Spørsmål:)

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Nå er det en stund siden jeg har er aktiv her pga appen på telefon klikka.

Men nå har jeg flere spørsmål, så istedenfor å lage flere tråder så tar jeg alle på en:p

1. Hvor sover de små på natten?

2. Hvor lenge sover de om natten?

3. Kan jeg bruke slik som Chili Burner, Grønne kaffebønner og cleanse detox når jeg ammer? (Evt hvorfor ikke?)

4. Hvor ofte bader de små?

5. Har dere søkt barnehage for neste år enda? (Usikker på når jeg kan gjøre dette)

6. Har du og mannen vært ute å kos dere uten babyen enda?

Mine svar:
1. Andre natten på rommet sitt idag :o

2. Sover fra 21-06 , spiser og sover igjen.

3. Er så desperat etter å gå ned i vekt! Med storebror raste jeg ned 13kg på to mnder. Denne gangen har jeg gått ned det jeg gikk opp, men igjen gått opp 3kg :(

4. Bader kanskje 1 gang i uka. Glemmer det. Men vasker godt med klut morgen og kveld:)

5. --

6. Hadde barnevakt for storebror og lillesøster igår kveld (lørdag) var ute å spiste med gode venner. Gubben kjørte, så jeg fikk tatt meg noen glass :D svigermor satt hjemme hos oss med tulla, så vi sto opp med hu dagen etter:)

Dette ble ett langt innlegg!! Men takk for tid og svar:)

Fortsatt en god sommer vakre mammaer<3

Sent from my iPhone using BV Forum

Babyen min er født 1 mai, sånn til info :P

Sammsover (Pappa er kaster ut på sofaen, fordi nå om sommeren blir det for tett og varmt med 2,5 på soverommet)

Sovner 20, ammer "automatisk" 1-3-5-7, våkner 8-9.

3. Kan jeg bruke slik som Chili Burner, Grønne kaffebønner og cleanse detox når jeg ammer? (Evt hvorfor ikke?)
I know nothing.

*kremt* Vasker med klut hver morgen og kveld, som en del av stå opp og legge seg rutinen. Har begynt å dusje med henne kjapt nesten annenhver dag, for vi begynner på babysvømming i slutten av august, og ved en tilfeldighet oppdaget jeg at hun var livredd dusjen. I badebalje, ca hver 10-14 dag.

5. Har dere søkt barnehage for neste år enda? (Usikker på når jeg kan gjøre dette)
Jeg vet akkurat hvilke barnehager jeg vil sette opp, men trodde ikke at man kunne søke før januar/februar? (Jeg aner virkelig ikke.)

Ikke oss to på date, og ikke noe annet en et par timer hver for oss, feks han passer baby og jeg får trent.
Skjer kanskje rundt 4-6mnd.

Han sover i sin seng, frem til rundt 6, får mat og sover i vår seng til neste materunde. Den er inne på vårt rom.

6-7 timer. Legger seg i sengen rundt 23 når vi legger oss.

Aner ikke :/

En gang eller to i uken :-)

Tror man kan søke med en gang de har fått personnummer.
Hvis de har søsken i bhg blir de jo prioritert. Hvis ikke er det lurt å søke så tidlig som mulig pga ansiennitet.
Er i hvert fall rift om bhg i bergensområdet..

6. Har du og mannen vært ute å kos dere uten babyen enda
Nei, ikke enda. Hadde han med
Mens storesøster var på overnatting :p

Last edited:
Svar: I natt var første natt i egen seng. Som står inntil vår seng. Med ene sida ned. :-P Han er tre måneder på søndag.

2. Hvor lenge sover de om natten? Svar: Han spiser hver tredje time.

3. Kan jeg bruke slik som Chili Burner, Grønne kaffebønner og cleanse detox når jeg ammer? (Evt hvorfor ikke?
Svar: Tviler. Men søk opp på nettet. Bruker å stå på sida dems.

Svar: En gang i uka. Oftere ved behov. Vasker med klut hver dag.

Svar: Nei. Du søker det året du skal ha ungen i barnehage. Alle søknader som er i innsendt i 2014 blir slettet 31.12.2014. (Tror det er likt for hele Norge, men ikke 100% sikker)

Svar: Nei. Det er for tidlig for oss. Han fullammes ennå. Kanskje vi prøver oss på en kinotur om noen måneder når rutiner er mer på plass og han får annen mat enn bare fra meg.

