Spa

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Vi skal på tur til Krakow i påsken og bo på spa hotell. Jeg vil jo gjerne ta noen behandlinger, men er redd for at noe kan skade babyen. Noen som vet hva man må være forsiktig med? Vet ikke om jeg tørr stole på de på hotellet. Ikke sikkert de er like forsiktige i Polen.

Si fra om at du er gravid. Da vil dem nok ta ekstra vare på deg- og kanskje ikke ta den kraftigste behandlingen? Hehe.. Hørtes deilig ut forressten :) Kos deg!

Var på spa i Spania da jeg var 32 uker sist. Da nektet de meg den ene behandlingen pga graviditeten, men fikk massasje med en annen olje istedet. Kommer ikke på hva det var for en man skulle unngå...

Nyt det! Har hørt man skal være forsiktig med oppheting, men det gjelder nok ner boblebad og sauna :-)

De har noe med varme steiner og varm sjokolade jeg tenkte å unngå, men tenker å ta full kroppsmassasje og fotmassasje samt noen ansiktsbehandlinger. Håper det er trygt da.

God tur, blir sikkert herlig! :)
Vi har avlyst påsketuren vår til Tenerife pga formen min. Vi får ta turen igjen senere:)

Så herlig!!
Vi skal til Portugal neste mnd å vi skal på spa:) legen min sa at så lenge jeg gir beskjed om det og unngår sauna så skulle det være helt ufarlig :) så bare gled deg og nyt det ❤️

De har noe med varme steiner og varm sjokolade jeg tenkte å unngå, men tenker å ta full kroppsmassasje og fotmassasje samt noen ansiktsbehandlinger. Håper det er trygt da.

Bare gi beskjed om graviditeten din. 2 semester regnes som det tryggeste å få massasje i btw. Men jeg ville unngått fotmassasje. Er så mye nerver og soner som virker inn på resten av kroppen akkurat under foten. Mannen min er utdannet massasjeterepaut fra gammelt av og under studietiden lærte de at man skal være uhyre forsiktig med dyp massasje på gravide. Litt pga giftstoffene som frigjøres, og evnt soner som rett og slett kan trigge fødselen. Han gav meg fotsoneterapi- dagen før jeg fødte... Om det var grunnen vet vi jo ikke,
Men. også skal man unngå noen eteriske oljer. Men dette kan de på spaet garantert. Jeg var i Tallinn i uke 12 og London i 6 mnd sist, på spa begge gangene. Fikk tilrettelagt massasje (de konsentrerte seg mest om ansikt, bryst og armer) og det var himmelsk!! Fikk også gravidmassasje i uke 37, full av vann som jeg var. Det var et lite stk himmel- varm sommer og høygravid er en utfordring ;P

Back
Topp