Spørr for ei venninne

Viss man virkelig er innstilt på det så går det vel.
Vi bor på 200 kvm og 4 soverom. 2 voksne og 2 barn. Ville ikke hatt noe mindre :)

Jeg hadde ikke latt liten plass hindre meg i å få et barn så lenge jeg visste at det var midlertidig.

Rent praktisk er det mulig, men krevende. Om det går bra, avhenger vel av instilling og personligheter:
Det går bedre dersom de liker å være tett på hverandre, og dersom de er mye ute. Det blir vanskeligere dersom noen av dem trenger fred og alenetid hjemme.

Min familie bruker mye tid I stua, og kunne sikkert klart oss uten store soverom. Men det stopper mye småkrangling at vi har muligheten til å gå unna hverandre når vi er irritable.

Sovesofa i stua som fungerer som soverom for foreldrene og ungene inn på samme rom?

Om de vil, så er det da gjennomførbart.

Ikke noe for meg, vi har enebolig, men at det er dumt synes jeg er for strengt sagt, det er bare andre prioriteringer.

Trangt ja, men ikke dumt. Det er opp til dem.

Sovesofa i stua som fungerer som soverom for foreldrene og ungene inn på samme rom?
Det ser jeg ikke poenget med om de sovet godt med den eldste på rommet allerde? Det er resten av døgnet jeg liker å ha mere plass.

Jeg hadde ikke taklet det, men vet av som bor trangt og har det helt ok. Må nesten avveie fordelene mot ulempene.

Vi sover helt frivillig to voksne og to barn (2åring og 3mnding) på samme rom. Har ledig rom klart til storesøster, men har ikke flyttet henne enda, for alle sover godt sånn som vi har det. Føler vi får best søvnkvalitet av å sove sammen. :) Hadde vært mer bekymret for resten av døgnet, men en baby er jo ikke akkurat plasskrevende hvis de allerede har stelleplass osv etter storebrøster. :)
Wow!!! :-O (Kan jeg spørre om åssen dere får til et sexliv..? ).. Hihi.. Veldig nysgjerrig bare, for vi kommer til å få det trangt en periode før vi får flytta, og er lit bekymra for den delen av forholdet.. O.o

Vi samsov med eldste, altså i vår seng, til et par uker før han ble storebror. Åpenbart hadde vi sex, ettersom jeg ble gravid igjen. Bare litt lite i selve senga...

• Liker
Reactions: BMC
Jeg hadde ikke orket. Vi flytta fra 58 kvm da vi skulle ha nr 1. Så flytta vi fra 90 kvm da nr 2 skulle komme.
Ja, vi er glad i hverandre, men det får være måte på :)

Vi er 2 voksne og to barn på 60 kvm og 2 soverom syntes det er nok jeg da .. skulle gjerne hatt litt større men der funker ;)

JEG hadde aldri orka. Da hadde jeg venta til jeg flytta til en større bolig. Men det er meg da.

Alt går jo om man vil.

Hvis de er innstilt på det så tror jeg det går helt bra. En baby er ikke så plasskrevende. De planlegger jo p flytte når minste er rundt året.

Vi gjor samme tabben selv!! Var helt grusomt å bo oppå hverandre så mange. Uten egne soverom. Mulighet for besøk.osv.
Men alt går jo for en periode om man er innstillt på det;)

Alt går :p i korte perioder! Min mor delte et 6 Kvm stort rom med sin søster og ei bestemor! Hahaha :p ser det for meg.
Men altså om det blir bare for ett år så går det vel bra.

Jeg ville nok sett meg rundt etter noe større eventuelt ventet litt med neste barn. Vi bor i en leilighet på 70kvm og to soverom, samboer har en sønn fra før av og vi venter barn nå. Vi skal bo her MAX til barna er 1 år, og de må flytte på eget rom. Men vi ser likevel etter nytt bosted allerede nå

Back
Topp