Spørre om lov?

ToSmå2010

Forumet er livet
IKKE QUOTE[;)]

Jeg har lært meg å snu på situasjoner etter jeg ble sammen med gubben. Om han sier det på den måten så kan du begynne å si det på samme måte til han. Å se hvordan han reagerer på det. Om han reagerer "feil" så kan du ta opp at det er jo slik han sier det til deg. Jeg husker noen ganger jeg har "tatt" gubben på det der, han har nok tatt meg også på det. Er ikke alltid like lett å se sine egne feil, men veldig lett å se andre sine. [8D] Jeg og gubben har fått noen Aha-opplevelser på det der [8D]

Vi spør forresten: "Er det greit at jeg....." Sier aldri: "Får jeg lov å...." For jeg føler det er litt "unger som spør foreldrene om lov" [8D]

ORIGINAL: MetteJ

Jeg har lært meg å snu på situasjoner etter jeg ble sammen med gubben. Om han sier det på den måten så kan du begynne å si det på samme måte til han. Å se hvordan han reagerer på det. Om han reagerer "feil" så kan du ta opp at det er jo slik han sier det til deg. Jeg husker noen ganger jeg har "tatt" gubben på det der, han har nok tatt meg også på det. Er ikke alltid like lett å se sine egne feil, men veldig lett å se andre sine. [8D] Jeg og gubben har fått noen Aha-opplevelser på det der [8D]

Vi spør forresten: "Er det greit at jeg....." Sier aldri: "Får jeg lov å...." For jeg føler det er litt "unger som spør foreldrene om lov" [8D]

Ja det er det jeg mener, han sier liksom.. Jeg drar dit imorgen, hvis jeg får lov av deg da. [8|] Jeg syns det blir feil..

ORIGINAL: Faerytale

Vi pleier si "jeg er invitert der og der - er det greit at jeg går?" når vi skal noe. Med mindre det er noe fast da, da er det bare "husk at jeg skal det i morgen da". If you see what I mean. Det skal ihvertfall være likt begge veier!

Ja det er sånn jeg syns at det skal være.. [:)]

Kommer helt ann på dag, tid og hva man skal her. Men spør som regel om det er greit begge to, altså "Er det greit at ....".

her går det i "passer det at jeg...?" Man må jo nesten det når man er to som bor sammen og spesielt når det er barn involvert syns jeg. For min del har det med respekt for den andre og gjøre[:)]

ORIGINAL: frøken plaske

her går det i "passer det at jeg...?" Man må jo nesten det når man er to som bor sammen og spesielt når det er barn involvert syns jeg. For min del har det med respekt for den andre og gjøre[:)]

Nemlig.. Akkurat det jeg mener også.. [:)]

Siden vi er alene om Oliver og ikke kan "sette han bort" hos andre faller det naturlig for oss å spørre om lov siden da må den andre passe på Oliver. Så her spør vi om lov før i skal noe :) Men om jeg skal ta med Oliver for å møte noen og kommer meg dit med buss kan jeg også si "Jeg skal forresten dit for å møte xxxx" :)

ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: MetteJ

Ja det er det jeg mener, han sier liksom.. Jeg drar dit imorgen, hvis jeg får lov av deg da. [8|] Jeg syns det blir feil..

Da ville jeg ha prøvd å si det samme til han når du skal noe. Så får du se hvordan han reagerer på det. Reagerer han feil så tar du det opp med han. Setningene betyr jo det samme egentlig, men JEG syns at man kan ordlegge seg på en annen måte for at det skal høres bedre ut [8D]

Back
Topp