Spørsmål fra April :)

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
*Snik*

Hei Februar-damer! :)

Er det noen av dere som hadde mye kynnere, "mens"murringer, nedpress osv i uker før termin?
Isåfall, hvor lenge før fødsel og ble det rask fødsel? :)

Har utrolig mye sterke,vonde murringer, og lurer på om dette kan ha noe og si for forløpet.
Er 36+0 i dag.

Jeg hadde mye kynnere de siste månedene, så tror ikke det har så mye å si. Sikkert veldig individuelt :) dagen jeg begynte å få rier så hadde jeg kraftige kynnere, de var ikke vonde, men de tok mer tak enn de vanlige. De ble bare sterkere utover kvelden, også gikk det over til modningsrier. Begynte med dette en fredag, og fødte søndag kveld, så det var noen laaange dager uten noe søvn nesten.

Dagene før fødsel hadde jeg MYE nedpress, og de var ordentlig vonde.

Last edited:
Jeg hadde mye kynnere de siste månedene, så tror ikke det har så mye å si. Sikkert veldig individuelt :) dagen jeg begynte å få rier så hadde jeg kraftige kynnere, de var ikke vonde, men de tok mer tak enn de vanlige. De ble bare sterkere utover kvelden, også gikk det over til modningsrier. Begynte med dette en fredag, og fødte søndag kveld, så det var noen laaange dager uten noe søvn nesten.

Dagene før fødsel hadde jeg MYE nedpress, og de var ordentlig vonde.
Takk for svar :)

Jeg ble igangsatt med første, og det jeg går med nå er likt som de maseriene/murringene som kom etter at de første pillene ble satt.
Men har hatt det sånn ca 1 uke nå med økende intensitet, så vet ikke hva, eller om det betyr noe :P

Er ikke utålmodig (enda), så kunne godt tenkt meg at det tok et par uker til før hun meldte sin ankomst :)

Takk for svar :)

Jeg ble igangsatt med første, og det jeg går med nå er likt som de maseriene/murringene som kom etter at de første pillene ble satt.
Men har hatt det sånn ca 1 uke nå med økende intensitet, så vet ikke hva, eller om det betyr noe :P

Er ikke utålmodig (enda), så kunne godt tenkt meg at det tok et par uker til før hun meldte sin ankomst :)
Er det ikke sånn at nedpress iallefall kan føles/bli sterkere for hvert svangerskap? Tror jordmor sa det til meg iallefall :) Det med murringene kan jo bety at ting er i ferd med å skje. Men jeg synes jeg gikk med murringer lenge før fødsel, men at intensiteten økte som du sier :)

Lykke til! Får håpe bebbis lar vente på seg litt til ja :)

Jeg hadde en god del mensmurringer og kynnere fra uke 36 av. De ble bare hyppigere og sterkere jo lenger på vei jeg var. De var særlig sterke på kvelden/natten. Jeg gikk 6 dager over tiden.

Hos meg hadde ikke dette hatt noe effekt, hadde knapt en halv ca åpning da det var 4-5 min mellom riene. Fra det var 10 min mellom riene og babyen var født tok det 23 timer. Nå var jeg førstegangs da, så det hadde nok også litt å si.

Lykke til med innspurten, nå er du snart i mål :)

Jeg hadde sterke kynnere samme dagen som riene startet. Jeg gikk med kynnere en stund på formiddagen på lørdag og etterhvert gikk det over til rier. Fødte natt til søndag :)

Hadde kynnere men ikke regelmessig. 4 dager før småen kom hadde jeg ekstremt mye kynnere på natten. Hadde mensmurringer 1 mnd før varte bare et par dager. Når riene startet fikk jeg vondt i bekkenet og i ryggen. Min fødsel tok 3,5 time fra første rie. Førstegangsfødene

Back
Topp