Spørsmålstråd

• Trådstarter Trådstarter Prikken
  • Opprettet Opprettet
Syns det er spennende med nytt layout, og gleder meg til å prøve det når alt fungerer som det skal emoticon

Er enig i mange av de tingene som er ønsket her, især pop-up vindu med smileys, navigeringsknapp nederst tilbake til forum, lettere snarvei til underforum og det å kunne trykke på siste innlegg i en tråd fra utsiden.

Kommer forøvrig med et forslag jeg har sagt tidligere; Siden det er et så stort problem med feilposting og flytting av poster til diverse underforum; hadde det ikke vært fint å ha et "samleforum" hvor alle de nye innleggene kommer, uavhengig av hvor de er lagt? På den måten kan folk poste i underforumene, og så kommer det inn på en sånn "generell" side uansett...? er dårlig å forklare, men ideen har jeg hvertfall fra scrapping.no, og syns det var veldig kjekt der! emoticon

I og med at du hoppet over meg, så spør jeg engang til jeg..
Når tror du jeg får igjen innleggene mine?
Enn bildet mitt?

cleo_84 skrev:
Enn bildet mitt?

Jeg svarer deg jeg, for hadde du brukt litt energi på å lese de andre svarene, så der du at hun skriver at "alt kommer på plass i løpet av neste uke". Så da gjelder nok det for deg også, serru.

Jeg savner i tillegg til det som er skrevet av de andre her:

- den "gå til sist leste innlegg" knappen
- mulighet til å se tidligere innlegg, både til meg selv og andre
- noe som gjøre det lettere å se hvilke tråder som er nye, har nye innlegg....

Fridasinmamma skrev:
Jeg synes det er veldig uoversiktlig med quotingen her.. blir det bedre? For nå går alt i ett.. vanskelig å følge med..

Kommer tråder som jeg har vært inne på til å bli grået ut når jeg går ut av den igjen? Sånn at jeg ser hvilken tråd jeg har vært inne i og ikke

Kommer man til å få oversikt over hvem som er pålogget.. og hvem som er inne på de forskjellige trådene?

Når regner dere med at alt er oppe og går igjen?

Quoter meg selv!

Dette er tingene jeg savner, som sikkert andre også har nevnt:

Å kunne sette opp en punktliste.. (var den funksjonen der før? savner det anyway)
Å enkelt kunne se hvilke tråder man har deltatt i
Å enkelt kunne se hvilke tråder som har nye svar
Å enkelt kunne se hvilke tråder man har lest, og hvilke man ikke har lest
Kunne trykke på en bruker og se siste 50/100 postene til den brukeren
Se hva som er avstemming og hva som er vanlig tråd
Se tallene bak avstemminga (tall og prosent på hvert svar, ikke bare en søyle)
Få selve forumet større, og evt midtstilt (ikke helt i venstre kant, blir helt skeiv i nakken av å sitte å stirre på venstre side av skjermen.)
Se hvor mange som har lest en tråd
Knapp nederst på sida som tar deg tilbake til forumet osv
Lettere tilgang til smileys
lettere tilgang til underforum fra hovedsida, uten å måtte klikke deg via hovedforumet
Kunne ha åpent et eget "svar vindu" mens man blar i tråden eller andre tråder feks
Se klokkeslettet ting er postet, ikke bare antall timer og minutter siden
egen "svar" knapp nederst på siden
Når man trykker på link så blir man navigert bort fra BV... (litt tungvindt når man glemmer seg vekk og ikke høyreklikker)
Reklamen gjør meg vill i øya når den hopper i høyre side av synsfeltet. Migrenealram! (fiksa det med ad-block men hvis alle gjør det så er det jo dårlig reklame)

Ellers så er ikke ting så galt, føler det bare er småting som er blitt litt mer tungvindt, men som sikkert blir bedre når alt er på plass.
Samtidig så har det kommet veldig mange spennende nye funksjoner som jeg gleder meg til å finne ut av og ha nytte av. Kjempejobb har dere gjort! :D Tusen takk :D

Når jeg trykker feks
Legg til som venn, eller slett på et innlegg, så hopper alt til venstre...
Nederst får jeg opp en egen "bekreft" boks, men eneste svaralternativet der er "angre", og resten forsvinner bak reklamen her hos meg... så kan liksom ikke få trykka på noe "bekreft" knapp eller hva som står på den andre knappen...
Kan heller ikke skrolle siden sidelengs, så kan rett og slett ikke se det...
Andre som opplever det??

