Spørsmål angående kreftbehandling

ønskebarnet 81

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei vi har en o familien som får behandling for kreft.Han får noe som kalles immunterapu.Kan han da holde og håndtere babyen vår?Skifte bleie,kose og bære?

Vi fikk beskjed på helsestasjonen om at personer med svekket immunforsvar skulle være forsiktig med bleieskift etter enkelte vaksiner pga. smittestoffer i avføringen

Du burde be han snakke med kreftlegen sin om dette, det er iallefall mye tryggere enn å spørre her på forum - da det finnes et hav av behandlinger mot kreft.
For eksempel aå har jeg bodd i samme hus som en kreftpasient. Hadde aldri nærkontakt med vedkommende, men delte toalett, håndduker osv. Selv med så lite så reagerte jeg på behandlingen han fikk - mistet hår på armene, og huden som hadde hatt kontakt med doskåla prikket og var nummen i periodene etter behandling!

Så snakk med lege - de som vet HVA det er for middel han blir behandlet med og hvordan det virker på omgivelsene.

Immunterapi er jo (etter det jeg har lest på av forskning) en form for behandling som stimulerer sitt eget immunforsvar til å angripe selve kreften. De med slikt "overstimulert" immunforsvar kunne bli mer mottakelig eller mer motstandsdyktig mot bakterier og virus. Dette må nok onkologen svare på. Om ikke alt er mulig, så kan man høre om det er mulig å få tilrettelagt noe tilnærmet istedet :)

Back
Topp