Spørsmål ang sykemelding. Noen som vet?

Vejo

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg ble 50 % sykemeldt fram til permisjonen i forrige uke. Og har selvfølgelig blitt forkjølet igjen nå. Når man er gradert sykemeldt så kan man jo ikke bruke egenmelding, så regner med jeg må skaffe en kortvarig 100% sykemelding på mandag. Men hva skjer da med den første sykemeldingen på 50%? Forsvinner den fordi nyeste alltid gjelder? Eller fortsetter den å løpe etterpå?
 
Jeg ble 50 % sykemeldt fram til permisjonen i forrige uke. Og har selvfølgelig blitt forkjølet igjen nå. Når man er gradert sykemeldt så kan man jo ikke bruke egenmelding, så regner med jeg må skaffe en kortvarig 100% sykemelding på mandag. Men hva skjer da med den første sykemeldingen på 50%? Forsvinner den fordi nyeste alltid gjelder? Eller fortsetter den å løpe etterpå?
Mener den forsvinner, jeg var først sm 50%, men gikk raskt over til 100, da formen var så elendig! Det gikk fint selv om den på 50% fortsatt gjaldt
 
Mener den forsvinner, jeg var først sm 50%, men gikk raskt over til 100, da formen var så elendig! Det gikk fint selv om den på 50% fortsatt gjaldt

Ja, men da regner jeg med den på 100% var like lang som den graderte, eller at den på 100% ble forlenget?
Jeg har en lang på 50% først og så en kort 100% som ikke blir forlenget.
 
Ja, men da regner jeg med den på 100% var like lang som den graderte, eller at den på 100% ble forlenget?
Jeg har en lang på 50% først og så en kort 100% som ikke blir forlenget.
Aha, sånn ja! Den på 100% gikk lengre enn den på 50% hos meg.
 
50 % fortsetter etter at 100 % går ut :) Jeg gjorde akkurat det samme... var 50 % sykemeldt, og så fikk jeg omgangssyke.. Var ikke noe problem :happy:
 
Har selv også fått 100% SM på de dagene det var nødvendig, da jeg hadde 50% over lengre perioder.
Er egentlig ganske oversiktelig ved utfylling/bekreftelse på NAV.no :happy:
 
Jeg var egentlig sm 60% fra 15.01.-15.02, men skjedde noe så jeg ble 100% sm fra ca 01.02 og da forsvant liksom den andre/ble overstyrt.
 
Back
Topp