<3 Mamma til tre hjerter <3
Elsker forumet
Jeg lurer på om det er noen som kan gi meg ett svar på dette! Som dere ser på overskriften så gjelder det stebarnsadopsjon. Jeg har en datter fra før som han jeg er sammen med har planer om å adoptere når vi har giftet oss. Vi har ingen kontakt med biologisk barnefar da han ikke har ønsket dette og det har vært hun og jeg siden jeg ble gravid. Dette har nav fått beskjed om og på fødselsattest, dåpsattest og hos folkeregisteret er det kun jeg som er oppført som mor men på en side hos adopsjonsinstituttet står det følgende "ste-adopsjonens hovedproblem: værst rammet er de fedre som moren og staten har blitt enig om ikke skal ha noe far etter barneloven selv om en statlig adopsjonsak ikke kan realitetsbehandles før farskapet er rettslig fastslått????" Gjelder dette oss???
For på bufetat sine sider står det at han/hun som ikke har ansvar eller noe sånt må godkjenne adopsjon men han kan jo ikke godkjenne noe når han ikke står oppført på papirer og vi ikke får barnebidrag fra han???
Jeg er vel kanskje litt på feile veier nå, kanskje jeg har misforstått, at det er bare for oss å gifte oss og så begynne adopsjonsprosessen men jeg tenkte at her på generelt må det da være noen som vet noe om dette [:)].
Tusen takk på forhånd for svar [:)]
For på bufetat sine sider står det at han/hun som ikke har ansvar eller noe sånt må godkjenne adopsjon men han kan jo ikke godkjenne noe når han ikke står oppført på papirer og vi ikke får barnebidrag fra han???
Jeg er vel kanskje litt på feile veier nå, kanskje jeg har misforstått, at det er bare for oss å gifte oss og så begynne adopsjonsprosessen men jeg tenkte at her på generelt må det da være noen som vet noe om dette [:)].
Tusen takk på forhånd for svar [:)]