Spørsmål om navn.

Er Oscar et fint guttenavn?

• Ja

Votes: 15 93,8%
  • Nei

Votes: 1 6,3%

• Antall som har svart
    16
Haha! Assosierer også Oscar med en gammel mann..

Jeg tror de gamle navnene kommer tilbake for fult om dagen :) Oscar er et veldig fint navn :)

Jenta mi heter jo Helene, det er ikke et nytt navn det heller.. Men det er ikke alle gamle navn som er like fine :P Og jeg vil helst slippe å tenke på en gammel mann når jeg roper på min 1 år gamle sønn :P hah! Ikke sikkert vi får gutt heller da, men hvis..

Så forresten at Oskar/Oscar var det 6. mest brukte guttenavnet i 2013, så populært er det i alle fall:) Kan sjekke navnestatistikken på ssb.no hvis man er nysgjerrig på hvor mye navn er brukt:)

Sent from my iPad using BV Forum

Liker! Vet om mange som heter det, men ingen nære venner. Tror derfor det er et navn vi kan vurdere :) bare bekymret for at det er for moderne. Vil helst ha navn som færre enn 100 har i Norge :p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har et kjempefint (synes vi!:p) navn på lista, fra litt tilbake i slekta, som bare 10 i Norge har, men heller mot at det kan bli FOR spesielt:p

Haha, ja er en del navn vi ikke er enige om her heller:p Men vi kommet frem til et par-tre navn vi begge liker, så får vi se hvem det er som gjemmer seg der inne:)

Hadde en hund som het Oscar en gang ;-) assosierte det med hunden i laaang tid. Men det har skjedd noe i det siste og nå syns jeg det er kjempefint :-D er så vanskelig dette med navn når man assosierer ulike navn til ulike ting / mennesker/ hendelser. Her SLITER vi med å bli enige :p

Vi vurderer å kalle opp gutten etter hans oldefar, som heter Johan. Jeg forbinder jo da dette med en gammel gubbe, men tenker at det endrer seg nok.. Hva tenker dere? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg spør gubben: Kan du nevne noen navn du synes er fine?
Han: Oscar og Nora.
Jeg: Du kan vel komme med litt fler forslag?
Han: Det er vel ingen vits at du spør meg, om det ikke er bra nok det jeg sier.

-_-

Sååååæææh, neida... Tror ikke vi blir enige, gitt :P

Jeg spør gubben: Kan du nevne noen navn du synes er fine?
Han: Oscar og Nora.
Jeg: Du kan vel komme med litt fler forslag?
Han: Det er vel ingen vits at du spør meg, om det ikke er bra nok det jeg sier.

-_-

Sååååæææh, neida... Tror ikke vi blir enige, gitt :P

Syntes Nora er så fint! Vi hadde allerede bestemt at hvis det ble jente skulle hun hete det :) Men vi venter gutt, så vi får spare det til en senere anledning :)
Oskar/Oscar er kjempefint! Men vi har både nære venner/og deres barn som heter det så vi kan nesten ikke ta det :P

Navnevalg er vanskelig! Hvertfall gutt! :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp