Spørsmålstråd

• Trådstarter Trådstarter Prikken
  • Opprettet Opprettet
P

Prikken

Guest
Hei dere,

Her kan dere legge inn spørsmål som er relevante i forhold til lansering av nytt forum, og vi vil prøve å besvare dem så godt som mulig.

Ellers anbefaler jeg å legge moderator/administrator til vennelistene deres. Dere vil da til enhver tid kunne se hvem som er online.

Vil signaturer/avatar/tickere som mangler nå, komme tilbake?
Ja, alt som er borte nå vil være tilbake når overføring av gammel data er gjort.

Hvor er innboksen?
Innboksen finner du på "min side". I menyen over selve tråden/forumsstien, er det en konvolutt. Denne viser om du har meldinger og hvor mange.

Hvor er smileyene?
Disse får du opp når du skriver et nytt innlegg.

Kommer det nye smileys?
Ja, det kommer nye smileys i løpet av kort tid. Send oss gjerne tips med hvilke smileys som er ønsket (med link).

Det går nå an å forandre på overskriften. Vil det få konsekvenser for abonnering av tråder?
Dersom du har begynt å abonnere på en tråd, vil du få tilsendt oppdateringer etterhvert. Dersom noen endrer overskrift midt i tråden, vil ikke dette få konsekvenser for abonnementet ditt.

Hvor endrer man signaturen sin?
Dette gjøres nå på "Min side".

*LL* skrev:
- Kommer det "snarveier" til de mest brukte smilyene sånn som på det gamle forumet?
Smileyene kommer opp når du skriver et innlegg. Om det kommer noen snarvei utover det som er idag, vet jeg ikke. Skal sende en e-post til teknisk å høre.

- Vil det komme opp antall visninger på en tråd, i tillegg til antall svar?
Ja, dette vil komme etterhvert.

Syns det nye forumet virker kjemfint.
Gleder meg til dere er ferdige med alt :)
Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi har jobbet lenge og intenst med dette forumet, og vi er ganske sikre på at de aller fleste vil like det når de har fått gjort seg litt mer kjent.

Kan iallefall komme med noen forslag tilbakemeldinger på hvordan jeg synes det er - foreløpig..

*Jeg liker at det ikke popper opp nytt vindu for å svare. Men litt dumt at man ikke kan bla frem og tilbake i tråden mens man svarer da, for da forsvant det jeg hadde skrevet..

*Jeg liker også at hovedinnlegget er øverst på hver side. Men hovedinnlegget kunne gjerne vært markert litt sterkere enn svarene i tråden..

*Fargene glir litt over i hverandre. Lys blå og hvitt, vanskelig å sortere. Quotede innlegg kunne gjerne være markert i en annen farge, eller med sterkere ramme rundt?

*Savner å kunne trykke på en liten pil for å komme rett  til siste innlegg i en tråd.. 

*Skulle gjerne sett at teksten var bredere.. Slik som det er nå er det jo bare en tynn "forum-tarm" ..

*Jeg er lat, og liker ikke å måtte trykke FØRST på 2011, SÅ på Mars 2011.. gjelder også andre underforum..

*Savner en "svar"-knapp nederst på siden også..

*Savner også at man kan navigere tilbake til forum nederst, ikke bare øverst.

Altså dette: Du er her: > Forum > Generell diskusjon > Generelt 

Jeg trenger seriøst å få det inn med pipette hvor jeg skal gå på min side for å endre tickeren min.. Jeg er glad for at jeg endelig fikk ført opp min eldste sønn forrestenemoticon  Han har alltid vært for gammel for BV før.
Men,jeg roter rundt på min side,kan endre passord osv. men finner ikke ut hvor tickeren skal være.

lumina og Erik skrev:
Kan iallefall komme med noen forslag tilbakemeldinger på hvordan jeg synes det er - foreløpig..

*Jeg liker at det ikke popper opp nytt vindu for å svare. Men litt dumt at man ikke kan bla frem og tilbake i tråden mens man svarer da, for da forsvant det jeg hadde skrevet..

*Jeg liker også at hovedinnlegget er øverst på hver side. Men hovedinnlegget kunne gjerne vært markert litt sterkere enn svarene i tråden..

*Fargene glir litt over i hverandre. Lys blå og hvitt, vanskelig å sortere. Quotede innlegg kunne gjerne være markert i en annen farge, eller med sterkere ramme rundt?

*Savner å kunne trykke på en liten pil for å komme rett  til siste innlegg i en tråd.. 

*Skulle gjerne sett at teksten var bredere.. Slik som det er nå er det jo bare en tynn "forum-tarm" ..

*Jeg er lat, og liker ikke å måtte trykke FØRST på 2011, SÅ på Mars 2011.. gjelder også andre underforum..

Tilbakemeldingene er notert ned og skal tas med videre. :)

MICAmor skrev:
Jeg trenger seriøst å få det inn med pipette hvor jeg skal gå på min side for å endre tickeren min.. Jeg er glad for at jeg endelig fikk ført opp min eldste sønn forrestenemoticon  Han har alltid vært for gammel for BV før.
Men,jeg roter rundt på min side,kan endre passord osv. men finner ikke ut hvor tickeren skal være.