Savner også muligheten for å klikke deg tilbake til forumet nederst på siden og angreknappen bør stå på venstre side og ikke rett på siden av postknappen...

Det er ikke mulig å endre på signturen sin på forumet enda da denne funksjonen ikke har blitt aktivert under "Min Side" pr dags dato.
Har en kamerat som er i teamet som har laget det nye forumet og etterlyste det hos han.
Kan hende dette ikke blir aktivisert før etter påske når alle er tilbake på jobb...

Har funnet flere andre feil som jeg har tatt opp med han, så om dette ikke er blitt fiksa til tirsdag skulle han se på dette.

Sist, men ikke minst, får Prikken, administratorene og moderatorene bra ekstra betalt for og svare på alle klagene og spørsmålene i forbindelse med den nye lanseringen?

DET er på sin plass synes jeg! emoticon

cleo_84 skrev:
Enn bildet mitt?

Vet ikke når innleggene og bildene kommer på plass igjen. Men så snart overføringen er unnagjort, skal dette være på plass.

Vi snakker om å overføre millioner av data, og det tar tid. All historikk fra oppstarten skal overføres. Nå tar jeg hardt i, men mulig hele påsken går til overføringen.

*FruM* skrev:
Takk for svar :)

Det er nok en vanesak - så blir nok vandt til det etterhvert :)

Et par nye spørsmål/forbedringstips: 

1) Vi savner topptrådene på interiørforumet
2) Jeg savner også at man ser hvem som er inne å leser på tråden man er på!
3) OG det er egentlig veldig kjekt at boksen man svarer på åpnes i nytt vindu - da er det lettere å bla tilbake i tråden å svare! 

Topptrådene skal komme på plass når overføringen er unnagjort.

At man skal se hvem som er inne på tråder, er notert ned.

Pop-up er notert ned.

**Eggerøra** skrev:
Syns det er spennende med nytt layout, og gleder meg til å prøve det når alt fungerer som det skal emoticon

Er enig i mange av de tingene som er ønsket her, især pop-up vindu med smileys, navigeringsknapp nederst tilbake til forum, lettere snarvei til underforum og det å kunne trykke på siste innlegg i en tråd fra utsiden.

Kommer forøvrig med et forslag jeg har sagt tidligere; Siden det er et så stort problem med feilposting og flytting av poster til diverse underforum; hadde det ikke vært fint å ha et "samleforum" hvor alle de nye innleggene kommer, uavhengig av hvor de er lagt? På den måten kan folk poste i underforumene, og så kommer det inn på en sånn "generell" side uansett...? er dårlig å forklare, men ideen har jeg hvertfall fra scrapping.no, og syns det var veldig kjekt der! emoticon

Takk for bra innspill! Notert ned og sendt videre.

*Lindus** skrev:
Jeg savner i tillegg til det som er skrevet av de andre her:

- den "gå til sist leste innlegg" knappen
- mulighet til å se tidligere innlegg, både til meg selv og andre
- noe som gjøre det lettere å se hvilke tråder som er nye, har nye innlegg....

Lest og notert ned. :)

Jeg har også problemer med å poste enkelte ganger. Knappene "angre" og "post" er rett og slett kommet så langt til høyre at de forsvinner. Ikke kan man scrolle dit heller. Håper det blir rettet opp?

Fridasinmamma skrev:
Fridasinmamma skrev:
Jeg synes det er veldig uoversiktlig med quotingen her.. blir det bedre? For nå går alt i ett.. vanskelig å følge med..

Kommer tråder som jeg har vært inne på til å bli grået ut når jeg går ut av den igjen? Sånn at jeg ser hvilken tråd jeg har vært inne i og ikke

Kommer man til å få oversikt over hvem som er pålogget.. og hvem som er inne på de forskjellige trådene?

Når regner dere med at alt er oppe og går igjen?

Quoter meg selv!

Quotingen vil foreløpig være slik den er nå. Men tilbakemeldingen er notert ned og sendt videre.

Om uleste tråder blir uthevet, vet jeg ikke. Har sendt spørsmålet til teknisk...

