Spørsmålsstråd

Opplevde dette mye med sønnen min, så jeg tror det er ganske normalt når de blir litt eldre og skjønner at det virkelig er forskjell på hvem som holder dem. Varte ganske lenge med sønnen min, men det går seg nok snart til med gutta dine får vi tro. Startet rundt 4/5 måneder. Ikke merket noe his lillesøster men hun er straks 3 mnd så litt tidlig enda kanskje

Det startet ved 4 mnd alder og nå er de jo 5 mnd i morgen, sitter bare å venter på den dagen det skal gå skikkelig bra, at de faktisk smiler når de ser pappan sin.. kjenner jo det at det beste er jo å være hjemme alene, men blir jo ikke noe bedre av det heller :facepalm:
 
Det startet ved 4 mnd alder og nå er de jo 5 mnd i morgen, sitter bare å venter på den dagen det skal gå skikkelig bra, at de faktisk smiler når de ser pappan sin.. kjenner jo det at det beste er jo å være hjemme alene, men blir jo ikke noe bedre av det heller :facepalm:

Høres tøft ut ja, når man er den eneste som babyene godtar.. om dere får litt ferie sammen snart tenker jeg det går seg fort til med pappaen hvertfall ❤️
 
Høres tøft ut ja, når man er den eneste som babyene godtar.. om dere får litt ferie sammen snart tenker jeg det går seg fort til med pappaen hvertfall ❤️

Han skal ikke ha så mye ferie i år fordi han nettopp startet opp eget firma, men noen lang helger håper vi det blir :happy: Så kan jeg jo håpe at de vokser det av seg :happy:
 
Jenta mi blir 4 måneder om ei uke, og vi har slitt med soving på dagtid i en to-tre ukers periode. Hun sovner rett og slett ikke, og når hun først sovner til så kan du banne på at hun våkner innen 30-40 minutter, noen ganger så tidlig som 10 minutter. Nattesøvnen er ok, legger seg kl 19 på kvelden og sover til ca 08 dagen etterpå. Kan det være at vi sover for lenge på natt? Burde jeg innføre fast soverutine på dag? Tar gjerne mot tips.
 
Jenta mi blir 4 måneder om ei uke, og vi har slitt med soving på dagtid i en to-tre ukers periode. Hun sovner rett og slett ikke, og når hun først sovner til så kan du banne på at hun våkner innen 30-40 minutter, noen ganger så tidlig som 10 minutter. Nattesøvnen er ok, legger seg kl 19 på kvelden og sover til ca 08 dagen etterpå. Kan det være at vi sover for lenge på natt? Burde jeg innføre fast soverutine på dag? Tar gjerne mot tips.
Veeeldig vanlig at de sover korte, små lurer i den alderen der. For noen er det en fase, andre bare er sånn. Min sov ikke lurer lengre enn 30 min før han var 1,5 år. Vet det er litt slitsomt å aldri få ordentlig lang pause, men jeg ville ikke satt inn noen tiltak dersom hun virker fornøyd og tilfreds på dagtid. Du kan jo alltids prøve å få til en soverutine, men jeg ser at min er ikke mottagelig for det enda, blir mer jobb og kav enn hvis vi bare "go with the flow" :p
 
Jenta mi blir 4 måneder om ei uke, og vi har slitt med soving på dagtid i en to-tre ukers periode. Hun sovner rett og slett ikke, og når hun først sovner til så kan du banne på at hun våkner innen 30-40 minutter, noen ganger så tidlig som 10 minutter. Nattesøvnen er ok, legger seg kl 19 på kvelden og sover til ca 08 dagen etterpå. Kan det være at vi sover for lenge på natt? Burde jeg innføre fast soverutine på dag? Tar gjerne mot tips.
Gutten min er ca 4,5 mnd nå, og har hatt 30-45 min dupper i en måneds tid. Før sov han 1-3 timer. Jeg gjør ikke noen endringer i nattrutiner pga dette. Han er fornøyd resten av dagen med disse duppene, så dette styrer han selv. Min mamma har sagt at jeg også var sånn, så noen babyer takker tydeligvis det :)
 
