Space invaders lue

Bitteliten09

Elsker forumet
Hei
Er det noen her som har strikket den luen?
Jeg gjorde det i helgen men den ble så fryktelig stram/trang. Brukte riktig garn og pinnenr så jeg forstår ikke helt hvorfor den ikke skal passe meg f.eks. [:)] Er da ikke så tjukk i huet[;)]

Jeg har strikket den i riktig garn og pinner. Den ble passe til min bror som er ganske "tykk i hodet". [;)]

På strikking er det veldig vanskelig med strikkefasthet, spesielt når det er mønster. Som My Angels foreslår strikker du nok strammere enn det som er "vanlig", anbefaler da å gå opp en pinne eller to [:)]

Takk for svar [:)]
Ja det er vel mulig at jeg har strikket litt stramt. [:)]
Mannen som luen var ment for fikk den ikke på seg i det hele tatt... Får gi den til lillebroren min på 6 år i stedet [:D]

jeg strikket luen med riktige pinner og smartgarn.. de hadde ikke freestylegarn inne og da sa de at heilo eller smart kunne brukes.. jeg så jo etterpå at det var forskjellige strikkefasthet, men prøvde allikvel... vel vel, luen passer ungene på 11mnd og 2år...

så jeg strikka en til i smartgarn med la opp flere masker sånn at jeg fikk en invaders til... da ble den passe til gubben...

Back
Topp