Det er nå mulig å se hvem som er online, det ligger nederst på forsiden. Har notert ned at dere ønsker denne øverst på siden.

Det er millioner av data som skal overføres. Vet ikke hvor lang tid overføringen kan ta. Nå tar jeg hardt i, men mulig hele påsken kan gå til overføringen.

Personlig syns jeg det var en rett ut idiotisk tid å lansere nytt forum på, når ingen som kan fikse noe, er på jobb for å fikse det. Hadde antakelig vært litt lettere å ta ting med en gang man oppdaget noe. I tillegg syns jeg det er altfor lett å si "det kommer på plass i neste uke", det vitner om dårlig planlegging. Forumet er helt greit, blir nok vant med det. Det jeg kunne tenkt meg, var en liten hurtigsvarboks nederst i trådene, ikke noe fancy greier med smileys og sånn, bare en svarboks. Det blå feltet over hvert innlegg kan med stor fordel gjøres betraktelig mindre, nå er det plagsomt stort og dominerende. Tidsangivelsen på innleggene skulle vært i klokkeslett, ikke hvor lenge det er siden.. Boksen med stikkord/etiketter, kunne vært lagt som en flatere og bredere boks over alle trådene i forumet, der brukere pålogget har ligget (og bør fortsette å ligge), og på den måten kan man gjøre selve forumsdelen bredere og enklere å lese. Ellers syns jeg quotingen var håpløs, og oppsettet gjør at det blir usannsynlig lange innleggetterhvert som det quotes...

Kidada skrev:
Dette er tingene jeg savner, som sikkert andre også har nevnt:

Å kunne sette opp en punktliste.. (var den funksjonen der før? savner det anyway)
Å enkelt kunne se hvilke tråder man har deltatt i
Å enkelt kunne se hvilke tråder som har nye svar
Å enkelt kunne se hvilke tråder man har lest, og hvilke man ikke har lest
Kunne trykke på en bruker og se siste 50/100 postene til den brukeren
Se hva som er avstemming og hva som er vanlig tråd
Se tallene bak avstemminga (tall og prosent på hvert svar, ikke bare en søyle)
Få selve forumet større, og evt midtstilt (ikke helt i venstre kant, blir helt skeiv i nakken av å sitte å stirre på venstre side av skjermen.)
Se hvor mange som har lest en tråd
Knapp nederst på sida som tar deg tilbake til forumet osv
Lettere tilgang til smileys
lettere tilgang til underforum fra hovedsida, uten å måtte klikke deg via hovedforumet
Kunne ha åpent et eget "svar vindu" mens man blar i tråden eller andre tråder feks
Se klokkeslettet ting er postet, ikke bare antall timer og minutter siden
egen "svar" knapp nederst på siden
Når man trykker på link så blir man navigert bort fra BV... (litt tungvindt når man glemmer seg vekk og ikke høyreklikker)
Reklamen gjør meg vill i øya når den hopper i høyre side av synsfeltet. Migrenealram! (fiksa det med ad-block men hvis alle gjør det så er det jo dårlig reklame)

Ellers så er ikke ting så galt, føler det bare er småting som er blitt litt mer tungvindt, men som sikkert blir bedre når alt er på plass.
Samtidig så har det kommet veldig mange spennende nye funksjoner som jeg gleder meg til å finne ut av og ha nytte av. Kjempejobb har dere gjort! :D Tusen takk :D

Takk for positiv tilbakemelding! :D

Alt er notert ned og tatt med på felleslisten som skal leveres videre.

Kidada skrev:
Når jeg trykker feks
Legg til som venn, eller slett på et innlegg, så hopper alt til venstre...
Nederst får jeg opp en egen "bekreft" boks, men eneste svaralternativet der er "angre", og resten forsvinner bak reklamen her hos meg... så kan liksom ikke få trykka på noe "bekreft" knapp eller hva som står på den andre knappen...
Kan heller ikke skrolle siden sidelengs, så kan rett og slett ikke se det...
Andre som opplever det??

Dette har jeg aldri vært borti, sendt e-post til teknisk om problemet.

Sjakkruta skrev:
Jeg har også problemer med å poste enkelte ganger. Knappene "angre" og "post" er rett og slett kommet så langt til høyre at de forsvinner. Ikke kan man scrolle dit heller. Håper det blir rettet opp?

Meldt inn til teknisk .:)

Back
Topp