testen best.
Det er sant. Får ta i morgen tidlig :)
 
Ja dette er noe jeg har fundert en del over selv. Altså det er veldig logisk at mer konsentrert urin = høyere verdi og morgenurin er godt konsentrert, så en praktisk tid å ta det da. Men når jeg skulle lese meg opp så så jeg flere steder (bl.a. BV, produsenter, apotek) skrive at det anbefales ikke før 10 tiden pga. LH stigningen ikke er målbar før utpå dagen og man dermed kan risikere å gå glipp av toppen. Ser også flere steder at det står man i hvert fall ikke bør ha utvannet urin og anbefaler å holde seg 2-4 timer. Så jeg har prøvd å holde meg litt og teste på ettmiddagen. I følge Babyplan strimler som jeg har så kan den tas når som helst så det er kanskje ikke så farlig. :confused005
 
Der trenger du ikke spare opp . Den endrer seg så drastisk på kort tid , så to timer tiss kan være avgjørende . Beste resultat for min del er i 11 tiden som da ofte er urin nr to og etter arbeidstid 16-17 tiden . Men når jeg testet så testa jeg 2-4 ganger pr dag når det nærmet seg .
 
Jeg tester ikke på morgenurin dersom jeg kan unngå det. Tester som regel på «andregangsurinen». Husker ikke hvor jeg har lest det men tror det er fordi det som @Kakaoo nevner at man «bør vente til etter kl. 10» og ettersom jeg som regel går på do før den tid så ble det en greie at jeg ikke skulle teste på den første urinen. Jeg pleier også å være trøtt trøttesen så liker best å teste når jeg er litt mer våken så jeg tar ofte første strimler rundt 10-12 tiden. Gjør det samme med G-tester.

Jeg har fått både sterke og svake streker med utvannet og konsentrert urin, men jeg bøtter ikke nedpå 1L med drikke hvis jeg vet at jeg skal teste om en liten stund.
 
Back
Topp