Spørr for ei venninne

Så lenge de ikke drar huset fullt av rot, så må vel det gå bra? Det er ikke babyen i seg selv som tar plass, mer alt det unødvendige utstyret folk absolutt skal ha, både til seg selv og barna. 50 kvm og gjennomsnittsfamiliens mengde av leker, elektroniske duppeditter, kjøkkenutstyr, klær som ikke blir brukt osv. derimot, det tror jeg blir bra trangt og rotete.

Får litt bakoversveis her! Jeg har vokst opp på ca 70m2 og i utgangspunktet et soverom. Vi satt opp en lettvegg og gjorde om så vi etterhvert fikk 3 soverom(først 1 så 2 så 3) og vi var 4. Vi klarte oss alle fint :)

Samboer vokste opp på ca 100m2 og de er 5 i familien. Første 3 soverom, så 4 etterhvert.
Søsken kan fint dele soverom :) og man kan lenge klare seg med liten plass og 1 soverom :)

Tror man bare har godt av å vokse opp i "trange" hus :)

Om de vil ha et barn til, og selv føler d går fint å dele soverom litt, så må de gjøre d. Ikke bry seg om hva andre mener, for d har i bunn og grunn ingenting å si. :)

De har bestemt seg for å vente før jeg sa noe til de, da ble de usikre da de fikk høre av meg noe jeg fant på nettet at man får mindre lån med 2 barn? Stemmer dette?

Jeg ville nok sett meg rundt etter noe større eventuelt ventet litt med neste barn. Vi bor i en leilighet på 70kvm og to soverom, samboer har en sønn fra før av og vi venter barn nå. Vi skal bo her MAX til barna er 1 år, og de må flytte på eget rom. Men vi ser likevel etter nytt bosted allerede nå
De nå jo ikke ha egne rom når de er et år!

Eldste fikk eget rom når han var 2,5, yngste flyttet inn til ham når hun var drøyt 1,5.

Vi har fire soverom i huset, så det er ikke det det står på.

Ja antall barn blir tatt hensyn til når man skal søke om lån..

Ja antall barn blir tatt hensyn til når man skal søke om lån..
Her går jenta mi på meg siden jeg dessverre ikke får vært med på lån pga studielån. Da hadde vi fått mindre tilsammen :p så her flytter vi før nummer 3 kommer :) har jo lille jenta mi i himmelen <3

De nå jo ikke ha egne rom når de er et år!

Eldste fikk eget rom når han var 2,5, yngste flyttet inn til ham når hun var drøyt 1,5.

Vi har fire soverom i huset, så det er ikke det det står på.
Nei, de må selvfølgelig ikke. Men jeg tenker ikke bare på barna når det gjelder at de skal få eget rom. Foreldrene skal vel også kunne ha sitt eget rom?

Vi bodde til i fjor i en leilighet med bare ett soverom, og hadde guttungen til samboer, som da var 7, på samme rom som oss. Det at han ikke hadde en plass å trekke seg tilbake, ha alle lekene sine, en plass å ha besøk av kompisene sine var veldig vanskelig for både oss og han. Han ble sittende mye oppå oss, og det var leker i hele stua til enhver tid. Vi måtte også være kjempestille når vi skulle legge oss, kunne ikke ligge oppe å prate på kveldene fordi der lå han å sov, og vi hadde ikke lyst til å vekke han.

Så nei, de må ikke ha eget rom men jeg syns det er nødvendig. Kanskje ikke fra ett år, men det begynner å bli på tide da mener jeg :)

Wow!!! :-O (Kan jeg spørre om åssen dere får til et sexliv..? ).. Hihi.. Veldig nysgjerrig bare, for vi kommer til å få det trangt en periode før vi får flytta, og er lit bekymra for den delen av forholdet.. O.o

Haha! Som ei annen her sa, vi har sex, men ikke så mye på selve soverommet (selv om det også skjer, vi er velsignet med barn som sover tungt). Har stor, fin sofa. Og bad, og mange andre rom i huset. :) Midlertidig liten plass kan være en fin anledning til å piffe opp den delen av forholdet - kan være morsomt å måtte være litt oppfinnsomme. :)

Virker veldig lite med så mye folk, så ville enten flyttet eller ventet med barn nr 2! :)

Vi bor på 56 kvm nå med bare et soverom. Er to voksne og et barn på 3 år. Syns det er fryktelig trangt og gleder meg til vi nå flytter og får 3 soverom. Akkurat nå sover vi på stua på sovesofa og jeg savner å ha eget soverom!

Kusina mi flyttet fra toroms til større da hennes andre barn nærmet seg to. Det er kun de det gjelder som vet om det funker for dem eller ikke. Det går heldigvis sjelden tomt for leiligheter så om det blir for tett for dem etterhvert så kan de jo flytte da. Vet også om noen som lar barna ha soverommet og foreldrene sover i stua på sovesofa.

Back
Topp