spørsmål!!.....

chicka mom

Forelsket i forumet
har noen spørsmål som jeg lurer på, som har samlet seg opp, så jeg tar dem alle her[:D]

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk?
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? fant til eldstemann, men finner ikke nå...
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull?

så lurer jeg på om det er flere babyer her inne som er "hylere"? min lille skatt hyler skikkelig HØØØYT når han er misfornøyd/kjeder seg/trøtt o.l... trodde dette var en "fase" men nå har det pågått i over 2 mnd'r. å han er bra høylytt også... det kan virkelig skjære i ørene når jeg holder han å han hyler[:-]

Har noen plastskjeer fra tupperware, dem bruke vi te grøt.
Har sett plastskjeer til baby i salg både på daglivaren og barnas hus.
Vi bruker ikke malt, her fungerer det fint uten.
Men hun snuppa vårres spiser brødskive også, liker og smake på nye ting, så hun får det.
[:)]

ORIGINAL: chicka mom

har noen spørsmål som jeg lurer på, som har samlet seg opp, så jeg tar dem alle her[:D]

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? Kjøpte to bambino skjeer på vanlig rimi butikk. De er kjempe greie, av plast og kjempe enkle å spise fra [:)]
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? fant til eldstemann, men finner ikke nå...
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? Bruker sviskemos, har blandet i grøten eller så får en han skje etterpå for han spiser det. Eg brukte det ikke i starten for å se hvordan han reagerte, virket som han blei litt treig i magen, men ikke noe voldsomt så eg begynte å gi og siden han liker det har han fått en skje om dagen ca [:)]

så lurer jeg på om det er flere babyer her inne som er "hylere"? min lille skatt hyler skikkelig HØØØYT når han er misfornøyd/kjeder seg/trøtt o.l... trodde dette var en "fase" men nå har det pågått i over 2 mnd'r. å han er bra høylytt også... det kan virkelig skjære i ørene når jeg holder han å han hyler[:-]

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk?
Plastikkskje, sånn for babyer.
Rema har sånne 2 pakk, til en billig penge.
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull?
Blander 3 ts med sviskemos.

Nope, bare sutring her... :S

Spørsmål angående babyskje: Vi har kjøpt helt vanlige (Bambino) på butikken. [:)]

Malt i grøten: Vi gir sviskemos etter grøten.

når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? plastikk
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre?finner i matvarebutikker der de selger babymat.
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? eg blander ikkj..

trym kan ha noen skikkege hyle byer når han ikkje er fornøyd[8D]

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? Bruker begge deler, har bare 4 plastskjeer så når de er skittne bruker jeg stål
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? fant til eldstemann, men finner ikke nå... Hvordan baby skjeer?[8D]
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? Har malt i melka av og til (har grøt som skal lages med MM/MME. Du må nesten se det an selv og prøve deg fram[:)]

*jeg bruker plastskjeer fra mam (bestilte de samtidig som jeg bestilte smokker!)
*bruker ikke malt i grøten - men har alltid litt sviskesaft i[:)] (bytter ut litt vann med sviskesaft om du skjønner) DET hjelper på magen det! [:)]

og ja, min er ikke akkurat heller så stille når han først er lei, trøtt, sulten [8D]

sviskesaft på glass?
han har ikke vært plaget med vondt i magen... ko en natt etter å fått grøt på kvelden. har hatt en ts malt i grøten. har liksom ikke turt å gi uten tilfelle.. å så virker det som om han liker den søte malt-smaken. men skal prøve grøt uten noe i også fo å se hvordan han reagerer på det.

går det ikke ann å koke sviskesaft selv og? noen som vet hvordan man gjør det?

Vi bruker plast, fra avent som vi fikk i rimi pakka 6-12mnd. Er å få kjøpt på rimi.
Har ikke malt i grøten. Hun har fått grøt i ca to uker nå. Ikke merket noe til vondt i magen.

Hun begynner å sutre, smågrine når hun er trøtt.

ja sviskesaft på glass bruker jeg[:)]

har tenkt å lage det selv - bare ikke fått gjort det enda. har ei oppskriftsbok der jeg tror dte står noe om det - skal stikke og se snaaaart[:)] (har tenkt å lage fruktpurè og middager selv også - skal fryse ned[:)] maaange fine oppskrifter i boka[:)])

weeee[:D]

hvilken bok er det?? den hørtes jo fantastisk ut..meg å vil jo ha.... hehe[:D][:D]

Den heter: "Barnemat! Sunt, godt og lettvint fra nyfødt til fem år" Ble tipset om den på jan 2010. kostet bare 79 kr på en eller annen nettbutikk (husker ikke hvilken[:-])

oppskriften var visst på sviskepurè - men jeg har brukt det også i stedet for sviskesaft i grøten så tror ikke det har noe å si[:)]

sviskepurè:
forberedelser: 2 min + bløtlegging over natten
koketid: 10-15 min
frysing: egnet
gir: 3-5 porsjoner
ingredienser: 8 svisker

Tørkede svisker er søtt og godt, mageregulerende og en god kilde til jern. sviskene må bløtlegges i vann natten over før de kokes. også aprikoser, epler og pærer kan brukes på samme måte, men siden tørket frukt har en forløsende effekt, er det lurt å ikke gi barnet for store porsjoner. Ferdig purè er velegnet til frysing.

