Spørsmål: Vektoppgang i forhold til kjønn. Erfaringer?!?

Leonora<3

Flørter med forumet
Hei damer! Jeg er gravid for andre gang, og raser opp i vekt, til tross for at jeg ikke gjør noe anderledes. Gått opp 3 kilo på like mange uker  - er fem uker på vei. Har fra før en gutt, og da jeg var gravid med han gikk jeg ned en kilo, og ble liggende der frem til ejg var 20 uker, først da begynte jeg å gå sakte opp. Har også en MA fra før gutten ble født og da og gikk jeg masse opp i vekt - dette er jeg veldig sikker på at var ei jente.

Under MA-svangerskapet og dette svangerskapet har jeg ikke hatt noe særlig symptomer, nesten så jeg ikke tror jeg er gravid - er bare veldig sulten. Da jeg var gravid med gutten var ejg småkvalm og uggen i magen, og følte meg gravid hele tiden.

Det jeg egentlig lurer på da, er om det er flere som har opplevd store forandringer i vektoppgang, som kan synes å ha noe med kjønnet og gjøre?! Hvor mye gikk dere opp når dere var gravide? Håper dette skal roe seg ned, da jeg absolutt ikke har behov for å gå opp noe særlig i vekt, har nok fra før.

Jeg er gravid for første gang, så kan dessverre ikke svare på det spørsmålet, men ville bare si at jeg også er 5 uker på vei.. og har gått opp 2 kilo de siste 2 ukene!!

Kunne også tenke meg å vente med vektoppgang til ca uke 12-14 =P

Men du mistenker altså at dette kan ha noe med kjønn og gjøre??

Aner ikke om det har noe med kjønn og gjøre, antakelig ikke. men er morsomt å se om andre har ligneende erfaringer..

Tja, si det. Fikk gutt sist, og frem til uke 12 gikk jeg ned litt i vekt. Var småkvalm, men stort sett om morgenen. Nå er jeg mye mer kvalm, og spyr nok noe mer. Har også gått opp nå, ca en kg tenker jeg, og er 7+2 i dag. Så vet ikke... Blir spennende å få vite hva som gjemmer seg i magen! ;)

Jeg fikk en gutt sist og var konstant sulten fra dag 1. Håper det ikke blir like ille denne gangen... syns ikke jeg er like sulten nå, hvertfall ikke ennå.

Jeg gikk NED 12 kilo (uten å kaste opp, men endret matvanene pga kvalme) når jeg ventet sønnen min.....

Denne gangen er jeg veldig kvalm, men har ikke kastet opp.. Og har endret matvanene igjen... Lever helt likt som når jeg ventet han, men har gått opp 3 kilo... Denne gangen er jeg så sikker på jente at jeg blir helt forfjamset om det plutselig blir en gutt !!! Selv om jeg ikke bryr meg om kjønnet, så lenge det er friskt....

Jeg fikk jente sist og spiste som en hest, gikk opp MASSE!
Denne gangen har jeg dårligere matlyst, har ikke veid meg enda =)

Med lillebror var jeg kvalm og gikk ned syv kg første trimester. Hadde jeg ikke gått ned de så hadde nok totalen til slutt låge på det samme som med storesøster.

Med lillebror var jeg kvalm og gikk ned syv kg første trimester. Hadde jeg ikke gått ned de så hadde nok totalen til slutt låge på det samme som med storesøster.

Jeg la på meg 15 kg begge gangene og har en av hver. Så her har det ikke hatt noen betydning...

Jeg er førstegangsgravid, så har ingen erfaringer med det. Jeg er 8 uker på vei (9 imorgen), har allerede lagt på meg 2 kg! Og jeg sliter vanligvis veldig med å legge på meg. Men nå spiser jeg litt oftere (men mindre) for å prøve å unngå å bli kvalm da... Da jeg var på jobb igår spurte hu som jobber på kjøkkenet om jeg var på vei :p Hun syntes jeg var bliitt så rund i kinnene, og var sikker på at det var jente! :p Merkelig at noen bare ser sånt :p Det er jo foreløpig ingen som vet jeg er gravid så, men jeg er nok avslørt, hehe

Hei!
Jeg har ingen erfaring med dette, men må bare si at jeg er like langt som deg (faktisk termin på samme dag!), og har også gått opp ganske nøyaktig 3 kg på de tre ukene spiren har vært i magen min..

Merkelige saker! Har ikke endret verken mat- eller treningsvaner (det bekrefter mannen også). Jeg er slank/tynn fra før, og har ligget på samme vekt i mange år.

Back
Topp