Spørsmål til dere som har født før

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
Jeg er førstegangsfødende og lurer på følgende angående rier:
de første riene som er mer murringer liksom (men som tar seg opp etterhvert, snakker ikke om modningsmurringer her), strammer magen seg med disse? Eller kan man ha ganske heftige tak i ryggen uten at livmora strammer seg? Har liggi et par timer nå med ganske heftige mensenmurringer som kommer og går litt, men magen er liksom ikke stram. Mini basker og kåler rundt inni der, så er litt vanskelig å si til tider om det er hans bevegelser eller noe annet som gjør at magen blir litt hard. Jeg har hatt lite/ingen kynnere, så veit liksom ikke hvordan det er heller.

Alle sier liksom at "du skjønner når du har rier", men det er jo bare tull: har ei venninne som ikke skjønte hva som skjedde før hu var godt i gang med aktiv fødsel. Er så vanskelig å vite hva man skal kjenne etter!

Har termin i dag og håper at dette er noe, at jeg ikke har liggi våken til ingen nytte... :-p

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror ikke det er rier om ikke magen strammes ;)

Mensmurringer har jeg også masse av, spesielt igår... Da strakk det seg nedover lårene og satt i ryggen også, men rier gjør magen knallhard :)

Jeg å må hive meg på den "du skjønner når du har rier". Iværtfall gjorde jeg det, var ingen tvil om at det var rier jeg hadde som ble vondere og vondere :p husker ikke noe om at magen ble stram..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så skal jeg komme med et innlegg som kan være oppmuntrende:) Jeg skjønte ikke når jeg hadde rier. Som jeg skrev i en tidligere tråd, kjente jeg minimalt i magen, med ryggen holdt på å ta livet av meg. Så med første skjønte jeg ikke automatisk, det var ikke vondt i magen, bare sykt (ja, syyykt!) vondt i ryggen. Med nr. 2 derimot skjønte jeg med en gang da de samme ryggvondtene kom.

Med første så tok det ca 26 timer fra de første "ryggriene" (aner ikke hva jeg skal kalle det) kom til hun var ute. Det gikk fortere med nr. 2. Men nå gleder jeg meg (og håper) jeg snart kjenner de samme smertene. Jeg har også termin i dag og begynner å bli utålmodig.

Lykke til uansett hva det er:) Trøsten får være at det ikke er lenge til fødsel uansett.

Jeg skjønte heller ikke at det var rier første gang :) Når jeg først skjønte det var jeg i aktiv fødsel. Jeg hadde vondt i ryggen, og noe som kjentes som mensmurringer. Så begynte det å komme takvis, da det ikke gikk over etter en dusj skjønte jeg at noe var på gang :) 5 timer etterpå var hun ute :) (7-8 timer etter jeg begynte å få vondt i ryggen).

Så jeg også venter på disse rygg-vondtene denne gangen, for jeg har ganske vonde kynnere til tider, men ikke noe i ryggen. Hadde termin i går her, så dette blir spennende! :D

sniker! Jeg skjønte ikke at det var rier med nummer to. Ikke var de vonde og ikke var de særlig regelmessige... Kom inn på sjekk på føden på fars beordring og da var det 6 cm åpning. 2,5 t senere vare han ute...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takker for svar! Dog en del ulikt, hehe, men det er jo sånn det er...veldig individuelt!

Hm, ok, så vi kan med andre ord være i gang her da...kanskje... Var akkurat på do, der var det bittelitt blod på papiret!! Woho! Har legetime nå kl10:30, får se om kaaanskje hun sjekker modning :)

Dere hvor det starta med vondt i ryggen og evt menslignende murringer; kom de takvis eller var det mer sånn jevne hele tiden?

Takker for svar! Dog en del ulikt, hehe, men det er jo sånn det er...veldig individuelt!

Hm, ok, så vi kan med andre ord være i gang her da...kanskje... Var akkurat på do, der var det bittelitt blod på papiret!! Woho! Har legetime nå kl10:30, får se om kaaanskje hun sjekker modning :)

Dette hørtes jo spennende ut da... :) Lykke til på kontroll!!

Hos meg var det takvis hvert 15.minutt til å begynne med. Fikk ikke vondt i ryggen før helt på slutten.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her også har det vært blod på papiret ei ukes tid! :) Tegn på at det vi kjenner på påvirker mormunnen! :)
Masse lykke til på legetime! :)

Her også har det vært blod på papiret ei ukes tid! :) Tegn på at det vi kjenner på påvirker mormunnen! :)
Masse lykke til på legetime! :)

Ånei, en uke? bah, så det kan være lenge allikvel altså...er så frutrerende at det KAN bety at nå skjer det snart, og det KAN gå to uker til!