Baby flyttet på eget rom når hun ble 6 uker. Sover der hele natten.

2.
Hvor lenge sover de om natten?
Vi legger henne 21:30, og da sover hun til 06:00 neste dag.

3.
Aner ikke...

4.Hvor ofte bader de små?
Fast rutine- annenhver dag.

5. Søkt barnehageplass?
Vi har ikke søkt enda. Jeg skal gå hjemme et helt år til, så har god tid. Søker på nyåret.

6. Har du og mannen vært ute å kost dere uten baby enda?
Nei det har vi ikke gjort enda, men kunne fint gjort det uten betenkning rundt det. Men det har bare ikke vært behov for det enda. Vi har henne med på alt. Middager med venner, bryllup , syden, osv.

I egen seng ved siden av vår seng

Legger seg i 20 tiden, sover til ca 6. Men blir ammet iløpet av natten.

Vet ikke...

1-4 ganger i uken, kommer ann på om hun har gulpet eller bæsjet..

Fristen for å søke er 1 mars til neste år. Så skal sende søknad før det. Sikkert ut på nyåret en gang.

Nei, jeg fullammer, og hun tar ikke flaske. Så vi tar hun enten med eller lager litt kos på kvelden etter ungene sover.

Lurt å søke barnehage plass så fort som en får personnummer! Selv om det er lenge til fristen, så er det ansiennitet på søknadene! Så første mann til mølle prinsippet på valg av barnehage! :)

Sover i sprinkelsenga ved siden av senga vår.

Blir lagt mellom 18-1900, amming 22, 03 og 06, står opp mellom 8 og 10.

3. Kan jeg bruke slik som Chili Burner, Grønne kaffebønner og cleanse detox når jeg ammer?
Usikker ?!

2 ganger i uka.

5. Har dere søkt barnehage for neste år?
Man må vel søke det året barnet skal i barnehage, søker vel på nyåret.

6. Har du og mannen vært ute å kost dere uten babyen enda?
Ikke sammen, men han pleier å passe han etter leggetid så mor får trent litt :p

1.Hvor sover de små på natten?
Jeg legger han i egen seng på vårt soverom ca 21-22.

Etter første amming sånn rundt 02 sover han med meg i dobbeltsengen. Mannen har vi kastet ut på gjesterommet :p

Sover fra senest kl 22.30 og da til ca 02. Ammer 1-2 ganger mellom 02 og 07.30. Da er som regel baby våken og dagens første bæsjeleveranse ankommet :p

Ville ikke gjort det, det skiller ut dine slaggstoffer i melken.

4. Hvor ofte bader de små? Vasker godt med klut hver dag, bader minst hver 3. Dag.

Tror søknadsfristen er hver mars? Noen kommuner har kanskje rullerende opptak?
Nope, bestilt billetter til en revy i oktober - gruer meg allerede :p
Har ikke kjent behovet enda heller, baby er med dit vi vil; i båt, på besøk og restauranter.

I vuggen eller i vognbaggen ved Siden av meg.

20-09 med en flaske i 5 tiden:)

Det tviler jeg på... Man skal ikke slanke seg mens man ammer fordi miljøgifter går ut i melken..

2-3 ganger i uken.

Skal være hjemme til hun er 2,5 år :)

Ja, det har vi :) siden henne er flaskebaby så blir vi "sendt ut" av mamma av og til :-)

1. I egen seng (uten side) inntil madrassen min.
2. Ca 22-9, ammer to-tre ganger.
3. Det vet jeg ikke.
4. Hver tredje dag. Men har dusjet hver kveld nå som det har vært så varmt.
5. Nei, satser på å være hjemme med han til høst 2016. Viss jeg ikke får drømmejobben servert da;)
6. Nei, fullammer og vi har ikke behovet for å dra ut for å ha kjærestetid. Klarer fint å kose oss hjemme, etter at barna har lagt seg:) og jeg klarer meg aldeles strålende uten alkohol for å kose meg.

Sent from my iPad using BV Forum

Last edited:
1. I egen sårinkelseng inntil sengen vår før første mating, deretter ved siden av meg.
2. Ca 21/22-9, ammer to-tre ganger.
3. Dunno
4. Tja, kommer helt an på dagsformen, men i hvertfall en gang pr uke. Hun vaskes grundige med klut på hele kroppen morgen og kveld, bader 1 gang pr uke og dusjer med en av oss 2-3 ganger tipper jeg.
5. Nei
6. Ja, vi var på konsert sist lørdag fra 17-01. Jeg hadde pumpet meg, men dro hjem mellom artister fra 19-21 og ammet og la henne. hun våknet ikke før kl 04.

