Spørs om ikke jeg må takke for meg dere herlige mai-mødre :)

Militærfrue

Andre møte med forumet
Dette har vært noen helt forferdelige dager. Har småblødd endel hittil i svangerskapet, så var hos legen på tors for å ta HCG. Fikk da ikke vite hva den lå på. Skal tilbake på mandag for å ta nye prøver for å se om den har steget. Idag har det blødd veldig, veldig masse. Ser ikke lovende ut. Ringte legevakten, men de ville ikke ta meg imot. Tok saken i egne hender og ringte direkte til Ahus, men de kunne ikke hjelpe meg med mindre legevakten hadde sendt meg. Så her sitter jeg, helt uviten om det fortsatt er liv, og er pent nødt til å vente til man før jeg får svar. Har ikke vondt, så har en bittelite håp om at det fortsatt skal gå bra.
Godt å få delt det her.
Ønsker alle en fantastisk lørdagskveld <3

Så utrolig vond følelse å sitte med! Har vært i samme situasjon som det der selv før, og vet hvordan det føles! Vi får krysse fingrene for at det er en uskyldig blødning! :-) bra du ikke har vondt! Masse masse lykke til !! :-)

Dette har vært noen helt forferdelige dager. Har småblødd endel hittil i svangerskapet, så var hos legen på tors for å ta HCG. Fikk da ikke vite hva den lå på. Skal tilbake på mandag for å ta nye prøver for å se om den har steget. Idag har det blødd veldig, veldig masse. Ser ikke lovende ut. Ringte legevakten, men de ville ikke ta meg imot. Tok saken i egne hender og ringte direkte til Ahus, men de kunne ikke hjelpe meg med mindre legevakten hadde sendt meg. Så her sitter jeg, helt uviten om det fortsatt er liv, og er pent nødt til å vente til man før jeg får svar. Har ikke vondt, så har en bittelite håp om at det fortsatt skal gå bra.
Godt å få delt det her.
Ønsker alle en fantastisk lørdagskveld <3
Uff, for en grusom følelse! :( håper timene fram mot mandagen går fort, og at blødningene stopper enda snarere. Det at du ikke har noen smerter kan jo som du sier være positivt! Håper med deg. :) (hadde selv en SA i august, og den var ihvertfall alt annet enn smertefri...)
Sender deg en trøsteklem...

Håper alt er bra med lille spiren!! ♡♡ Forferdelig å sitte slik i uvisshet... :-/ klem til deg!

Håper alt står bra til og at det er en ufarlig blødning... Lykke til..

Herregud for en situasjon! Legevakta burde tatt deg imot, hva er de der for ellers??? Er jo akuttmottak dette jo. Kjenner jeg blir så sint her jeg sitter..
Håper virkelig det ikke er noe farlig så lenge du ikke har vondt. Mange klemmer og trøst herfra

Huff så vond situasjon! Håper det bare er en uskyldig blødning og at alt går bra med spiren♥♥
Jeg hadde en SA i juni, og da hadde jeg skikkelige menssmerter og det kom ut ting og tang som gjorde at jeg skjønte at jeg hadde mistet..
Klem til deg og håper det går bra♥

har også blødd gjennom svangerskapet av og på. begynte igjen i dag :( då dette er trist lesning. håper deg går bra med deg. bamseklem

Så trist :-( Blir så sint når legevakt oppfører seg på den måten, det kan de jo ikke.
Var der du er nå når vi prøvde å få datteren vår. Ble da avvist av legevakten. Ringte igjen når neste skift hadde begynt der og da fikk jeg komme inn og ble sendt videre på sykehus for UL. Du kan jo prøve å ringe igjen etter vaktskifte?
Sender deg en stor klem <3 Det er veldig tungt å gå å ikke vite.

Uff så skummelt:/ håper virkelig at spiren klorer seg fast inni der og at blødningen er uskyldig!

det er veldig trist,men legevakt kan ikke gjøre noe til eller fra.spes siden det er vanlig å miste tidlig.her fikk jeg beskjed at de ikke kunne gjøre noe.måtte vente til blødninger avtok,og måle hcg hos lege..men her var det nok å ta en g test for å vite..men self hadde det vært best at alle engstelige skulle få ta tidlig ul om de har blødninger og smerter

det er veldig trist,men legevakt kan ikke gjøre noe til eller fra.spes siden det er vanlig å miste tidlig.her fikk jeg beskjed at de ikke kunne gjøre noe.måtte vente til blødninger avtok,og måle hcg hos lege..men her var det nok å ta en g test for å vite..men self hadde det vært best at alle engstelige skulle få ta tidlig ul om de har blødninger og smerter
Ja, det er kjempe trist at man må sitte å føle på den uvissheten men det virker som on det er praksis mange plasser at man bare må vente å se. Har en søster som har mistet 2 i uke 6 og 8, hun har ikke fått komme på UL noen av gangene fordi de kan ikke gjøre noe likevel. Har bare fått beskjed om å måle hcg og når den konstanterer en SA har hun fått tilbud om sm.stillende. Det virker som om at alt før uke 12 ikke blir prioritert dessverre...(søster har heldigvis frisk baby i magen nå med termin i november) Håper det ordner seg for deg :-)

Det er det jeg tenker er aller verst, det å ikke vite... Håper du får klarhet og ikke minst at det er positivt på mandag!!

Tusen takk for gode, varme ord alle sammen :) Det hjelper det!
Nå er det bare å vente på dommen i morgen. God søndag ønskes dere alle.

Hei. Jeg opplevde det samme. Jeg dro til legevakten, men de nektet å henvise meg til sykehuset. Enda legen var temmelig sikker på at kroppen var klar for å abortere. Hun var kynisk og fæl. Jeg og samboeren min dro til sykehuset uten henvisning, og håpet på at vi at vi ville treffe noen sympatiske sykepleiere der. Det gjorde vi, og selv om det var mye kø fikk vi sitte og vente, og til slutt kom legen og så på meg. Samme kvelden ble jeg lagt inn, og fikk MA. Poenget mitt er - hvis du har det helt forferdelig og sliter med å finne ro, så kan det hjelpe å presse seg frem i systemet (om man har psykisk overskudd). Ingen som skal måtte sitte i din situasjon, og bli bedt om å vente..

Huff, stakkars deg! :/
Er ikke noe kjekk situasjon det.. Jeg har blødd (MYYYE) i alle mine sv.skap og det har gått bra alle gangene. Jeg fikk heldigvis komme direkte inn på sykehuset da og fått UL, det hjelper en god del.. Håper det går bra og at du får komme til i morgen ;)

Lykke til i morgo! Kryssar fingrane for deg og spira ❤️

Back
Topp