Spørsmål :)

Marieaa

Blir kjent med forumet
1) farging av hår mens man er gravid?
2) tar dere annet en folsyre? Tenker på vitaminer.
3) Når gikk dere til legen for først gang? Hva gjør man hos legen da?
4) er det farlig å gå rundt med magnet armbånd for å forebygge kvalme?

Jeg er 5+4 uker på vei:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg farger håret, og gjorde det sist også. Sikkert ikke veldig anbefalt, men jeg tror ikke det er veldig farlig. Men nå er ikke min "tro" vitenskapelig dokumentert da :-) Jeg tar trankapsler med D-vitamin. Fikk beskjed av legen om det sist også. Er vanlig å gå første gang til legen mellom uke 8 og 12 tror jeg, men jeg har gått lenge før. Da er det ofte for tidlig for blodprøver og slikt, så da har det bare vært en prat og utfylling av papirer og søknad om fødeplass. Går man senere veies man, leverer urinprøve, tar ulike blodprøver og måler symfysen :)

1. Ja farger håret :)
2. Jeg har kjøpt Gravid pakken på apoteket, der er det litt forskjellige vitaminer i.
3. Vanlig å gå til legen mellom uke 8-12, da tar man blodprøver og fyller ut div papirer. (det som Karolili har skrevet)
4. tror ikke magneten er så sterk at det har noe innvirkning på fosteret? men har egentlig ikke peiling..

1. Ja farger håret jeg også, fikk beskjed av frisør om at hvis man satt under avtrekk eller gjorde det ute så skulle det ikke være farlig, er jo gassene det utgir som liksom ikke er bra :)
2. Jeg har også kjøpt Gravidpakken på apoteket, den røde tabletten smaker DRITT ass.. :puke Hva er det egentlig?
3. Lege mellom 8-12, blodprøver og fyller ut div papirer. Veies :smiley-ashamed008 og urinprøve. Blir også sendt henvisning til terminestemmerlses UL da.
4. Har ikke peiling på den magnet greia, men kansje det går ann å google det? :)

Jeg farget håret sist svangerskap.
Jeg tar folat, Omega 3, D vitamin.

Taster via app'en :)

Jeg ville hørt med frisøren hva slags farger de har :) mange av de ammoniakbaserte er på veg ut ! Redken har innført nye chromatics, shades, beyond cover + noe mer tror jeg, og disse har Oil Delivery System (ODS) som vil si at det nå ikke er NOE ammoniak i disse merkene! Det er heller oljen som åpner skjellaget mye mer skånsomt enn det de gamle gjør :) blir ikke sprikendes så mye etter fargebehandling heller :) så nå trenger dere ikke tenke på avgasser heller med mindre det er bleking :) noe som er godt for oss som er frisør/frisørlærling :p

Det var dagens tips :p

Jeg tar tre tabletter, en med kalsium, en med folat og en med vitamin B og K.

Back
Topp