Spørsmål...

MrsMeoh

Gift med forumet
Jeg sliter litt her..
Når jeg går uten pilla har jeg enorme smerter i magen. Jeg er ikke i stand til å være på jobb, ergo jeg blir 100% sykmledt. Har vært på gyn undersøkelse, ul viste cyste på venstre eggstokk. Laprascopi på mai for å bekrefte emdometriose, men operasjonen var resultatløs - til og med det som var på ul var ikke å oppdrive. Ergo, sykluscyste.
Måtte begynne på pilla igjen, hvor det fungerte bra i 4 mnd. Nå sliter jeg igjen.
Jeg har smerter under samleie både med og uten pille...
Kan dette være grunnlag nok for å få assistert befruktning??
Vi er redde for at problemene mine skal bli værre, spesielt siden jeg har fått problemer nå når jeg går på pilla..
Hvor langt skal dette gå??

Stemmer det GunnElin, men det har seg slik at jeg ikke har bekreftet emdometriose.
Sykehuset i Molde er ikke villig til å ta en ny laprascopi for å ta en vevsprøve for å komme med en endelig konklusjon. Legen min prøver å hjelpe meg inn hvor jeg kan få tatt vevsprøven...
Klarer ikke å finne noe om at noen som ikke har en sykdom eller er uforklarelig barnløs har fått hjelp med å få barn..

Hm, vet ikke om jeg er helt på jordet her nå, men lurer du på om du kan få assistert befruktning fordi du har så store smerter at du ikke klarer å gjennomføre samleie når du ikke går på p piller? Hvis du har eggløsning kan du kanskje få inseminasjon? Håper dere finner en løsning som fungerer!

snuppeknupp: Jeg har el ja... Hvordan foregår inseminasjon? Får man smertestillende eller noe slik da? [:)]

GunnElin: Det andre aktuelle sykeh er i Kr.Sund, og har fått vite av noen med erfaring at det er ikke plassen å gå om man skal utredes for emdometriose... Så det tørr jeg nesten ikke etter den skrekk historien jeg fikk høre [&:]

Småsmurf: Legen min nevnte noe om en privat klinikk i ålesund, men det er usikkert om de utfører laprascopi der..
Vel, jeg er svært fornøyd med hvordan legen min tar tak i saken - det er de andre plassene som svikter. Rart at de ikke har pågangsmot til å hjelpe noen som trenger det - at de ikke har intresse av å finne ut ha som gjør at noen vrir seg i smerter.... HelseNorge sa du??? [&:]
Jeg var på utredning på mars, da var det gynumdersøkelse og ul. Ul viste cyste på v eggstokk. Laprascopi på mai for å bekrefte emdometriose, fjærne evt funn og undersøke egglederne. De fant ingenting under lap, og egglederne var som de skulle... Det jeg tolker fra dette er at jeg hver mnd får en cyste på v eggstokk, og har kun el fra h eggstokk... Har enormt med smerter påbegge sidene!!! Cysten kommer og går med syklusen!!!

Anne L: Først - gratulerer med spire [:D]
Svært intressant det du skriver altså... Men kan legen sette fortgang på dette om nødvendig? I mitt tilfelle vil dette si å gå minst 1 år med så enorme smerter at jeg har problemer med bare å stå opp, eller gå på kjøkkenet å fylle kaffekoppen min.. Og, siden jeg allerede har blitt "ganske" utredet - må jeg det enda en gang???

Takk for at dere kommer med svar - godt å få feedback [:D]

Øhm, hvor lang ventetid er det på ivf da?? Bor i midt Norge om det er av betydning, midt mellom kr.sund og Molde... Er det mulig å gjøre dette i Ålesund???
Starter i ny jobb 26.november og vil jo ha krav på sykepenger før det blir gjort noe i praksis [;)]

Kjenner jeg blir "litt" gira her jeg sitter [:)]

hvordan er det med finansiering på ivf??

Skal til lege i morgen for å ordne sykmelding for i dag,leker med tanken på å spørre han da [8D]

Back
Topp