Spørsmålstråden

Det lurte jeg også på :hilarious: Tar jordmor blodpøver også? Jeg er ikke blitt undersøkt noe. Kun privat TUL. Aner ikke om jeg mangler noe osv enda.
Vår gjør i hvert fall ikke det, men vet ikke om de gjør det andre steder. Spør i forkant, og hvis ikke, så går du til legen i forkant. Det er viktig for å få fylt ut helsekortet riktig.
 
  • Liker
Reactions: MOK
Takk for svar! Har beholderne klare :p men trenger ikke gå rundt med tiss i veska om det ikke var nødvendig :hilarious:
 
Det lurte jeg også på :hilarious: Tar jordmor blodpøver også? Jeg er ikke blitt undersøkt noe. Kun privat TUL. Aner ikke om jeg mangler noe osv enda.
Det varierer :) min gjør det ikke, må til legen :)
En av de viktigste er prøven til blodbanken for å se hvilken om du er rhd- eller rhd + :) er man rhd- skal man ha profylakse hvis barnet er rhd+ :) men dette har de stålkontroll på, og er ikke noe hast enda, profylaksen settes som regel i uke 28.
 
Er det noen her som har måtte ta nipt test pga litt avvik på nakkefolden?Jeg måtte det i dag. Alt annet så fint ut Er i uke 13+4. Veldig bekymret. Hva har såfall deres utfall blitt?
 
Er det noen her som har måtte ta nipt test pga litt avvik på nakkefolden?Jeg måtte det i dag. Alt annet så fint ut Er i uke 13+4. Veldig bekymret. Hva har såfall deres utfall blitt?
Vi fikk samme beskjed for en mnd siden, litt stor nakkefold, alt annet så fint ut. Det var 12 veldig lange dager å vente, men testen var helt normal ❤️
 
I dagens tekst står det om kynnere, som magetrekninger, man kan oppleve. Men hva er forskjellen mellom kynnere og ligamentsmerter for voksende livmor? Hvordan vet man hva man kjenner?
 
I dagens tekst står det om kynnere, som magetrekninger, man kan oppleve. Men hva er forskjellen mellom kynnere og ligamentsmerter for voksende livmor? Hvordan vet man hva man kjenner?
Ved kynnere strammer livmoren seg. Det er lettere å kjenne når den blir større. Gjør vanligvis ikke vondt, men kan være litt ubehagelig.
 
Ved kynnere strammer livmoren seg. Det er lettere å kjenne når den blir større. Gjør vanligvis ikke vondt, men kan være litt ubehagelig.
Oki. Hender jeg har andre smerter enn bare i mage, lysk. Nesten så det stikker i skjeden, og en sånn mer ubehagelig dirring der nede.
 
I dagens tekst står det om kynnere, som magetrekninger, man kan oppleve. Men hva er forskjellen mellom kynnere og ligamentsmerter for voksende livmor? Hvordan vet man hva man kjenner?
Med kynnere så har magen min strammet seg helt og blitt hard.
 
Er det flere som har lettere for å fryse på magen om dagene?
Jeg har allerede begynt å gå med gensere jeg ikke pleier ta fram før det nærmer seg vinter :smiley-ashamed004
 
Er det flere som har lettere for å fryse på magen om dagene?
Jeg har allerede begynt å gå med gensere jeg ikke pleier ta fram før det nærmer seg vinter :smiley-ashamed004
Jeg er helt omvendt. Er vanligvis en frossenpinne, men nå lufter jeg hele tiden, går i t-skjorter. Lufter magen. Føler meg helt kokt.
 
Er det flere som har lettere for å fryse på magen om dagene?
Jeg har allerede begynt å gå med gensere jeg ikke pleier ta fram før det nærmer seg vinter :smiley-ashamed004
Er iskald ofte midt på magen. Litt mer frossen, og blir fortere kald på huden synes jeg.
 
Er det flere som har lettere for å fryse på magen om dagene?
Jeg har allerede begynt å gå med gensere jeg ikke pleier ta fram før det nærmer seg vinter :smiley-ashamed004
Har ikke tenkt over om jeg fryser spesifikt på magen, men er generelt kald, mye mer frossen enn jeg pleier.
Bortsett fra om natten, - jeg sover fortsatt med sommerdyne.
 
Back
Topp