1. skyll sviskene, legg dem i en bolle, og hell på vann til det dekker. sett dem i kjøleskapet natten over.
2. ha sviskene og bløtvannet i et lite kokekar. kok opp, legg på lokk, og la det trekke over svak varme i 10-15 min. kjør sviskene til purè i en kjøkkenmaskin eller med en stavmikser. tilsett litt av bløtevannet om nødvendig.

[:)]

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? Plastikk
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? fant til eldstemann, men finner ikke nå... Hmm.. jeg bruker ihvertfall skjeene man får kjøpt i v anlig butikk, der dem selger barnemat etc..
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? Blander ikke malt i grøten, er ikke nødvendig her ihvertfall[:)]

Lucas hyler høøøyt når han er glad, men ikke så høyt når han er misfornøyd. Mer klaging[8D]

Har kjøpt plastskjeer fra bambino på rema 1000. Også fant e en 4 pakning på babyproffsen her i sverige. Tobias elsker disse skjeene, men spiser fint fra stålskjeer også. De av plast er bedre syns e.

E blanda sviskemos i grøten. Det hjelper på treg mage her i gården[;)] Malt får han kun i mme-flaskene...

Tobias kjefter når han blir sulten. Og skjønner vi ikke tegninga så kan han bli rimelig høylytt[:-][8|]
Når han e trøtt så gnir han øynene og småsutrer. Ellers e han blid som ei sol dagen lang[:D]

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? bare plastikkskjeer, da eg liker dem best
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? fant til eldstemann, men finner ikke nå... kjøpt bambino sine på prix. men har sett at exit/ name it (eller ka det no va butikken heita) har plastskjeer
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? blander ikke noe i grøten. for det går fint uten. hender en sjelden gang at ho får litt sviskesaft å drikke til grøten eller etter på.

Jada, her hyles det skikkelig høyt til stadighet. Både når ho er blid og førnøyd og når ho er misfornøyd og. Her er det testing av stemme om eg kan kalle det for det. Hyler og roper når ho ligger på gulvet og leker med lekene sine blandt annet.[:)]

Har en haug med plastikkskjeer fra obs og ikea. Har også et par fra tommi tippee som skifter farge om maten er feil temperert :)

Å ja, har en gutt som virkelig hyyyyyler høyt . Det gneller i ørene. Pleier av og til å sette på lydopptak på mobilen, så han får høre seg selv etterpå. Da blir han stille hehe[:)]

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? Vi har sånne orange plastskjeer i grønt etui fra Tupperware, og de er helt fantastiske[:)]
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? fant til eldstemann, men finner ikke nå... Har sett sånne 2pk med Bambinoskjeer i de fleste matbutikker, og de ser helt greie ut de også[:)]
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? Vi bruker malt i grøten, en liten skje i hver porsjon[:)] Prøvde uten igjen en liten stund, men snuppa blir steinhard i magen... Malt funka bedre enn sviskemos her[:)]

har noen spørsmål som jeg lurer på, som har samlet seg opp, så jeg tar dem alle her

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? plastikk

- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? finnes både i dagligvare og på babybutikker

- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? Vi blander ikke, men hun bæsjer hver dag og har foreløpig ikke trøbbel med magen

så lurer jeg på om det er flere babyer her inne som er "hylere"? nei er ikke hyler... men storesøs i trassalderen hyler høyt.

- når dere gir grøt, hvilken skje bruker dere? vanlig ståleller plastikk? Bruker Tommy Tippee-skjeer som er kjøpt på apoteket. De er kjempesmarte! De er røde, men blir gule hvis grøten er for varm [:D]
- selger noen butikker disse baby-skjeene lengre? fant til eldstemann, men finner ikke nå... Hvilke baby-skjeer?
- blander dere malt i grøten? er det nødvendig eller bare tull? Vi gir også sviskesaft etter grøten. TIPS!!! Til de som kjøper sviskesaft på glass! Når de er åpnet, holder de bare i 3 døgn i kjøleskapet. Når jeg har åpnet et glass, heller jeg det over i isbit-poser og legger i fryseren. Adrian spiser/drikker en isbit hver kveld, så da tar jeg ut bare en sviske-isbit og tiner den [:D][;)]

Neeei, ikke når han bare kjeder seg... Men når han er overtrøtt, skikkelig sulten eller blir redd eller noe, så er det skikkelig hyyyl! Her om dagen måtte jeg bare velge om jeg skulle gi ham mat eller legge ham for å sove, for han slutta ikke å skrike. Han ville ikke ha pupp, så da vugga jeg ham i ett kvarter før han sovna i armene mine, stakkar [8D]

Back
Topp