Veeeldig vanlig at de sover korte, små lurer i den alderen der. For noen er det en fase, andre bare er sånn. Min sov ikke lurer lengre enn 30 min før han var 1,5 år. Vet det er litt slitsomt å aldri få ordentlig lang pause, men jeg ville ikke satt inn noen tiltak dersom hun virker fornøyd og tilfreds på dagtid. Du kan jo alltids prøve å få til en soverutine, men jeg ser at min er ikke mottagelig for det enda, blir mer jobb og kav enn hvis vi bare "go with the flow" :p
Ok! Takk for svar :) Hun er jo egentlig blid og fornøyd, blir bare forvirret når andre har barn som sover i timesvis midt på dag. Men kan jo være en fase som du sier, så vi får vente å se. Det viktigste er jo faktisk soving på natt!
 
Gutten min er ca 4,5 mnd nå, og har hatt 30-45 min dupper i en måneds tid. Før sov han 1-3 timer. Jeg gjør ikke noen endringer i nattrutiner pga dette. Han er fornøyd resten av dagen med disse duppene, så dette styrer han selv. Min mamma har sagt at jeg også var sånn, så noen babyer takker tydeligvis det :)
Takk for svar :) Hjelper å høre at andre også har det slik, virker som om majoriteten har faste dubber og at barna da sover i timesvis. Lett å bli litt usikker!
 
Jenta mi blir 4 måneder om ei uke, og vi har slitt med soving på dagtid i en to-tre ukers periode. Hun sovner rett og slett ikke, og når hun først sovner til så kan du banne på at hun våkner innen 30-40 minutter, noen ganger så tidlig som 10 minutter. Nattesøvnen er ok, legger seg kl 19 på kvelden og sover til ca 08 dagen etterpå. Kan det være at vi sover for lenge på natt? Burde jeg innføre fast soverutine på dag? Tar gjerne mot tips.

Dere sover nok ikke for lenge på natt :)
Vi har også det styret her. Bare gjør det som gjør ar babyen sover på dagtid, og legg når hun virker trøtt eller etter 1t+15-30 minutter våkentid. Vi har mange dager fått under 2 timer totalt med dagsøvn mellom 07 og 18:30. Jæsklig slitsomt men jeg prøver ALT uten at det funker. Og når hun sover skal hun hjelpes til å fortsette å være i søvn, eks må trille hele tiden/dytte på vugga eller bære i sele. Det er de tre stedene hvor hun sover. Men nå har vi faktisk fått noen gode dupper i bæresele to dager på rad. Håper det betyr at ting har snudd litt etter maaange uker med sovestyr.
I min barselgruppe har ingen faste sovetider og nå som babyene er 3-4 mnd er duppene dårligere enn før. Vi hadde fastere tider for soving på eldste først fra 6-7 måneder :)
 
Jenta mi blir 4 måneder om ei uke, og vi har slitt med soving på dagtid i en to-tre ukers periode. Hun sovner rett og slett ikke, og når hun først sovner til så kan du banne på at hun våkner innen 30-40 minutter, noen ganger så tidlig som 10 minutter. Nattesøvnen er ok, legger seg kl 19 på kvelden og sover til ca 08 dagen etterpå. Kan det være at vi sover for lenge på natt? Burde jeg innføre fast soverutine på dag? Tar gjerne mot tips.

Jeg har 2 gutter på 5 min. De er stort sett samkjørte på soving. Men den ene kan sove 2-3 timer den ene duppen på formiddagen Mens den andre må jeg ut å rugge på etter 1 time, noen ganger sovner han igjen andre ganger ikke, hehe så det er individuelt. Gjør det ungen ønsker, det er da de er mest fornøyde..:happy:
 
Har et lite spørsmål, vet ikke om noen tvilling mammaer leser her inne, eller noen andre kan gi sitt syns punkt..
Har tvillinger gutter på 5 mnd som skal ta vaksine nå i dag. Den ene gutten er til mye oppfølging på andre ting så far har tatt seg mye fri pga av dette. PS han er selvstendig. Men nå er vi så usikre på om det er vanlig at fedre er med på alle vaksineringene..
 
Back
Topp