Spørsmål ang. skyld.

ORIGINAL: Labambie

Haha, seriøst??? Nei, dette er ens egen skyld.. Hallo, dama prøvde bare å hjelpe til. 

Seriøst, ja....

ORIGINAL: Lissyjane

Det får hun ta på sin egen kappe. Butikk damen prøvde bare å yte service. 

Jepp!

Og om det kommer på 25.000 + så kan hun vel bare ta det på forsikringa?
Blir vel ikke mer enn 3-4000 i egenandel tipper jeg.

ORIGINAL: Rada

Dette er et hendelig uhell. Hun skulle bare hjelpe kunden ut i bilen med varen.
Jeg hadde aldri i verden krevd at butikken/ekspeditøren skulle betale. Det hadde ikke gjort noe forskjell om hun hadde sagt fra heller (om tilfellet var at hun så det), hullet hadde fortsatt vært der..

ORIGINAL: søteste

Her mener jeg det siste, at altså butikk damen prøvde å yte service. Slike ting kan jo skje om man laster bilen full.

enig

Når man ber om hjelp til noe, så får man ta ansvar for evt skade som oppstår. Bileier ga samtykke til å forsøke å sette esken inn i baksetet, ergo bileiers ansvar. Om man derimot betaler noen for å gjøre en jobb, så er de som utfører jobben erstatningsansvarlige. Dette er slik jeg ser det.

Aldri i livet om jeg hadde vært så smålig at jeg hadde krevd erstatning for det. Er ikke hennes feil at jeg skal ha så dyre seter og ikke klarer å bære en eske selv. Det der synes jeg var mer enn smålig.

*Note to self: aldri tilby meg å hjelpe noen som eier en dyr bil*

ORIGINAL: lillemy2000

Enig med butikken jeg... Hadde ikke forventet selv at en butikk skulle betale 25000 for å fikse baksetet,som var ett hendig uhell!

ORIGINAL: Qualitas

Syns det var litt vanskelig å svare på jeg.. skjønner begge sider egentlig

ORIGINAL: hirly

skjønner at det er utrolig surt! Men jeg mener det ikke er butikkens skyld at kundene ikke har plass til varene i bilen sin.. 

Jeg synes at hun må ta det på egen kappe.

Evt kan jeg strekke meg til skyld deling. Venninna de tar det på forsikringen og vedkommende som lagde flenga tar egenandelen. Men det er på ingen måte butikkens skyld.

Er jo ikke sikekrt butikk dama så det heller. Kan jo ha sagt Oi fordi hun mistet og ikke fordi det ble en flenge

Her vil jeg si at butikken ikke er ansvarlig. Uhell kan skje! Kanskje en burde låne seg en varebil ved store innkjøp?

skjønner at det er utrolig surt! Men jeg mener det ikke er butikkens skyld at kundene ikke har plass til varene i bilen sin.. 

hu var snill og hjalp til med å få den ut i bilen, er bare urimelig at service skal skade seg.
var jo et uhell, hun glapp den jo. Kunne jo fort ha vært venninna di som glapp...

ORIGINAL: søteste

Her mener jeg det siste, at altså butikk damen prøvde å yte service. Slike ting kan jo skje om man laster bilen full.

Back
Topp