Spør dere jeg..

Dajer

Flørter med forumet
Fikk ikke svar på generelt så spør dere [:D]

Fikk et nydelig saueull av pappa, langhåret.
Solgt av en bonde på en marknad (var fra hans egne sauer)

Hvordan vasker jeg det ? det var tydligvis ikke gjort før det ble solgt
(lukter litt sau av det å va no veskelignende som hadde størknet på baksiden)

Vasker det i maskin på ullvask med milo ? går det fint eller må jeg vaske det for hand ?
(På hvor mange grader?)

30 grader med milo,men ikke sentrifuger det[;)] børst det med myk hår børste etter vask..er i alle fall de instruksjonene jeg har fått av mormor..eller så kan du vaske det for hånd i lunkent vann med milo og henge det til tørk og greie det etterpå[:D]

Jeg ville nok vasket det for hånd... Jeg vasket ett saueskinns teppe i vaskemaskinen, og ullet ble ikke så fint som det var... Å fy som det lukter i huset også når man har vasket det.... Så ville tørket det ute...

ORIGINAL: *bekkibjarnoll*

30 grader med milo,men ikke sentrifuger det[;)] børst det med myk hår børste etter vask..er i alle fall de instruksjonene jeg har fått av mormor..eller så kan du vaske det for hånd i lunkent vann med milo og henge det til tørk og greie det etterpå[:D]

Åhh takk takk :)
Skal nå få vasket det flotte saueullet mitt :)
Var sort å hvit flekket, sån "ku" mønster, skiklig pent [:D]

ORIGINAL: barn nr 4

uff vanskelig, kansje du må bruke ullbalsam, ikke milo, for det er til behandlett ull.
er det ingen her som er saue bonde da?

Hehe jah, var mange spennende yrker men så ingen sauebonder [;)]

ORIGINAL: MajaMin

ORIGINAL: *bekkibjarnoll*

Åhh takk takk :)
Skal nå få vasket det flotte saueullet mitt :)
Var sort å hvit flekket, sån "ku" mønster, skiklig pent [:D]

kan også være lurt på bruke milo-sensitive[;)]

Back
Topp