Spørr for ei venninne

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Her er spørsmålet
De bor i en leilighet på ca 50 kvadrat og 1 soverom. Barnet er under 2 år og de planlegger en til. Er det dumt å bli boende i leiligheten med 2 barn? De vil spare opp litt før de flytter.

Hun vil være anonym så da ba hun meg spørre for henne :)

Ja. Det er dumt. Men har de ikke råd så har de ikke det. Ta opp lån, eller vent med barn nr 2.

Jeg hadde aldri takla det, nei... Vi bor på det dobbelte, men med 1 soverom, og et halvrom. Jeg klikker av tanken på å bli boende her med en til på vei..!! Men har de ikke råd, er det jo lite å tenke på.... Men de bør absolutt flytte, kommer til å gå på helsa løs...

Hun svarte:

Tenker å flytte når neste barn er rundt 1 år. Det burde vel gå bra?

Skjønner det er trangt. Kjenner noen som bor på 35 med 2 barn og venter 3 :p de kan ikke flytte :p

Vi er på flyttefot selv, men hun vil spare penger :p kanskje bedre å heller bare kjøpe med en gang?

For meg er det for lite. Hadde det i det minste vært to soverom, da hadde det gått, men de kommer til å bli 4 stk på ett soverom. Det kan fort bli trangt og kan gå på helsa løs.
De kan gjøre som så mange andre; kjøpe seg oppover, hvis de har råd da.
Vi bodde i en ettroms da jeg ble gravid, og hadde egentlig ikke råd til noe større, men med utrolig flaks både ved kjøp og salg så kom vi oss inn i en større leilighet. Men vi må kjøpe oss større når vi en gang får ett barn til :)

Akkurat det jeg sa :p men hun vil høre andres mening x)

Frem til 1. Juni bodde vi på 55kvm, med et soverom. Vi synes det var lite, men helt greit da vi var bare oss to. Nå har vi 85 kvm og synes det er akkurat passe for oss 3. Deilig med et ekstra soverom, og store oppholdsrom/bad/kjøkken. Det letter på mye :) er tøft å gå oppå hverandre over lengre tid.

Her er spørsmålet
De bor i en leilighet på ca 50 kvadrat og 1 soverom. Barnet er under 2 år og de planlegger en til. Er det dumt å bli boende i leiligheten med 2 barn? De vil spare opp litt før de flytter.

Hun vil være anonym så da ba hun meg spørre for henne :)

Venninna mi bodde så trangt med 2 barn. Kun ett soverom hadde de :) barna var vel 2 og 3 år når de flyttet i en annen leilighet :) så det går fint an :) hvis man vil klarer man det meste :)

Jeg bodde selv med to barn i ett soverom til nr 3 var cirka 9 måneder. Hvis man ikke kan så kan man dessverre ikke. Jeg hadde ikke stoppet av den grunn, hvis dere vet dere skal flytte. Problemet er jo at barna kan vekke hverandre opp, det blir jo vanskelig med mindre første barn sover ganske tungt.

Hadde aldri giddet! Synst vår leilighet er i minste laget nå når nr 3 er på vei. Har 130 kvm og 3 sov.

Skal gi hun svarene når jeg prater med hun neste gang :)

Det hadde jeg aldri orket :-) her er vi 2 voksne og et barn på litt over 100kvm, 2 soverom. Hadde aldri verden satt i gang med en unge til før vi får bygd ut :p da blir huset på 160kvm med 3 soverom, men før det hadde jeg ikke prøvd på et barn til.

Hvis det kun er for en periode, så pleier det meste å gå. Men jeg ville nok vurdert å ha en sovesofa i stuen, kan fort bli dårlig søvnkvalitet med 2 voksne og 2 barn på samme rom. Og søvnkvalitet er vel de fleste enig om at er alfa og omega for småbarnforeldre;)

Vi sover helt frivillig to voksne og to barn (2åring og 3mnding) på samme rom. Har ledig rom klart til storesøster, men har ikke flyttet henne enda, for alle sover godt sånn som vi har det. Føler vi får best søvnkvalitet av å sove sammen. :) Hadde vært mer bekymret for resten av døgnet, men en baby er jo ikke akkurat plasskrevende hvis de allerede har stelleplass osv etter storebrøster. :)

Går vel for en begrenset periode hvis de tenker å flytte uansett men hadde selv ventet til jeg hadde flyttet tror jeg. Evt funnet noe med ihverfall 2 soverom som en mellomløsning til vi hadde hatt råd til å kjøpe noe.

Back
Topp