Spar penger (og miljøet)

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Vil bare tipse, kanskje særlig dere førstegangs, om å bruke FINN for alt det er verdt! Anbefaler virkelig å legge inn søk på de tingene dere er ute etter, og følge med. Jeg fikk tak i tripp trapp stol (av ny type, den som nyfødtsete passer på) til 400kr, babysete til den til 200kr og brett til 150kr- bare på ganske få dager. Til forrige barn fikk jeg tak i en Troll babyseng til 25% av nypris, og man kunne ikke se at den var brukt en gang. Anbefaler også å søke på ullpakker, man kan spare tusenvis av kroner. Til forrige barn kjøpte jeg store ullpakker, og endte vel med ca 25-30 kr per plagg! I den ene pakka, som jeg ga 600kr for var det en ulldress som koster 750kr ny- og man kunne ikke se den var brukt.

Men det lønner seg ofte å ta seg bryet med å legge inn et søk, for de beste kuppene går fort.

Skjønner at man gjerne vil/føler at man bør kjøpe ting nytt, men det er så sykt mye å spare på å kjøpe brukt! Veldig mange ting er knapt brukt, noen ikke i det hele tatt.

Har definitivt lyst til å skaffe mye brukt! Så langt har jeg bare kjøpt litt mer "gøye" ting, så noen ting ble nye, men har også kjøpt flere par sko og bøker brukt. De større tingene tror jeg ihvertfall vi kjøper brukt. Var nylig inne og så på stellebord f.eks., var jo mange i nærheten som ga bort gratis!

Veldig gode tips!! Søkte Finn rundt etter litt diverse møbler i går, og det er stort og godt utvalg av fine ting!

Har definitivt lyst til å skaffe mye brukt! Så langt har jeg bare kjøpt litt mer "gøye" ting, så noen ting ble nye, men har også kjøpt flere par sko og bøker brukt. De større tingene tror jeg ihvertfall vi kjøper brukt. Var nylig inne og så på stellebord f.eks., var jo mange i nærheten som ga bort gratis!
Vi har hatt to ulike stellebord, og det definitivt beste er et Ikea-stellebord vi fikk gratis, hehe. Det er et sånt sammenleggbart, så selve stellebordet blir litt buet. HELT GENIALT da hun begynte å kunne snu seg, men ikke fikk det til på grunn av kurvingen på stellebordet. Endte med å gi bort videre det vi hade til å sette over badekaret, for brukte det aldri, kun Ikea-bordet.

Her blir det å se etter det meste på finn.no Bra for lommeboka og bra for miljøet :smiley-bounce012 Det eneste jeg absolutt vil kjøpe nytt er bilstol, og så spanderer vi nok på oss ny madrass til en evt. brukt babyseng.

Det er kjempesmart både for miljø og lommebok. Har ikke handlet mye på Finn tidligere, men skal absolutt legge inn søk, slik du anbefaler. Følger flere lokale Facebookgruppen med barneklær og utstyr allerede pga eldstemann og må sitte på hendene for tiden. I dag var det nesten ubrukt babynest fra Voksi, i orginalforpakningen til 1/3 av nypris som fristet voldsomt!

Mulig å få tak i gratis bleier både på Finn, FB og Tise :cool:

Har fått og kjøpt mye brukt på en FB side for engelsktalende i babygruppe til en jordmor her i Belgia. Mye fint å få tak i. Skal vente litt før jeg slår meg løs der til jeg er litt lenger på vei da og de forventer at man gir/selger tilbake det man har fått derfra.

Jeg kom over ei som gå vekke en babyseng, når jeg kom får å hente den fikk vi også med to tripp trapp stoler med brett, krakk til vasken, leander stellematt, og en sykkel ☺️ Bbhugme gravidpute kjøpte jeg for 150kr på finn, å den var nesten ikke brukt ingen flekker eller noe ❤️

Første gang på oss, vi skal kjøpe det meste brukt bortsett fra bilstol av de dyre tingene. Resten vil jeg prøve å få tak i brukt.
Men blir nok ikke noe handling før desember-januar tenker jeg, må bygge på så vi får plass først

Elsker finn.no. Nest best er Tise, tror jeg, og sisteplass har Facebook Marketplace, for der aner du ikke hvor lenge annonsen har lagt ute etter ei uke. Jeg gjør i hvert fall ikke. "Åja, nei, den solgte jeg for ett år siden, sorry for at jeg ikke har sletta annonsen", har jeg liksom opplevd flere ganger :hungover:

Det eneste som er litt kjedelig på finn.no er den nye greia der man liksom trykker på "kjøp" og pengene reserveres på kortet ditt - også følger ikke selger opp og det timer ut etter 48 timer! DET synes jeg er eneste nedside ved brukthandel. Har svært få dårlige opplevelser - har stort sett fått i hus veldig fine ting, som jeg ofte synes jeg betalte lite for. :)

Sist gang kjøpte jeg newborn-sete for 300 kr, babyset for 100 (ja), pute til babysettet for 100 og arva seler. Til Tripp-Trappen, altså. Selve stolen kjøpte jeg på b-varesalg for 600 kr.
Ganske mye spart på de punktene der, selv om det fortsatt ble over 1000 kr på "sitteutstyr". Må kjøpe om igjen seler og newborn-kit denne gangen. Og en ny stol. :bag: Men tror det blir Kaos Klapp, ikke en ekstra Tripp-trapp.

Back
Topp