Spørsmålstråd °

Ja, den inneholder lik mengde som egen folat tabletter! Disse er også er fint og rimeligere alternativ til «gravid tabletter» man får kjøpt, men husk å ikke ta tran når du tar disse da de er rik på jern og d-vitamin☺️
Takk for svar! Da fortsetter jeg bare med disse ❤️
 
Hei! Jeg har veldig angst for å spy, og nå vet jeg at ingen liker å spy, men eg tenker på det hver time av dagen, hver dag. Jeg er idag 4+5 og har vert en del kvalm siden før IKM. Jeg er ganske sikker på at det er svangerskapskvalme. Problemet er at jeg leser overalt at kvalmen pleier komme sånn uke 6-7 og at den er på sitt verste i uke 9, før den dabber av… jeg er så redd og går å anker på at dette skal skje med meg. Eg har afirpran som tar det verste av kvalmen men føler ikke den tar toppene. Jeg har enda ikke kastet opp, bare veldig redd for det pga angsten. Tror dere som har litt erfaring med svangerskapskvalme fra tidligere eller nå nylig, at kvalmen min kommer til å bli enda verre enn det den er? Siden jeg bare er 4+5? Jeg reiser nemlig egt til syden når eg er 6+3… og klarer ikke bestemme meg for eg skal dra! Fordi jeg er redd for å bare være dårligere enn det eg er til vanlig eller at det skal bli verre når eg er vekke… bilettene kan ikke endres eller tilbakebetales.. ver så snill hjelp❤️
 
Hei! Jeg har veldig angst for å spy, og nå vet jeg at ingen liker å spy, men eg tenker på det hver time av dagen, hver dag. Jeg er idag 4+5 og har vert en del kvalm siden før IKM. Jeg er ganske sikker på at det er svangerskapskvalme. Problemet er at jeg leser overalt at kvalmen pleier komme sånn uke 6-7 og at den er på sitt verste i uke 9, før den dabber av… jeg er så redd og går å anker på at dette skal skje med meg. Eg har afirpran som tar det verste av kvalmen men føler ikke den tar toppene. Jeg har enda ikke kastet opp, bare veldig redd for det pga angsten. Tror dere som har litt erfaring med svangerskapskvalme fra tidligere eller nå nylig, at kvalmen min kommer til å bli enda verre enn det den er? Siden jeg bare er 4+5? Jeg reiser nemlig egt til syden når eg er 6+3… og klarer ikke bestemme meg for eg skal dra! Fordi jeg er redd for å bare være dårligere enn det eg er til vanlig eller at det skal bli verre når eg er vekke… bilettene kan ikke endres eller tilbakebetales.. ver så snill hjelp❤️

Dette høres ikke godt ut. Må være tungt å ha det slik :Heartred

Alle er forskjellig så det er vanskelig å gi deg et fasitsvar. I min første graviditet kom kvalmen for fullt i uke 6, da var jeg nærmest sengeliggende til uke 12 pga kvalmen til tross for kvalmestillende (prøvde bare Afipran). Denne gangen begynte kvalmen i uke 4, økte på og nå er jeg 7+4 og de siste dagene har kvalmen roet seg. Den er der, men ikke like intens som den har vært. Bruker ikke kvalmestillende, tar kun tilskudd av vitamin B6 (som noe forskning sier kan hjelpe mot svangerskapskvalme). Vi har hatt noen varme dager her i det siste (ikke sydenvarme, men 20+ grader) og jeg orker ikke være så mye i solen og varmen når jeg er kvalm. Syns det blir verre da.

Vanskelig valg du må ta - lykke til :Heartred
 
Back
Topp