Vel, legen sa at det kunne være noe på gang, men det kunne også være bare modning. Hun sjekket ikke da... Og hun sa som mange andre, "du merker det når det virkelig setter i gang". Jeg bare har en mistanke om at jeg kan ha litt høy toleranse for denne typen smerte, da jeg har hatt mye veldig vonde menssmerter opp gjennom årene (av typen besvime-vondt). Jaja, jeg får nå bare vente i spenning da. Gå meg en tur kanskje, få litt fortgang om det faktsk skulle være den virkelige latensfasen jeg er inne i nå.... Har ikke gitt seg i alle fall. Har mageknip og magen er rar. Hum hum :)

Målte høyt blodtrykk hos legen da, var derfor jeg var der: ekstrasjekk pga litt høyt blodtrykk og litt proteiner på vanlig kontroll på tirsdagen. Og nå var BT enda høyere...Vi snakka med føden og de bare ba meg være obs på andre symptomer, trengte ikke komme inn på sjekk. Velvel, jeg må kanskje inn snart uansett?? hihi =D

Dette blir spennende! Skal holdere dere oppdatert =D

Ånei, en uke? bah, så det kan være lenge allikvel altså...er så frutrerende at det KAN bety at nå skjer det snart, og det KAN gå to uker til!

Vel, legen sa at det kunne være noe på gang, men det kunne også være bare modning. Hun sjekket ikke da... Og hun sa som mange andre, "du merker det når det virkelig setter i gang". Jeg bare har en mistanke om at jeg kan ha litt høy toleranse for denne typen smerte, da jeg har hatt mye veldig vonde menssmerter opp gjennom årene (av typen besvime-vondt). Jaja, jeg får nå bare vente i spenning da. Gå meg en tur kanskje, få litt fortgang om det faktsk skulle være den virkelige latensfasen jeg er inne i nå.... Har ikke gitt seg i alle fall. Har mageknip og magen er rar. Hum hum :)

Målte høyt blodtrykk hos legen da, var derfor jeg var der: ekstrasjekk pga litt høyt blodtrykk og litt proteiner på vanlig kontroll på tirsdagen. Og nå var BT enda høyere...Vi snakka med føden og de bare ba meg være obs på andre symptomer, trengte ikke komme inn på sjekk. Velvel, jeg må kanskje inn snart uansett?? hihi =D

Dette blir spennende! Skal holdere dere oppdatert =D

Første gang kom det blod først når fødselen var i gang da, hvis det er litt mer oppmuntrende:) jeg regner med at det er slimproppen (deler av) som har gått denne gangen, og det kan jo ta tid etter det:)

Første gang kom det blod først når fødselen var i gang da, hvis det er litt mer oppmuntrende:) jeg regner med at det er slimproppen (deler av) som har gått denne gangen, og det kan jo ta tid etter det:)

Ok, hehe, var ikke meninga å avfeie deg, hihi ;) la oss håpe vi får hilse på mageboerne våre snart begge to :)

Får håper det vedvarer og tar seg opp enda mer. Krysser fingrene for deg!

Var helt sikker på at det var falsk alarm da det ikke tok seg opp og jeg faktisk har sovet dypt hele natta. Men i dag tidlig kom det som må ha vært slimproppen, og nå er det "vondt" i 30 s ca hvert kvarter :) hurra! Håper det ikke er falsk alarm igjen, har jo hørt om de som har fått regelmessige maserier ...

Var helt sikker på at det var falsk alarm da det ikke tok seg opp og jeg faktisk har sovet dypt hele natta. Men i dag tidlig kom det som må ha vært slimproppen, og nå er det "vondt" i 30 s ca hvert kvarter :) hurra! Håper det ikke er falsk alarm igjen, har jo hørt om de som har fått regelmessige maserier ...

Så spennende!! :D :D Kanskje dette er dagen! :)

Krysser fingrene for deg, nok en gang:) Gleder meg til videre oppdateringer.

Mine rier var helt annerledes enn kynnerne jeg hadde store deler av svangerskapet. Jeg våkna meg vondt helt nederst i magen, og magen ble steinhard. Kynnerne hadde jeg kjent i hele magen og i ryggen. Di første riene kan sammenlignes litt med veeldig sterke mensensmerter for min del. Men dette er jo så ulikt fra person til person :)

Mine rier ble aldri regelmessige :) så det er ikke alltid så lurt å sitte å vente på de regelmessige riene..

Back
Topp