I bedside crib'en som står inntil sengen vår.

Legges rundt 22-23 og sover da i 5 timer. Deretter våkner han hver tredje time. Står opp i 9-9.30 tiden.

Det ville jeg ikke gjort. Kan ikke tenke meg at det funker heller ;)

Minimum en gang i uken. Vasker med klut hver dag.

Nei, tenkte å gjøre det på nyåret.

Nei, men vi har hatt barnevakt 2 ganger, men da har vi vært på ting hver for oss ;) Vi har vært mye ute og koset oss med babyen sovende i vognen, så føler ikke vi har hatt behov for det enda.

Lurt å søke barnehage plass så fort som en får personnummer! Selv om det er lenge til fristen, så er det ansiennitet på søknadene! Så første mann til mølle prinsippet på valg av barnehage! :)

Er du sikker på det? Jeg har hørt at de går etter alderen på barnet og ikke på når de mottar søknaden (så lenge søknaden blir sendt innen fristen). Har en venninne som jobber i barnehage som sa det, men har ikke sjekket det opp ytterligere.

Nå er det en stund siden jeg har er aktiv her pga appen på telefon klikka.

Men nå har jeg flere spørsmål, så istedenfor å lage flere tråder så tar jeg alle på en:p

1) I Leander-vugge ved senga vår. Blir snart sprinkelseng
2) Ofte "hele natten", altså fra 22-ish til 6-7
3) Ville droppet chili burn, da barn ikke skal ha så sterke ting. De to andre er jeg usikker på ift. ammin, men skeptisk til generelt.
4) Når det passer seg. Et par ganger i uken kanskje, litt oftere om han er innmari svett, gulper eller bæsjer mye. Tar det på følelsen (og lukta ;) )
5) Nei, vi skal ikke ha ham i barnehage før tidligst etter jul neste år.
6) Ja, et par ganger. Var hos mamma og pappa hele juli, og fikk både noen korte ærend og et par lengre "dater". Men kjenner at jeg ikke har behov for å være så lenge borte.

Har imidlertid fått noen timer heeeelt alene mens pappan har pappatid, og det nyyyyter jeg, selv om jeg føler tiden går innmari sakte. Forsåvidt fint, jeg får tilfredstilt behovet uten å måtte ha mer enn tre-fire timer

1. I sprinkelseng som står helt inntil min side av senga til ho våkner første gang og kommer over til meg.

2. Fra 20-21 til 09-10, med "autopilot"-matpauser fra 03-04 (når ho får sove i vår seng).

3. Jeg ville ventet til jeg var ferdig med å amme ;)

4. Hver 2.-3.dag. Vasker hver dag :)

5. Tenkte å søke i januar.

6. Hadde barnevakt ca 3 timer for ei stund sia, ble brukt til å sovne mens vi så film på sofaen. Teller det? :p

Hva er slaggstoffer og miljøgifter? Er det farlig for babyen? :/

Er jeg den eneste som har lagt hu på eget rom?? :p

I sprinkelsengen sin som står atmed min side av storsenga. Havner ofte lagmed meg i løpet av natta/ morgenen.

legger seg mellom 21-22:30, sover til ca 4, mating sover til 6/7 mat igjen og kan gjerne sove til 9 om jeg også sover.

Aner ikke..

Blir noen turer med meg i dusjen, samt vasking med klut morgen/kveld. Bader 1-2 ganger i uka.

Ja, har søkt. Kan gjøres hele tiden :)

Nei, og lillebror liker ikke å være sammens med andre enn meg når han skal sove, så der har vi noe å jobbe med. Prøver at han skal godta mannen i første omgang :)

Hva er slaggstoffer og miljøgifter? Er det farlig for babyen? :/

m
Slaggstoffer er rester etter produktfremstilling, og miljøgifter er akkurat det det sier, stoffer som skader miljøet.

Det er skadelig for alle, og siden babyer er mer sensitive, vil jeg tro at de tåler dette dårligere enn oss. Når det er sagt er graden av skadelighet svært omdiskutert.

Back
Topp