Gå inn på "Min side" og "mine opplysninger" i menyen til venstre. Alle endringer gjøres nå på den siden.

Prikken skrev:
Gå inn på "Min side" og "mine opplysninger" i menyen til venstre. Alle endringer gjøres nå på den siden.

Jeg ser hva du skriver, å jeg går dit du mener å NEI, jeg får ikke endret signaturen min..
Altså, BILDET som kommer etter hvert innlegg..
Jeg får endret opplysninger om meg, får endret avatarbildet, navn å div på barna mine..
Men får ikke lagt inn ticker fra lillypie.com å heller ikke sletta/endra signaturbildet mitt..
Så kan du gi meg inn med stor teskje HVOR jeg får gjort det?
For det hjelper ikke å skrive, Min Side og Mine opplysninger.. for der får jeg ikke gjort noe..

Det er det som er mitt problem også... Har prøvd alle logiske ting på min side - men finner ikke ut hvor jeg skal endre tickeren(signaturen) min..
Så en forklaring med
Trykk - min side
trykk på -xxxx
trykk på -xxx
osv.
Det er det jeg gjerne vil ha.

MICAmor skrev:
Det er det som er mitt problem også... Har prøvd alle logiske ting på min side - men finner ikke ut hvor jeg skal endre tickeren(signaturen) min..
Så en forklaring med
Trykk - min side
trykk på -xxxx
trykk på -xxx
osv.

Veldig frustrerende å få samma svaret på flere tråder, om å inn på Min Side osv..
Når det ikke går an å endre SIGNATUREN!!
Virker som hu tror vi vil endre dato og navn på barna, bare..
Eller at vi vil endre lille avatarbildet..
Er snakk om signatur og tickere... finner ikke det noen plass!!

Signaturen min er feil, men ser dere sier at dere skal få fikset signaturer og lignende etterhvert.

Profilblide:
Mitt var borte, og jeg lastet det opp på nytt. Det er en animert .gif, og "snuten" skulle røre på seg. Det gjorde den på den gamle, men ikke nå.

Smily's:
Ser du sier lenger opp at denne snarveien til mest brukte smily's kommer etter hvert.
Slik som det er nå, må vi klikke på smilyen over teksten for å velge hvem du ønsker å bruke.
Det er 2 ting med smilyen som de ser ut nå.

1. kan man få et mellomrom mellom smilyen. Enkelte smilyer består av 2 eller flere smilyer, som foreksempel emoticon og emoticon . Disse kan være vanskelig å skille fra enkeltstående når de står så tett sammen.

2. Når man klikker på den smilyen man ønsker får man den, og vinduet lukker seg.
Tidligere kunne man klikke på flere etter hverandre uten å måtte åpne vinduet for hver gang.
Den kom også opp i et eget vindu slik man kunne skrive litt, velge smily, fortsette å skrive litt, velge ny smily og så videre. Slik som det er nå bruker smily vinduet lang tid til å komme opp, så har man tenkt til å bruke flere, blir det tungvint.

lumina og Erik skrev:

Signerer dette, jeg.

Koss får eg t å legga juli10 å mars09 som snarveier på min side?

*Liny* skrev:
MICAmor skrev:
Så en forklaring med
Trykk - min side
trykk på -xxxx
trykk på -xxx
osv.

Veldig frustrerende å få samma svaret på flere tråder, om å inn på Min Side osv..
Når det ikke går an å endre SIGNATUREN!!
Virker som hu tror vi vil endre dato og navn på barna, bare..
Eller at vi vil endre lille avatarbildet..
Er snakk om signatur og tickere... finner ikke det noen plass!!

Dette skulle jeg gjerne ha visst også!! emoticon

Hvor går man for å søke opp gamle tråder?? 

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Finnes det noen "vis tråder jeg har deltatt i" funksjon noe sted her? DET er viktig! :p

Jaaa det er jeg enig i!

Har et spørsmål..
På en tråd, så står det gjerne at siste innlegg er skrevet av *bruker* (eksempel) .. men når jeg trykker inn på tråden, er det ikke noe innlegg av *bruker* der, og det er færre innlegg enn det som står på forsiden... Helt til jeg selv svarer på tråden, da dukker det opp masse innlegg, inkludert det siste innlegget skrevet av *bruker* ...

warum? irriterende  >:(  (ja, gammeldags smiley, siden det tar år å finne riktig smiley gjennom dette nye forumet..)

* Hvor er topptrådene som noen av oss har brukt mye tid på å lage ? (terminforum)
* Hvorfor har dere latt inntekt på reklame gå over brukervennlighet?
* Hvorfor klarer dere ikke å endre tittellinje? Det er ikke det samme å abonnere på tråder... Som programmerer selv vet jeg at dette absolutt ikke er en stor jobb for dere!
* Hvor er oversikten over hvem som er pålogget?
* Hvorfor har dere tatt bort muligheten til å kunne bla i tråder mens man svarer?

Back
Topp